FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Inom några år kan detta möjligen vara en lösning för att undvika bedrägerier vid tex beställningar. Att kunna identifiera att det är rätt kund som verkligen beställer samt att kunden faktiskt har täckningsrätt för tex ett företag.
http://computersweden.idg.se/2.2683/...-i-e-id-kaoset Skulle ni använda detta om priset var humant? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Personligen är det inte intressant då mina kunder övervägande är sådana jag känner direkt eller indirekt och litar på till 100%.
I princip alla e-handlare är emellertid säkerligen intresserade av en sådan tjänst men det stora kruxet är ju priset. Majoriteten av e-handlarna har små marginaler och det gäller att kunna landa på en summa där priset hamnar på en inte alltför stor procent av svinnet.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Danskarna äger. De har en (1) e-legitimation som funkar överallt utan problem.
https://www.nets-danid.dk/produkter/...enesteudbyder/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kanske skulle vara något för svenska valmyndigheten, så att de också kommer in i 2000-talet.
Intressant produkt, ligger den rätt prismässigt så skulle det kunna vara intressant, dock skulle det vara bra om det inkluderade fler länder än bara Sverige. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Säg till den dagen vi har direktdemokrati. Det är konstigt att man inte kan rösta på internet. Det här landet skulle må bra av lite fler folkomröstningar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Rent personligen ser jag inte bedrägerier som ett särskilt stort problem idag. Jag har t.ex. handlat på Tradera åtskilliga gånger utan att ha råkat ut för ett enda missöde. Däremot har jag stött på bedragare via e-post och på Flippa men de har varit ganska enkla att genomskåda. Därmed inte sagt att man ska låta bedragarna härja fritt men tyvärr är dagens verklighet sådan att polisen inte ges de möjligheter de skulle behöva för att stoppa bedrägerier riktade mot privatpersoner.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-06-16 klockan 23:28 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
@tartareandesire, @klein.
Skulle bli intressanta resultat med flera folkomröstningar via då Internet. Efter att alldeles särskilt uppseendeväckande mord skulle vi rösta för att återinföra dödstraffet (gjordes en opinionsundersökning på 70-talet efter ett brutalt mord som gav den effekten) Sedan när det visar sig att folk dömts till fängelse oskyldigt skulle straffet avskaffas och straffen totalt sätt lindrats. Vi skulle under de senaste åren infört Euro i landet och avskaffat den ett antal gånger vid det här laget. Kärnkraften skulle ha byggts ut och sedan snabbavvecklats året efter. Ja och lite annat då. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Är det rätt pris, så varför inte.. Bero på vad man säljer för något.. Man kan undvika bedrägeri redan idag och posten har blivit duktigare på att kräva ID handlingar av folk.
Ett tips är undvika adresser i miljonprogram områden i t.ex Malmö. Ser man att en adress ligger i närheten av Rosengård, så är det förskott på bankkonto som gäller. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|