WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Varning för surftown (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=35037)

robertsson 2009-02-10 11:09

För att göra en lång historia kort så ville jag bara varna andra för bluffhotellet Surftown.

Jag har ett företagskonto som skulle flyttas mellan 2 servrar för 3 veckor sedan. Jag fick besked att flytten kan ta upp till 24 timmar och att jag inte ska uppdatera sidan under tiden. Efter 1 vecka kontaktar jag Surftown och undrar vad som händer och får reda på att flytten pågår (70 MB data). Efter 2 veckor mailar jag Surftown och får till svar att jag är OTÅLIG!

Sedan dess har jag ringt och mailat ännu fler gånger och får bara besked att flytten pågår och att vi ska avvakta. Under tiden fungerar inte vår sajt och vi kan inte heller uppdatera den. Jag har fått löften om personer som ska återkomma men ingen återkommer.

VARNING!

jgabor 2009-02-10 11:26

robertsson, jag ber så hemskt mycket om ursäkt ifall du har fått ett sådant bemötande. Givetvis är du inte otålig, och jag ska direkt undersöka varför er flytt inte är färdig. Det har aldrig någonsin tagit så lång tid att genomföra en flytt, inte ens när vi har varit tvungna att utföra det manuellt. Möjligtvis får man vänta ett litet tag (max 24tim) på att vi ska få tid till att utföra det, men i 9 av 10 fall kan vi automatisera det och det är i så fall klart inom 24 timmar.

PM'a support-id och användarnamn, så ska jag som sagt undersöka det.

(Och vad menar du med bluff? Har vi inte levererat produkten du beställt? Jag förstår att vi har misskött detta supportärendet, men att kalla oss för en bluff är lite väl... Nåja, den diskussionen kan vi ta via PM.)

robertsson 2009-02-10 11:44

Nej, vi ska inte ta diskunionen i PM, vi har haft diskunionen i erat supportsystem och får till svar att vi är OTÅLIGA. Vi har ringt in över 10 gånger nu och fått samma usla bemötande samma gång, nu är det på tiden att andra får reda på hur uselt det fungerar!

Att hävda att något ska ta 24 timmar och efter 336 timmar kalla kunden för otålig luktar inget annat än ren och skär bluff!

robertsson 2009-02-10 11:52

Citat:

Har vi inte levererat produkten du beställt?
Nej... Vi har fått beställa DUBBLA konton p.g.a. att ni inte kan ge ett klart besked om vilken server vi ska ligga på. Ändå har vi hamnat på fel server.

Vi har betalat 2 916,75 + 2 916,75 = 5.833 kr för att få reda på att vi inte kunna använda eller uppdatera vår sajt sedan december. Seriöst? NEJ! Bluff? JA!

patrikweb 2009-02-10 11:53

Borde det inte blivit billigare och snabbare att bytt webbhotell bara?

robertsson 2009-02-10 11:56

Citat:

Originally posted by patrikweb@Feb 10 2009, 11:53
Borde det inte blivit billigare och snabbare att bytt webbhotell bara?

Om man ser på det i efterhand, ja.
Nu köpte vi en sajt som låg på surftown och trodde tyvärr att det skulle vara enklast låta den ligga kvar där. Ett stort misstag inser vi i efterhand.

studiox 2009-02-10 12:04

Det vore ju bra och känna till omständigheterna kring fallet om man ändå ska lägga ner tid på att "kasta ut" saker på WN. Det känns inte rättvist för surftown att bemöta kritik offentligt utan att trådskaparen berättar vad det handlar om.

Det får mig bara att tro att trådskaparen har skitit i det blå skåpet och försöker rätta till det, men lyckades inte så bra så man passar på att skapa en tråd här för att ge lite eld i baken. Skriver igen att det TROR JAG. Jag vet inte.

robertsson 2009-02-10 12:10

Och jag tror att alla på surftown vet vad det handlar om, med tanke på antal mail och samtal dit. Vi får hoppas att det inte finns 100-tals kunder som inte kunnat använda sitt konto under flera veckor, så att surftown kan hitta ärendet det gäller i sitt supportsystem. Annars finns det nån chef som heter David L som ska ha ärendet på sitt bord och skulle ringa mig, så han borde vet vad det handlar om.

emilv 2009-02-10 12:16

Vad var anledningen till att kontot skulle flyttas mellan två servrar från första början?

robertsson 2009-02-10 12:20

Surftown föreslog det för att lösa ett tekniskt problem.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson