Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kille ramlade på spåret och blir rånad. Rånaren lämnar offret medvetslöst på spåret..

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-17, 17:19 #71
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Publik skampåle och ruttna tomater!

Han kommer undan med en smäll på fingrarna.

För djävligt att kunna komma undan med att INTE hjälpa medmänniskor i nöd. I alla hänseenden. Även fegisar som går förbi när någon blir nerslagen. Denna historia går utanpå allt annat och kanske belyser hur rädda alla har blivit för att blanda sig i och bara tänker på att rädda sitt eget skinn och sko sig på andras elände.
Nilsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-17, 17:22 #72
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasS Visa inlägg
Jag undrar varför det alltid poängteras att en gärningsman är ångerfull? Det är ju mer regel än undantag att de är ångerfulla (vem fan skulle inte göra sitt bästa för att bete sig så för att få lägre straff?), så varför ens nämna det?

Jag tycker det sticker i ögonen att se att någon som gjorde något så jävligt säger att de är "ångerfulla".
Troende kristna är nog ganska intresserade av det, därav att frågan sedan länge per automatik ställts av journalister. Dessutom är det bättre löpsedelsmaterial ju hemskare brottslingen är, då vill man också veta sådana saker. Visst kan det sticka i ögonen men jag tycker personligen att det är betydligt bättre att personen är ångerfull och tänker sig för en extra gång innan han / hon gör något liknande igen än den raka motsatsen. Sen är det ju som du säger inte lätt för någon utan insyn att veta vad som är sant eller inte men polisen är nog ändå bättre kvalificerad att gissa än någon som aldrig träffat människan Så länge folk vill ha löpsedlar och så länge folk sprider sådana här nyheter som virus så kommer sådana detaljer tyvärr alltid att grävas fram, oavsett om de har någon mening eller inte.

Verkar hur som helst som att polisen är ganska bergsäkra på att de har rätt person nu, skönt det.
Oläst 2012-09-17, 17:50 #73
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Citat:
Jag undrar varför det alltid poängteras att en gärningsman är ångerfull? Det är ju mer regel än undantag att de är ångerfulla (vem fan skulle inte göra sitt bästa för att bete sig så för att få lägre straff?), så varför ens nämna det?

Jag tycker det sticker i ögonen att se att någon som gjorde något så jävligt säger att de är "ångerfulla".
Skulle snarare tro att snubben är mycket ångestfull. Det är en vanlig stressreaktion som brottslingar drabbas av efter att de vistats ett par nätter i häkte och fattar att de riskerar att sitta inne i flera år. Tror inte han kommer verka lika "ångerfull" när det blir rättegång och hans advokat kommer göra precis allt för att hans brott ska låta så oskyldigt som möjligt.
Bjorne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-17, 20:52 #74
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Dn skriver i alla fall att han inte är svensk medborgare. Jag skulle vilja att utvisning utdöms men det kommer troligtvis ej bli fallet. Mycket grövre brott än detta har sluppit i att resultera i utvisning.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-17, 21:00 #75
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenman Visa inlägg
Dn skriver i alla fall att han inte är svensk medborgare. Jag skulle vilja att utvisning utdöms men det kommer troligtvis ej bli fallet. Mycket grövre brott än detta har sluppit i att resultera i utvisning.
Vad som gäller rörande utvisning framgår här:

http://www.regeringen.se/sb/d/2327
Oläst 2012-09-17, 21:05 #76
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenman Visa inlägg
SD leder tydligen opinionen med 7.2 procent. Om killen stannar kvar i Sverige är jag rätt säker på att SD kommer få fler väljare med tanke på allt som stått i media och fb.

Personligen ser jag gärna att han får åka i ett fraktplan så fort domen är klar.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-18, 10:42 #77
AndreasSs avatar
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
AndreasSs avatar

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
SD leder tydligen opinionen med 7.2 procent. Om killen stannar kvar i Sverige är jag rätt säker på att SD kommer få fler väljare med tanke på allt som stått i media och fb.

Personligen ser jag gärna att han får åka i ett fraktplan så fort domen är klar.
Man sitter väl först av straffet och sen utvisas man när man släpps fri - det har iaf varit min uppfattning av såna här fall. Huruvida han ska vara kvar i vårt land eller ej låter jag någon med bättre koll än mig avgöra.
AndreasS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-18, 11:07 #78
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Man sitter väl först av straffet och sen utvisas man när man släpps fri - det har iaf varit min uppfattning av såna här fall. Huruvida han ska vara kvar i vårt land eller ej låter jag någon med bättre koll än mig avgöra.
Vet inte exakt, men misstänker att man utvisas direkt om man gör ett grövre brott. Det var ju en ryss för några år sedan som åkte över till Sverige och högg ihjäl en person direkt efter han hoppat av båten för att han ville sitta i svenskt fängelse. Efter den händelsen så tror jag lagen ändrades.
Oläst 2012-09-18, 11:15 #79
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Spårrånare häktad för stölder
Sverige 18 sep 10:58
Den 28-årige man som misstänks ha stulit plånbok och mobiltelefon av en medvetslös man på t-banespåret vid Sandsborg häktades av Södertörns tingsrätt under tisdagsförmiddagen på sannolika skäl misstänkt för grov stöld, skriver Aftonbladet.

28-åringen uppger att han kom till Sverige för en dryg månad sedan och att han försörjt sig genom att stjäla från varuhus.

Mannen greps i en lägenhet i Akalla i fredags. Han har erkänt stölden från den medvetslöse mannen i Sandsborg och han häktas nu även för ett fall av grov stöld i Enskede i somras.
Oläst 2012-09-18, 11:23 #80
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
Vet inte exakt, men misstänker att man utvisas direkt om man gör ett grövre brott. Det var ju en ryss för några år sedan som åkte över till Sverige och högg ihjäl en person direkt efter han hoppat av båten för att han ville sitta i svenskt fängelse. Efter den händelsen så tror jag lagen ändrades.
Tycker du själv att det låter rimligt att man slipper fängelsestraff om man begår brott i Sverige och är utländsk medborgare?

De enda som utvisas utan påföljd, är ambassadörer med diplomatisk immunitet.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017