Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad är det som gör WN så dött?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-01-12, 12:27 #21
gusti gusti är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 137
gusti gusti är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 137
4 finns inte att få tag i separat längre dock.
Men om tapatalk finns för 3, så är det lite </spekulation>
gusti är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-12, 13:23 #22
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Aktiva användare för närvarande: 132 (22 medlemmar och 110 gäster)

Lösningen är att göra tråden synliga för medlemmar endast, då icke-medlemmar uppmanas att bli medlemmar.

Att man gör så lite då och då sedan ändrar inställning så att allt blir synligt igen.
Om jag förstår dig rätt nu så tror jag att det skulle leda till att WN.se dog ut helt. Tror du verkligen att StackOverflow skulle vara där de är idag om de hade tvingat folk som bara ville läsa att registrera sig. Och hur 17 skulle det gå med SEO:n?

132 aktiva medlemmar vid en given tidpunkt på ett forum är väl inte fy skam 2015.
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-12, 13:26 #23
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av coredev Visa inlägg
Om jag förstår dig rätt nu så tror jag att det skulle leda till att WN.se dog ut helt. Tror du verkligen att StackOverflow skulle vara där de är idag om de hade tvingat folk som bara ville läsa att registrera sig. Och hur 17 skulle det gå med SEO:n?

132 aktiva medlemmar vid en given tidpunkt på ett forum är väl inte fy skam 2015.
då och då... inte att det skall vara så jämnt bara tills man fått dessa "guests" att bli medlemmar.

Ett annat mjukare alternativ kan vara att några forumkategorier blir endast läsbara av medlemmar.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-12, 13:37 #24
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Aktiva användare för närvarande: 132 (22 medlemmar och 110 gäster)

Lösningen är att göra tråden synliga för medlemmar endast, då icke-medlemmar uppmanas att bli medlemmar.

Att man gör så lite då och då sedan ändrar inställning så att allt blir synligt igen.
1. Hört talas om SEO?

2. Varför tror du Stack Overflow dödade Experts Exchange, Daniweb och andra ställen som krävde/kräver registrering för att ens se innehåll? Quora försökte till och med häromåret med samma koncept, är öppet igen vad jag kan se. En fingervisning?

3. Vem orkar öht. registrera sig på forum numera om man inte kan använda OAuth.

Senast redigerad av Adestro den 2015-01-12 klockan 13:41
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-18, 15:14 #25
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Många intressanta personligheter som skrev mycket på wn, har slutat att skriva. Anledningarna kan vara många, men nivån på diskussionerna har varit stundtals varit väldigt låga ibland de sista 2 åren, blivit bättre dock den senaste tiden, men folk verkar inte komma tillbaka ändå. Tror wn behöver något nytt och inte köra i gamla hjulspår, och skapa en mobilvänlig version samt se över regler, inte minst egenreklamsregeln och se till att en sektion finns för att presentera sina tjänster där, eller på annat sätt förbättra folks kunskap om de olika webbhotellens utbud.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-18, 15:30 #26
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Helt dött, i natt var det bara jag och Captain Thailand här
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-18, 15:45 #27
BHS BHS är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 46
BHS BHS är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 46
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Helt dött, i natt var det bara jag och Captain Thailand här
Nu vill jag inte inkludera Captain Thailand i detta då han kommer med många bra inlägg här på WN. Men ta och titta ovan t.ex du postar/svarar inte. Inläggen är väl inte av högsta kvalité.

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Många intressanta personligheter som skrev mycket på wn, har slutat att skriva. Anledningarna kan vara många, men nivån på diskussionerna har varit stundtals varit väldigt låga ibland de sista 2 åren, blivit bättre dock den senaste tiden, men folk verkar inte komma tillbaka ändå. Tror wn behöver något nytt och inte köra i gamla hjulspår, och skapa en mobilvänlig version samt se över regler, inte minst egenreklamsregeln och se till att en sektion finns för att presentera sina tjänster där, eller på annat sätt förbättra folks kunskap om de olika webbhotellens utbud.
Kanske blir Thomas http://www.wn.se/t1063705.html IE.se ett komplement?
BHS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-18, 15:58 #28
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
undviker att svara om det är negativt, har inte tid med sånt.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-18, 22:25 #29
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
1. Man blir ofta hänvisad till Google eller dumförklarad av andra medlemmar som vill visa sig kunniga när man ställer en fråga. Därför har det blivit mer värt att Googla istället från första början eller ställa frågan någon annanstans.

2. Forumets ägare verkar inte bry sig om forumet för fem öre mer än att hålla det vid liv då vettiga förslag har postats gång på gång med god respons från övriga medlemmar på forumet utan att någon överhuvudtaget ar skett. Det bästa exemplet måste vara Taptalk.

3. Flera gånger har nya intressanta delar på forumet föreslagits, men aldrig har någonting lagts in på forumet.

4. Det är alltför ofta otrevliga tongångar i trådar. Nästan som att de flesta vill sätta ditt andra i sina inlägg. Jag blev medlem på detta forum när jag var riktigt ung och nu i efterhand så inser jag hur negativt jag bidrog till forumet genom att under en period argumentera alldeles för mycket i trådar bara för att. Och nu i efterhand inser jag också lite varför: Jag blev påverkad av de andra medlemmarna på forumet som höll på likadant.. Det syns än idag i trådar. Det är inte alls samma stämning eller tongång som många engelska forum med samma ämne.

Antagligen så kommer även denna tråd falla ut i glömska om ett tag utan att ägarna gör någonting så egentligen är den nog rätt onödig. Sorgligt men sant.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-18, 23:46 #30
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av Dakota Visa inlägg
1. Man blir ofta hänvisad till Google eller dumförklarad av andra medlemmar som vill visa sig kunniga när man ställer en fråga. Därför har det blivit mer värt att Googla istället från första början eller ställa frågan någon annanstans.

4. Det är alltför ofta otrevliga tongångar i trådar. Nästan som att de flesta vill sätta ditt andra i sina inlägg.
Håller lite med...

Det jag tycker är att det finns hjälpsamma, snälla och mogna medlemmar i forumet dessa verkar vara en majoritet som Patrikweb han är bäst , sedan finns det några få som kör ett slags tävling där det hela går ut på att bevisa att dem är smartare än vad du är. (mycket gissningar)
Känns som en tävling av något slag, vågar knappt starta nytt tråd utan att verkligen läsa det 3 ggr, minsta lilla misstag blir måltavla för attack.

Kanske är det för seriöst, osäker, men känns som negativitet av något slag.

Eller så är det bara vädret som gör folk griniga och bara dem i Malta är snälla?
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017