FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej,
Har en klient som ska lansera en hemsida inom kort som troligtvis kommer dra extrem trafik, 100 000+ besökare / dag. Klienten vill att jag ska välja ett passande ställa att hosta sidan på. Kan "HYB 1" hos Futurehosting vara något tro? https://www.futurehosting.com/virtua...d-vps-hosting/ Vad bör man mera tänka på förutom ett bra CDN till en stor hemsida? Tack för förslag! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Läs nedan, VPS som klarar av över 16 miljoner sidvisningar per dag för $20.
DigitalOcean VPS 2C/2GB LEMP-stack Wordpress + WooCommerce Storefront tema med dummy data ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Att du har bra kod överlag med särskilt fokus på de delar du vet kommer bli flaskhalsar. Det är omöjligt att säga för oss utan att veta vad det handlar om för sajt. Man behöver exempelvis inte en IKEA-parkering till sin egen Volvo men däremot om man räknar med många bilister
![]()
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kod, databas, kod, databas, kod, databas, config av server, hårdvara. Ungefär i den ordningen =)
Med en optimerad sajt och cachning på alla plan aktiverat så kan du köra en sån sajt på en mindre VPS-lösning. Att en sajt "troligtvis" kommer dra 100k/dag nästan direkt efter lansering hör man ofta men stämmer sällan. Skaffa en liten server som är lätt att skala upp, att skala ner är betydligt svårare och 2-3minuter neretid under nattetid för uppgradering är oftast bättre än ge sig själv höga fasta kostnader från dag 1. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har haft mycket mer besökare än så utan problem på en billig liten VPS hos Glesys.
Men som andra säger så handlar det om din kod, cachning osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för svar...
Men det blev denna: https://www.futurehosting.com/virtua...d-vps-hosting/ med NGINX på samt ett bra CDN. Vi får se hur det klarar sig. HHVM hade jag gärna även kört, men då det inte riktigt lirar som det ska än avvaktar jag med det. Wordpress + WooCommerce kommer ligga på burken. Att tillägga så gillar jag Futurehosting då de har managed och grym support när man väl behöver det. Senast redigerad av niklas_SWED den 2015-06-01 klockan 00:33 Anledning: Tillägg |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad menar du med detta? Är det lösningen som inte lirar med HHVM eller menar du att du har problem med själva HHVM? Alla PHP-baserade sajter jag släpper rullar numer på HHVM, riktigt snabbt vilket man märker när besökarna börjar trycka på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jimmit: Hur löser du problemen med HHVM när JIT cache blir full? Kör du någon monitorering som startar om processerna? De kunder vi kört HHVM för har varit krävande och vill inte ha några fel från PHP/HHVM så vi har avvaktat med att köra det på fler tills FB har löst det eller tills PHP7 släpps. Känns inte som att det kommer finnas anledning till HHVM då (förutom om du kodar i Hack).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
HHVM är riktigt snabbt det håller jag med om, men HHVM har brukar lägga av 1 gång om dagen och det är inte alltid som i mitt fall kör jag ps-watcher startar om HHVM igen då HHVM daemon fortfarande rullar fast HHVM har kraschat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Löste de på så vis om de händer så får övervakningssystemet automatiskt gå in och kicka igång HHVM igen. det är som sagt väldigt viktigt att all kod gillas av HHVM annars blir de problem.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|