Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Varning för surftown

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-12, 09:10 #71
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Så erat recept för att undvika att detta händer igen är att förlita er på ytterligare en utomstående part snarare än att skaffa er informationen/kompetensen själva...sorry your honor, i withdraw the question...(den är alltså att betrakta som retorisk)

vi får hoppas att stödet för mail med åäö är bättre hos Binero.

/best wishes...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 09:13 #72
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Supermoderator

Citat:
Originally posted by gummianka@Feb 12 2009, 10:10
Så erat recept för att undvika att detta händer igen är att förlita er på ytterligare en utomstående part snarare än att skaffa er informationen/kompetensen själva...sorry your honor, i withdraw the question...(den är alltså att betrakta som retorisk)
/best wishes...
Läser du över huvud taget innan du svarar?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 09:23 #73
lindberg lindberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
lindberg lindberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Originally posted by gummianka@Feb 12 2009, 10:10
/best wishes...
Läs tråden igen
lindberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 10:58 #74
gummiankas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Jag behöver inte läsa igen, det hela är väldigt enkelt.

Den största skillnaden mellan ts och Surftown i det här fallet är att Surftown har insett att man gjort fel och följaktligen kan dra lärdom av det (och det är någonstans en milsvid skillnad på att göra fel, eller brista i rutiner, och att som ts säger medvetet försöka lura kunder och att vara ett bluffföretag)

Hade jag köpt aktuell sida, eller en video, eller en bil, eller vad det nu kan vara, så tar jag självklart reda på från säljaren vad som är grundförutsättningarna för att få den/det att fungera, oavsett om det är bakomliggande serverteknik, ska det vara beta eller vhs band, ska jag tanka etanol eller diesel.
Om säljaren inte kan tillhandahålla den informationen så skulle vara väldigt tveksam till ett köp, eftersom det kan vara en förutsättning för att det jag köpt ska fungera.

Då kan man fråga någon annan, i det här fallet har det gjorts på ett sätt som inneburit problem för ts.

Citat:
Originally posted by jgabor@Feb 11 2009, 17:22

Du har med andra ord pratat med två olika supportrar och ställt två olika frågor som för dig är fullkomligt relaterade med varandra, men på för oss är två helt olika ärenden utan någon som helst samhörighet.
då kan man ju välja, antingen blir man arg på Surftown, eller så inser man sina egna tillkortakommanden och drar lärdom av det. Om åäö inte fungerar på "Internet", är det lämpligast att bli arg på någon för det eller utveckla sidorna enligt dom standarder som råder ?
Om jag kör Beta band i min VHS, eller tankar etanol i min dieselbil, så kan jag ju självklart bli arg på Sony som tillverkat videon, eller i macken där dom sa att det skulle vara etanol, men istället för att lägga den tiden, och den energin, på att vara arg och skylla på någon annan, varför inte informera sig själv och ta eget ansvar ?...men det är ju bara jag...
Oläst 2009-02-12, 11:01 #75
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
Supermoderator
ztreams avatar

Sluta flamea Gummianka annars tar jag bort dina inlägg. Det är uppenbart vad du sysslar med. Ingen vettig person skulle argumentera så som du gör om det inte är för att flamea folk.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 11:11 #76
gummiankas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

flamea ? med facit i hand, vad hade varit det enklaste sättet att undvika det här ? är det någon som säger emot mig om jag påstår att det hade varit att ta reda på nödvändig information från säljaren av sidan ?

Sen är ju du moderator så det är ju din rätt att göra det om du anser så, sen kan det väl iofs vara en viss skillnad på att "inte tycka som du" och "ingen vettig människa tycker så..." och människor får gärna tycka att jag har fel, men i just det här fallet har det bara uttryckts av dig och berörda parter, vilket väl är naturligt.
(edit: jag hoppas verkligen att du har fel, på ett forum där en övervägande del på något sätt sysslar med företagsamhet hoppas jag att det är fler som inser att det bästa tillfället att hantera problem är INNAN dom dyker upp....när byggde Noah arken....före det började regna...)
Oläst 2009-02-12, 11:26 #77
ztreams avatar
Supermoderator

Supermoderator
ztreams avatar

Jag orkar inte ge mig in och argumentera om hur det inte är Robertsson och Lindbergs fel att de köpt en sida med en fil med åäö i sig och sedan blivit rumpknullade av Surftown.

Jag orkar inte. Sorry. Jag tycker det är så uppenbart tyvärr.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 11:31 #78
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Originally posted by gummianka@Feb 12 2009, 12:11
flamea ? med facit i hand, vad hade varit det enklaste sättet att undvika det här ? är det någon som säger emot mig om jag påstår att det hade varit att ta reda på nödvändig information från säljaren av sidan ?

Sen är ju du moderator så det är ju din rätt att göra det om du anser så, sen kan det väl iofs vara en viss skillnad på att "inte tycka som du" och "ingen vettig människa tycker så..." och människor får gärna tycka att jag har fel, men i just det här fallet har det bara uttryckts av dig och berörda parter, vilket väl är naturligt.
(edit: jag hoppas verkligen att du har fel, på ett forum där en övervägande del på något sätt sysslar med företagsamhet hoppas jag att det är fler som inser att det bästa tillfället att hantera problem är INNAN dom dyker upp....när byggde Noah arken....före det började regna...)
Det är så pinsamt uppenbart att du inte har en aning om vad det handlar om. Tyvärr verkar det vara ett genomgående problem hos flera användare här på forumet, ni kanske kan bilda klubb?
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 11:36 #79
Supermoderator

Supermoderator

Jag tror ändå det mesta som behöver sägas har blivit sagt nu. Vi stänger tråden om Gabor eller Robertsson absolut måste tillägga något kan ni skicka PM och be om att få göra det.

Tråden stängs.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 13:31 #80
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Det mest intressanta med den här tråden är attityden från jgabor i början av diskussionen där allt förnekas. Tydligen hade Sulos inlägg effekt.
Det här blir jag väldigt ledsen över att läsa. Jag gör alltid allt jag kan för att bistå kunden och göra denna nöjd, och det är något jag är otroligt stolt över. Och jag är den första att erkänna ifall jag har begått ett misstag.

Jag är otroligt ledsen ifall min attityd har uppfattats som annorlunda, och ber om ursäkt om så är fallet. Men det var verkligen inte min mening.

Citat:
Originally posted by -ztream@Feb 12 2009, 11:01
Sluta flamea Gummianka annars tar jag bort dina inlägg. Det är uppenbart vad du sysslar med. Ingen vettig person skulle argumentera så som du gör om det inte är för att flamea folk.
Ursäkta mig, men att påstå att vi skulle vara ett bluff-företag och försöka lura våra kunder är inte att flamea? Jag har gång på gång sagt att vi begått ett misstag, och inte på något vis har försökt lura någon! Vi har tagit det på oss, och har givetvis gett kunden full återbetalning för samtliga webbhotell! Jag ser ingen anledning till att fortsätta kalla oss för bluff-företag i ett flertal inlägg efter att vi har tagit på oss misstaget.

Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Jag orkar inte ge mig in och argumentera om hur det inte är Robertsson och Lindbergs fel att de köpt en sida med en fil med åäö i sig och sedan blivit rumpknullade av Surftown.
Det var filnamnet som innehöll ÅÄÖ, det var inte så att det uppstod fel för att innehållet innehöll ÅÄÖ. Det är en enorm skillnad rent tekniskt, ifall du inte visste det. Och jag uppskattar även att du som moderator håller dig någorlunda opartisk, och inte kallar deltagarna i debatten för omogna ord som hör hemma på ett dagis.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017