FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Jag kommer mycket snart att lansera http://www.bloggtavlingen.se/ Tycker ni att det saknas någon info? Något som är oklart? Tanken är att köra ca 2-4 tävlingar per månad. Tack på förhand. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det enda jag kan tänka mig är länken till Bloggtävlingen. Kanske lägga in ett textfält där man kan kopiera hela den raden man ska klistra in i sitt inlägg (så att den länkar till rätt tävling).
Visste du förresten att man använder sig av dina SEO guider på högskolor? :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Jim,
Jag tror inte på denna tjänst långsiktigt. Dels för att man inte kan kontrollera hur många bloggar, vilken nisch, vilken kvalité bloggarna har. Det kan ju komma väldigt många inlägg av dålig kvalité. Dels tror jag att Google kan bestraffa dina kunder om de ser detta vid en manuell granskning. Du vill inte att detta skall hända: http://searchengineland.com/google-b...lo-rank-179296 Så nej, jag tror detta är väldigt riskabelt. Skulle inte rekommendera någon (speciellt små sajter) att bygga länkar såhär. Lycka till! ![]() Edit: Läs även denna från Matt Cutts: “Stick A Fork In It, Guest Blogging Is Done” Senast redigerad av darkzy den 2014-01-22 klockan 13:55 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Intressant feedback att tala om kvalitet när man driver fblikes.se
![]() Trevlig idé, det jobbiga är väl bara att hitta intressanta priser som bloggare vill ha. Loggan kunde ha varit lite mer inbjudande möjligtvis men tror inte det spelar någon större roll i praktiken.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag vet inte hur kvalitén på bloggarna är hos Jim. Men jag menar att det kan vara riskabelt när Head of Spam hos Google säger stopp till gästbloggande och i det här fallet kan vem som helst & hur många som helst skriva inlägg med länk. Det kan ju lika gärna bli 100 länkar av dålig kvalité med ankartexter. Det är min feedback på Jims tjänst :-). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
darkzy,
De länkar som Google gillar är organiska länkar. Spontana länkar som inte är köpta eller placerade på sajter/bloggar ägda av ett SEO-företag, länknätverk osv osv. Tittar man på svenska sfären så kan man lätt se att dessa typer av länkar kommer främst från bloggar. Här handlar det om riktiga bloggar och inte fejkbloggar som nästan alla SEO-leverantörer använder till kunder. Bloggarna kan länka fritt hur de vill och om de vill. Du länkar till en artikel gällande ett länknätverk - detta är inget länknätverk utan tvärtom riktiga bloggar. Du länkar vidare till en artikel gällande att Google nu ser ner på gästbloggande för länkbygge. Detta är inte gästbloggande för länkbygge. Visst kan man diskutera huruvida länkar som man får genom en bloggtävling helt följer Googles riktlinjer. Ska man helt följa Googles riktlinjer så kan du i stort sett inte skaffa en enda länk i syfta att ranka bättre. Ska man lyckas med SEO måste man jobba med länkbygge. Jag vill nog säga att denna typ av länkbygge är på den positiva skalan jämfört med vad svenska SEO-bolag erbjuder idag. Om jag kommer med en földfråga, vilken metod inom länkbygge använder ni som ni tycker är bättre och som funkar i Sverige? (Länkbete funkar inte i Sverige till 99%). Studerar man länkprofiler på sajter som tidigare anlitat SEO-bolag så kan man se att det mesta är artificiella inlänkar. I många fall högrisklänkar från fejkbloggar. Nu säger jag inte att man endast ska använda bloggtavlingen.se, det vore dumt. Nej dessa länkar ska vara en del av den stora mixen i länkprofilen. Jag kommer själv använda bloggtavlingen.se både för egna sajter och kunder - absolut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Aha, trodde priserna skulle variera allteftersom, cash lär ju alltid gå hem
![]() Vad gäller länkbyggandet så har du helt rätt. Kort och gott kan man väl säga att skräplänkar främst drabbar de som mestadels har skräplänkar. Har man ett större antal kvalitetslänkar redan så lär inte skräplänkar göra särskilt stor skada. Google tar hänsyn till så pass mycket idag att man inte kan se allting i termer av svart eller vitt längre. Kvalitetssidor kommer att gynnas i allt högre grad.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2014-01-23 klockan 15:30 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Lite luddigt vem som vinner, är det den med stört blogg och får flest kommentarer?
Se upp så det inte klassas som ett lotteri bara, finns bra info hos Lotteriinspektionen. Sen övriga aspekter om hur sponsrade inläggen är, nofollow, länkbygge osv lämnas åt sidägaren och de tävlande. I mina ögon känns det som ett sminkat länknätverk. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|