Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vart är WN på väg?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-02-16, 22:23 #71
abrakadabrafems avatar
abrakadabrafem abrakadabrafem är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 206
abrakadabrafem abrakadabrafem är inte uppkopplad
Medlem
abrakadabrafems avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 206
Släng ut de elitistiska "professionella" webbmasters som inte gör annat än att skriva uppkäftiga inlägg. De känns rätt ovälkomnande.

På tal om att stänga ute nybörjare:
Hade jag blivit ratad på ett forum för att sedan bli "godkänd" efter ett par år när jag är s.k. "professionell" så skulle jag inte vilja komma tillbaka av ren självrespekt.
abrakadabrafem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-16, 23:10 #72
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
Citat:
Originally posted by nomicon@Feb 16 2006, 23:17
Tror många medlemmar (De "professionella") har någon intern tävling där de alltid måste hävda sig och försöka överglänsa den andra, antingen med hur mycket stålars de tjänar på sin sida, eller hur mycket besökare de har, eller hur snygg webbsiten är..

-Martin
Personligen tycker jag att det kan vara oerhört inspirerande att höra om hur väl andra lyckats. Det kan verkligen ge en kick när det gäller motivationen.

Därför jag ofta följer olika utländska webbforum och bloggar där folk inte är rädda att berätta om hur mycket det tjänar och vilka sidor det är som drar in dessa summor osv.
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-16, 23:16 #73
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Citat:
Ursprungligen postat av webbteknik
Citat:
Ursprungligen postat av nomicon
Tror många medlemmar (De "professionella") har någon intern tävling där de alltid måste hävda sig och försöka överglänsa den andra, antingen med hur mycket stålars de tjänar på sin sida, eller hur mycket besökare de har, eller hur snygg webbsiten är..

-Martin
Personligen tycker jag att det kan vara oerhört inspirerande att höra om hur väl andra lyckats. Det kan verkligen ge en kick när det gäller motivationen.

Därför jag ofta följer olika utländska webbforum och bloggar där folk inte är rädda att berätta om hur mycket det tjänar och vilka sidor det är som drar in dessa summor osv.
Håller med båda på denna front.
Det är väldigt trevligt att få höra när andra lyckas och även få läsa detaljer om hur de gått till väga och vart de står nu.
Men man vill inte läsa det i någon spydig form eller dylikt. Men har so far inte stött på något farligt.
Antar det var något åt det hållet du menade nomicon? Att det lutar mot en negativ tävling och orden blir hårda mot varandra :unsure:
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-17, 15:20 #74
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Mycket intressant läsning!

Jag håller med i princip alla

Min syn på det hela är att WN 2003 var ett forum som fyllde en stort tomrum för många som kämpade med sin verksamhet under tunga förhållande. WN var ett ställe där man kunde motivera sig att jobba vidare i väntan på att konjunkturen skulle bli mer till vår fördel. Som jag känner det var vi en liten grupp "kämpar" som hängde här och snackade. Till skillnad från nu var internet inget man gav sig in på om man inte redan var aktiv, därav kom det få nybörjare.

Jag har full respekt för att vissa av dessa oldtimers tycker WN har förändrats negativt men samtidigt vet jag att kommunikationen mellan dessa fortlöper via IM, email och telefon.

Då var vi några hundra, nu är vi flera tusen. De som redan hade verksamhet jobbar förmodligen 110% för att hinna med nu för tiden.

2005 tog vi ett beslut att vi skulle moderera varje enskild medlemsansökan för att minska bullshit frågor. Samtidigt sa vi då att en ansökan med en motivering och koppling till verksamhet på internet skulle godkännas.

Förutsättningarna har förändrats radikalt men WN ser ut som för 3 år sedan. Där kan vi har det stora problemet.

Jag har flera ggr funderat på att kommersialisera WN betydligare och därmed möjligen motivera oss att utveckla WN till nåt mer. Men jag har hela tiden kommit fram till att det skulle förstöra. Om det är rätt eller fel vet jag inte men läser man medlemslistan så finns det en hel del tunga namn här på WN, så att WN skulle vara som vilket forum som helst köper jag inte. Inte än iaf. Sedan har vi haft riktigt tunga namn som kommit hit bettet sig som barnsliga nybörjare, och hur skall man se sånt när man modererar en medlemsansökan.

Iom att denna tråd finns så finns det problem och strategiska beslut som behöver tas. Det är nya förutsättningar i en annan tid och skall sanningen fram så saknar jag när det var svårare! Det största som händer nu för tiden är ju typ att nått SEO-företag får en kund bannad från google. Vi får bita ihop till nästa lågkonjunktur!

Vi skall kolla över detta, tack till alla som skrivit så många bra inlägg i denna tråd!
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-17, 16:33 #75
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 318
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 318
Visst är WN lite speciellt, annars hade jag själv inte varit här så ofta å läst/skrivit. Finns mycket bra information både för nybörjare och även för alla oldschool. Man får försöka inse att detta är ett forum trotts allt och göra det man kan för att det ska bli bättre, eller?

Vad gör ett forum bra? Ett annat forum som jag personligen tycket är hur bra som helst är Gentoo Forums (linux). Varför? Precis alla är välkomna och dom som kan mer får naturligtvis info/mer hjälp av andra som vet mer och dom som vet mindre... ja ni fattar

Vad är skillnaden? Man är inte "rädd" för att skriva en dum tråd där. Tror aldrig jag har sett någon "proffessionell" där som angripit en nybörjare för att han skrivit en typisk nybörjar tråd ... hur proffessionellt är det att ens angripa någon på de viset?? (har man ju sett lite här å där på wn)

Ni kanske ska införa villkor under varje forum? Domän forumet är väl det som har en tendens att spåra ut mest va ja sett?
dee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-17, 19:08 #76
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Originally posted by Thomas@Feb 17 2006, 16:20
...
Varför inte göra att man efter xxxst inlägg får tillgång till ett mer seriöst forum?
Eller som hnn nämnde att man kan sätta "reputation score" på medlemmarna.
Att man har ett plus/minus tecken till vänster och sedan antalet röster som ökar eller minskar bredvid.

Det blir rätt anonymt och det får nog folk att skärpa sig.
Ett exempel vore ju att skulle verkligen Altus skrivit som dom skrivit om detta funnits då osv?
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017