FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#71 | ||
|
|||
Medlem
|
Publik skampåle och ruttna tomater!
Han kommer undan med en smäll på fingrarna. För djävligt att kunna komma undan med att INTE hjälpa medmänniskor i nöd. I alla hänseenden. Även fegisar som går förbi när någon blir nerslagen. Denna historia går utanpå allt annat och kanske belyser hur rädda alla har blivit för att blanda sig i och bara tänker på att rädda sitt eget skinn och sko sig på andras elände. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Verkar hur som helst som att polisen är ganska bergsäkra på att de har rätt person nu, skönt det.
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Dn skriver i alla fall att han inte är svensk medborgare. Jag skulle vilja att utvisning utdöms men det kommer troligtvis ej bli fallet. Mycket grövre brott än detta har sluppit i att resultera i utvisning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
http://www.regeringen.se/sb/d/2327
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Personligen ser jag gärna att han får åka i ett fraktplan så fort domen är klar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Man sitter väl först av straffet och sen utvisas man när man släpps fri - det har iaf varit min uppfattning av såna här fall. Huruvida han ska vara kvar i vårt land eller ej låter jag någon med bättre koll än mig avgöra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vet inte exakt, men misstänker att man utvisas direkt om man gör ett grövre brott. Det var ju en ryss för några år sedan som åkte över till Sverige och högg ihjäl en person direkt efter han hoppat av båten för att han ville sitta i svenskt fängelse. Efter den händelsen så tror jag lagen ändrades.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Spårrånare häktad för stölder
Sverige 18 sep 10:58 Den 28-årige man som misstänks ha stulit plånbok och mobiltelefon av en medvetslös man på t-banespåret vid Sandsborg häktades av Södertörns tingsrätt under tisdagsförmiddagen på sannolika skäl misstänkt för grov stöld, skriver Aftonbladet. 28-åringen uppger att han kom till Sverige för en dryg månad sedan och att han försörjt sig genom att stjäla från varuhus. Mannen greps i en lägenhet i Akalla i fredags. Han har erkänt stölden från den medvetslöse mannen i Sandsborg och han häktas nu även för ett fall av grov stöld i Enskede i somras. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
De enda som utvisas utan påföljd, är ambassadörer med diplomatisk immunitet. |
|||