Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


The Pirate Bay Stängd (Del 2)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-01, 19:38 #81
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Jag kommer rösta på piratpartiet endast pga detta, inte för jag tror de kan styra landet utan för jag det som hände mig igår, går inte beskriva i ord.

Trodde inte jag skulle bli våldtagen av polisen i sverige..
Johan H är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 19:47 #82
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Citat:
Ursprungligen postat av SimonP
Citat:
Originally posted by -Jon A@Jun 1 2006, 18:24
Citat:
Ursprungligen postat av Spirre
Imorgon med lite tur.. 15nya servers är beställda
Varför skulle man välja att hosta en sajt som piratebay i Sverige?

Därför att det inte är olagligt med sökmotorer/trackers kanske... B)
Japp, det hindrade ju verkligen polisen från att stänga ner allt.
Jon A är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 19:47 #83
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
Jag hoppas att alla tar och visar den sittande regeringen att detta inte accepteras av Sveriges folk. Ett bra sätt att visa detta är att rösta på ett annat parti än de som bestämmer. Dock inte sagt att man behöver rösta på piratpartiet.
webbteknik är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 19:50 #84
M.R M.R är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 161
M.R M.R är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 161
http://www.magazin24.se/?p=main&mode=all&id=4863

Citat:
Om det här nu går vidare i tingsrätten, vem kommer i så fall vara din försvarare?
- Både jag och de andra två kommer ha Leif Silbersky som försvarare och han har tackat ja till det, berättar Mikael.
__________________
Can't sleep, clown will eat me!
M.R är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 19:54 #85
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Förstår inte varför man får för sig att rösta på ett annat parti förrän nu. Sossarna har ju hur länge som helst våldtagit landet med diverse pinsamheter.

Att rösta på Piratpartiet är bara dumt. Det har redan kommit fram att det finns sossar i det partiet. De säger att de är oberoende höger/vänster... Tja... Det säger ju LO och Hyresgästföreningen också?

Nej, bättre att försöka påverka de seriösa partierna. Lite synd bara att moderaterna är lite väl USA-vänliga. Lite mer liberalism och mindre konservatism hade moderaterna mått bra av.
Spindel är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 20:02 #86
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2262...860&lpos=lasMer
hubbert är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 20:07 #87
lesoft02 lesoft02 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 158
lesoft02 lesoft02 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 158
Har med intresse följt den debatt som varit här, jag kan definitivt förstå den frustration som de drabbade känner. Med tanken på åldern hos många av Er entreprenörer här på WN känner man sig lite som gubbe trots att man inte passerat de 40…

Några reflektioner angående den debatt som varit och är om TPB/PRQ.

Det förekommer ganska mycket tyckande och gör si eller gör så, vissa saker stämmer säkert medan andra kanske inte är helt korrekt. Är själv definitivt ingen jurist och kan inte uttala mig om detta. Men som gammal i gemet och väl insatt i företagande är det framförallt två saker som slår mig:

1) Den direkta och antagligen naturliga reaktionen när man drabbas är att skrika, klaga, skälla etc. Tyvärr ger detta ingen effekt, antagligen snarare motsatt, på resultatet man önskar (finns väl ingen som vill bli bemött på detta sätt). Har man att göra med tjänstemän i myndighetsutövning måste man hantera ärendet men finess. Om man bara gapar och skriker hamnar man omgående i ett underläge såväl kunskapsmässigt som intellektuellt, om man däremot bemöter dem med sakargument och korrekt lag hänvisning visar man på kunskap och att man faktiskt har en formell möjlighet att agera i ärendet.

Drabbas man av detta och förlorar pengar är väl det naturliga att omgående kontakta sin jurist/advokat. Om man inte känner någon finns det många att välja bland… Dels får man rätt svar, någon som vet exakt vad som gäller och står på din sida i ärendet. Dessutom brukar det vara så att de som pratar samma språk har lättare att förstå varandra och din sida har definitivt större möjlighet att få gehör. Skulle inte förvåna mig om den som faxar in sin anmälan om beslagtagen egendom via ombud, läsa advokat, så får denna begäran bättre response än om det kommer från någon som juristerna kan uppleva ”Kalle på hörnet”.

Beroende på vad man har för företagsförsäkring kan det säkert t o m vara så att försäkringens rättskydd kan täcka del av kostnaden man har för denna hantering. Hör med ditt försäkringsbolag!

Läste precis att de anklagade skaffat sig ett bekant namn som ombud, men alla Ni andra oskyldigt drabbade måste nog också skaffa någon hjälp. Kanske Ni är flera som kan göra gemensam sak?

2) Nu när det verkar som om TPB åter verkar vara påväg upp är frågan med tanke på den nära koppling som verkar finnas mellan PRQ och TPB om nystarten kommer att ske via PRQ. Om så är fallet bör man inte då ta sig en funderar på om man vågar återplacera den återlämnade utrustningen alt nya servern hos samma aktör?

Med tanke på det inträffade måste man väl som seriös företagare tydligen börja analysera sin hosting-leverantör med ytterligare en parameter; hostare de ”riskmaterial”? Förekommer ”riskmaterial” kanske man efter detta skall gå till någon annan.

Detta lilla inlägg i debatten vill jag bara avsluta med att jag verkligen hoppas att alla Ni drabbade mycket snart skall få en lösning på Era problem. Så att alla goda och framgångsrika idéer kan förverkligas, fortsätta växa och skapa det nyföretagande som vi såväl behöver
lesoft02 är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 20:09 #88
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
En rubrik jag nyss såg på en blogg angående detta :
Citat:
Femtio poliser grep tre personer
Timofey är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 20:17 #89
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Originally posted by lesoft02@Jun 1 2006, 20:07
Med tanke på det inträffade måste man väl som seriös företagare tydligen börja analysera sin hosting-leverantör med ytterligare en parameter; hostare de ”riskmaterial”? Förekommer ”riskmaterial” kanske man efter detta skall gå till någon annan.
Jo men till vilken grad ska man in och peta i vad kunderna har på sina maskiner? Om vi bortser från just TPB som är ganska uppenbar så har vi ju t.ex. Mohammedteckningarna. De stred inte mot någon lag men likväl så ville SÄPO och staten (ministerskrället representerar ju staten) att sajten skulle tas ned vilket också skedde.

Ska man behöva vara politiskt korrekt för att kunna bedriva yrkesverksamhet i Sverige så är det dags att göra något radikalt. Jag föredrar att stanna och faktiskt slåss för de lagar vi har, inte för de missbruk av dem som faktiskt sker. Jag gör mitt bästa som företagare för att hålla mig till lagen men jag vägrar bli politiskt korrekt. :angry:
Westman är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 20:21 #90
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
Citat:
Originally posted by M.R@Jun 1 2006, 19:50
http://www.magazin24.se/?p=main&mode=all&id=4863
Följande säger väl allt?

Vad exakt vad det som polisen tog av dig vid gårdagens husrannsakan?
- De beslagtog två stationära datorer jag inte använder, min arbetsdator samt en nyinköpt laptop, de tog även tillhörande skärmar, Playstation 2-spelkontroll, ADSL-modemet och mobiltelefonen, säger Mikael.


Beslagtagna modem? skärmar? En handkontroll till Playstation 2? Måste verkligen vara personer med IQ strykjärn som gjort detta.
webbteknik är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017