Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Konsten att bli blåst som småföretagare.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-03, 21:47 #11
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Citat:
Originally posted by Xamda@Jan 3 2007, 21:29
Fastn ågot gör de säkert rätt - de är ett av de mest framgångsrika, om inte det allra mest framgångsrika, av alla Sveriges webhotell - med över 100 miljoner i omsättning.
Sedan är deras affärsmetoder riktigt ruttna, men... De har faktiskt skärpt till sin stil ganska ordentligt, men den suger fortfarande...
Ja men vad tror du deras omsättning är uppbyggt på?? Inte är det god affärsetik i alla fall.
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-04, 20:33 #12
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Originally posted by Xamda@Jan 3 2007, 22:29
Fastn ågot gör de säkert rätt - de är ett av de mest framgångsrika, om inte det allra mest framgångsrika, av alla Sveriges webhotell - med över 100 miljoner i omsättning.

Sedan är deras affärsmetoder riktigt ruttna, men... De har faktiskt skärpt till sin stil ganska ordentligt, men den suger fortfarande...
Framgångsrika är kanske lite fel att kalla dom, men det är klart det går bra om man har en stark säljorganisation som erbjuder gratis hemsidor, och avtal där man binder upp kunden på tre år (i alla fall förr, vågar inte svara för nuvarande avtal), automatisk förlängning med "tidsbegränsad" uppsägningsperiod. Och i takt med att de byter namn och deras "nya kunder" har inte koll på namnbyten eller branschen så är det bara plocka nya, bra jobbat men inte min stil.
Polis_ttt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-04, 21:41 #13
Storens avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Moral!
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-07, 11:11 #14
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Det här fallet som jag citera, var nog inte yreg, utan något nytt bolag. Verka ringa på blocket annoser och erbjuda sin tjänster. Men man stötter på såna skumrask lite då och då. Nystartade företag som tycker 300:- / mån är väl rimligt för det här.

Sedan bli dom dunderblåsta..
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-13, 19:19 #15
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Originally posted by klein@Jan 7 2007, 11:11
Det här fallet som jag citera, var nog inte yreg, utan något nytt bolag. Verka ringa på blocket annoser och erbjuda sin tjänster. Men man stötter på såna skumrask lite då och då. Nystartade företag som tycker 300:- / mån är väl rimligt för det här.

Sedan bli dom dunderblåsta..
300 i månaden räcker väl knappt till en uppdatering? Jag förstår diskussionen om att det är oseriöst att erbjuda en produkt som går att finna billigare på andra platser. Vad jag menar är att om ett företag anlitar en webbproducent/webb-byrå så är 300 kr i månaden det lägsta de betalar för uppdateringar (beroende på hur ofta de görs och om man jobbar vitt eller svart).

Talade med en kund idag som talat med yreg och co, och som tyckte att 600 i månaden för en hemsida lät billigt. Nu vet jag inte vad säljaren erbjöd men om det är en domän, hemsida (ex. 3 undersidor + 2 bilder) och webbhotell så är det dyrt. Men om kunden vill ha och får månatliga uppdateringar så är 600 kr vaddå? 2 timmars arbete?
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017