FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Inom några år kan detta möjligen vara en lösning för att undvika bedrägerier vid tex beställningar. Att kunna identifiera att det är rätt kund som verkligen beställer samt att kunden faktiskt har täckningsrätt för tex ett företag.
http://computersweden.idg.se/2.2683/...-i-e-id-kaoset Skulle ni använda detta om priset var humant? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Personligen är det inte intressant då mina kunder övervägande är sådana jag känner direkt eller indirekt och litar på till 100%.
I princip alla e-handlare är emellertid säkerligen intresserade av en sådan tjänst men det stora kruxet är ju priset. Majoriteten av e-handlarna har små marginaler och det gäller att kunna landa på en summa där priset hamnar på en inte alltför stor procent av svinnet.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Danskarna äger. De har en (1) e-legitimation som funkar överallt utan problem.
https://www.nets-danid.dk/produkter/...enesteudbyder/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kanske skulle vara något för svenska valmyndigheten, så att de också kommer in i 2000-talet.
Intressant produkt, ligger den rätt prismässigt så skulle det kunna vara intressant, dock skulle det vara bra om det inkluderade fler länder än bara Sverige. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Är det rätt pris, så varför inte.. Bero på vad man säljer för något.. Man kan undvika bedrägeri redan idag och posten har blivit duktigare på att kräva ID handlingar av folk.
Ett tips är undvika adresser i miljonprogram områden i t.ex Malmö. Ser man att en adress ligger i närheten av Rosengård, så är det förskott på bankkonto som gäller. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Säg till den dagen vi har direktdemokrati. Det är konstigt att man inte kan rösta på internet. Det här landet skulle må bra av lite fler folkomröstningar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Prismässigt är det svårt att straffa danskarna. 1 kr per transaktion eller 3,12 per unik användare.
Själva programvaran (java), registrering och viss support är gratis. Där har vi en framsynt regering som inte låter sig hindras av att Bankföreningen och andra bakåtsträvare vill skydda sina egna monopol. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Absolut intressant att kunden får identifiera sig, oavsett betalsätt. Man vill ju gärna veta vem man ingår avtal med.
Täck också om Blocket och Tradera hade det på sina annonsörer. Det borde minska häleriet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sweet, sweet 1984. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Håller lite med dig där, fast tycker kanske att de bör vara EN kontroll av ens profil vid någon form av start. Inte som på blocket att man bara anger ett namn som man alltid ser att folk skriver produktens namn eller liknande. Själva namnet är inte intressant, men att blocket kanske skulle ha någon form av struktur att jag som användare kan känna att jag får credd när jag säljer grejer där också, dvs som tradera/ebay osv. Jag vill inte bli granskad varje gång jag lägger en annons, men det blir jag per automatik också när jag betalar med mitt kort, anger kortinnehavarens namn, och sedan kastas till mastercard/visas "verified by" sida för att granskas åter en gång och ange personligt lösen.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|