FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns faktiskt någonting positivt med FS-Data, de kör enbart el från vindkraft. Jag själv får dock alltid lite dåliga vibbar av företag som fortfarande kör iso-teckenkodning och html-koder på sina hemsidor.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Sedan levererar de värme till hushållen vilket väl då ska tolkas som att de, som tidigare noterats här i tråden, har dörren öppen till serverhallen och får på så sätt värme i hela sitt hus. Eller... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Tummen upp för detta inlägget... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kolla på AMS snart...
Det kommer säkerligen snart en jobbannons från FS Data om en tekniker som kan BGP ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Våra tekniker är på plats och arbetet är beräknat att vara klart vid åtta i kväll....
...är tydligen det senaste budet. Jag ringde förresten och undrade varför jag betalar för extratjänsten "Drift av kundserver" när jag är kund och tydligen ingen driftar min server. Fick ett irriterat svar att han inte kunde förklara det just nu, och att jag skulle skicka in ett brev och förklara situationen. Ja, ett BREV! Med frimärke på. Tydligen finns det fortfarande såna. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hm.
Lyckades logga in här, efter att ha hållit mig undan sedan februari 2009. Ser att jag skrivit ett enda meddelande här. Även då gällde det FS Data... Har fortfarande två servrar hos dem. Den ena har funkat typ jämt. Den andra ligger på fel leverantör... Den ska jag göra mig av med. I första hand. Sedan den andra också. FS Data behöver känna av marknadskrafterna tror jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu fick jag lite mail så nu börjar det väl fungera igen på den fronten i alla fall.
Kommer dock fortfarande inte in i föreningens medlemsregister som vår leverantör (ännu så länge) har hos FS-data. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nu når jag inte ens deras site från Comhem...
Men visst, Comhem skulle också drabbas av avbrottet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hittar jag nån som har billigare VPS (med windows) så byter jag..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag skickade precis en beställning till patrikwebb på vps mini (via sms).
Fick nog inte vettiga uppgifter tillbaka dock. Inget VID eller IP. Har mailat. Men vet inte jag fått svar.... SMTP går ju bra. Dock inte IMAP (fsdata, fsdata, fsdata). Dum-di-dum-dum. Ska enligt driftstatus vara igång runt 2000. Om man nu kan lita på det. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|