Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Proinet.se värsta jag vart med om.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-27, 14:18 #61
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Supermoderator

Har du en backup på din webbplats kanske du kan få lägga upp den på "nya proinet" utan kostnad?
jonny är inte uppkopplad  
Oläst 2006-08-27, 14:37 #62
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar

Reg.datum: Apr 2003
Kanske det .. men vi kan inte vänta i 3 veckor till på att nya proinet skall få in sina nya servrar ...

Helt katastrofalt dåligt hantering.... lutar åt flytt på en gång ... Tar gärna emot PM med förslag på alternativ lösningar som liknar proinets reseller konto..
NuCo är inte uppkopplad  
Oläst 2006-08-27, 14:46 #63
Standouts avatar
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Flitig postare
Standouts avatar

Jag har några kunders webbplatser hos Proinet. Jag kommer inte åt någon av dem.

Visst har jag backup på själva programmet, men databaserna blir ju alltid något inaktuella om man ska gå tillbaka i tiden. På måndag kommer ett helt gäng med kunder att ringa och undra vad som har hänt. Jag undrar just vem som ska stå för den supporttiden?
Standout är inte uppkopplad  
Oläst 2006-08-27, 16:33 #64
mikaelkrantzokit mikaelkrantzokit är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2006
mikaelkrantzokit mikaelkrantzokit är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2006
Kanske är så att de är problem med proinets system för att de som sköter sakerna kanske inte har 100% koll på sakerna. Men kanske är så att de nya killarna som drar igång de nya bolaget har för avsikt att bli bättre och supporta sina kunder.

Men som jag alltid sagt, man får den support man betalar för. Betalar man lite för att ha sin webplats uppe så får man oxo support i form av obefintlig oftast om en server går ner under en helg tex. Då bolaget som driver tjänsten kanske inte har råd med personal som sköter saker på helgerna.

Köp ngt som är dyrare och räkna med bra o befintlig support istället?
Priset är inte alltid de man ska kika på kanske när man väljer leverantör.
mikaelkrantzokit är inte uppkopplad  
Oläst 2006-08-27, 18:39 #65
BoISaren BoISaren är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
BoISaren BoISaren är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
Mitt konto på Proinet fungerar?
BoISaren är inte uppkopplad  
Oläst 2006-08-27, 19:14 #66
Supermoderator

Supermoderator

De har en (eller flera) server som står hos DCS också. Det är den som det varit så mycket problem med, vad jag förstått.
jonny är inte uppkopplad  
Oläst 2006-08-27, 19:53 #67
Standouts avatar
Flitig postare

Flitig postare
Standouts avatar

Citat:
Originally posted by mikaelkrantzokit@Aug 27 2006, 16:33
Priset är inte alltid de man ska kika på kanske när man väljer leverantör.
Det gjorde jag inte. Jag ville ha en svensk leverantör med WHM och Cpanel. Då fanns det inte så många att välja på.

För övrigt så sprider jag ut mina kunder och projekt på flera olika webbhotell. På så sätt blir det inte så farligt om en server går ner.
Standout är inte uppkopplad  
Oläst 2006-08-27, 21:05 #68
yellows avatar
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem
yellows avatar

Reg.datum: Jun 2004
Låter som en vettig idé, det där att sprida ut kunderna. Det är alltid bra att ha en backuplösning om det skulle uppstå problem. Tyvärr är ju problemet att det inte alltid är så lätt att flytta hela webbplatser med databaser och allt, åtminstone inte om det handlar om en flytt mellan olika kontrollpaneler.

Tycker det är synd det som har hänt, det är alltid svårt att ta igen ett bra rykte, även om det kanske legat utanför vissa personers kontroll.
yellow är inte uppkopplad  
Oläst 2006-08-27, 21:32 #69
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Har nu läst om mdetta i veckor...

Fattar inte denna cirkus... Varför gnälla i oändlighet i stället för att ta tjuren vid hornen och flytta när det är en så uppenbar kaos i företaget, eller vad ma nu skall kalla det, som står bakom Proinet.

Om man inte tycker att ens egna kunder och sin egen verksamhet är värd mer än att placeras på Proinet och den blygsamma kostnad det innebär så kanske man skall omvärdera sin verksamhet? Varför väljer man inte ett "riktigt" webhotell?

Proinet förefaller skötas av folk som knappt hunnit torka bakom öronen och det drabbar en hel flock oskyldiga... Byt hotell. Det finns gott om fungerande och bra, och även relativt kostnadseffektiva, alternativ.
Oläst 2006-08-27, 22:21 #70
idwms idwms är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2004
idwms idwms är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Xamda@Aug 27 2006, 21:32
Har nu läst om mdetta i veckor...

Fattar inte denna cirkus... Varför gnälla i oändlighet i stället för att ta tjuren vid hornen och flytta när det är en så uppenbar kaos i företaget, eller vad ma nu skall kalla det, som står bakom Proinet.

Om man inte tycker att ens egna kunder och sin egen verksamhet är värd mer än att placeras på Proinet och den blygsamma kostnad det innebär så kanske man skall omvärdera sin verksamhet? Varför väljer man inte ett "riktigt" webhotell?

Proinet förefaller skötas av folk som knappt hunnit torka bakom öronen och det drabbar en hel flock oskyldiga... Byt hotell. Det finns gott om fungerande och bra, och även relativt kostnadseffektiva, alternativ.
Xamda: Men om du nu vet så många så kan du väl langa upp en lista med liknade Svenska levernatörer som erbjuder liknande prestanda för ett liknande pris. Så kanske du får slut på allt tjafs och jag skulle bli nöjd även...
idwms är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017