FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vilka webbhotell finns i ungefär samma prisklass (200-400 Kr/år) med ungefär samma utbud? Jag behöver bara runt 500 Mb utrymme och php, Mysql och helst Cpanel. Jag har hört Patrikweb nämnas i sammanhanget, vad finns mer för alternativ (som inte brukar få kass kritik som tex b-one)?
Är det lätt att flytta över databaserna till ett nytt webbhotell för övrigt? |
|||
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mitt direkta råd är att flytta över allt till Oderland. Det fungerar perfekt. De börjar få lite för mycket kunder nu så jag hoppas de kan nyanställa för att hålla samma support som de har nu. Men där har jag alla sidor, och sen bara lite testsidor m.m. hos Proinet
|
||
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Shellkonto är väl bara aningen dyrare men med 1 GB utrymme om det är den typen av tjänst du letar efter.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
#54 | |||
|
||||
Nykomling
|
Scorpion data, hur är dom? har dom likande tjänst?
|
|||
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Nån som vet vad som har hänt med "soppan" kring proinet? Är det fortfarande "STRUL" med ägarbyte samt att deras server/servrar ligger nere ofta? Är ev sugen på ett hotell hos dem då jag är ute efter nåt i deras prisklass eller ska man leta efter något annat? Mvh Robert |
||
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Så ni har hittat en lösning på era interna konflikter nu?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
Nykomling
|
ProInet: Helt nere eller svarstider på 30+ sekunder 90% av tiden senaste dagarna. Mail till supporten besvaras inte. Katastrof. Som någon skrev ovan, inkomsterna blir lidande och jag förbannad. Men nu flyttar jag, även om det är jobbigt.
Har även sajter på Scorpion, tyckte att de var svaga men jämfört med ProInet så funkar allt bra, dock inte tillfredställande. Ofta sega svarstider. Det lutar åt Oderland nu. |
||
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Mina sidor är nere sen kl 14 igår. Har fått följande svar från Supporten ang. problemet:
---- Hej, Webcows (Där servern står) har stängt ner servern pga av obetalda räkningar, som du säkert vet så är det rätt mycket interna problem, men den servern sköter jag inte mer och kan därför inte hjälpa dig att få upp den om inte Mattias (Proinet, Enskilda firman) betalar räkningarna där borta. Men jag kan iallafall ringa och höra med dom på måndag, dom har inte öppet någon telefon idag. //Proinet ------------- Allvarligt talat.... Så här får det ju inte gå till.. Om det är nu så att den nya ägaren "Mattias" äger Proinet hur fan kan det "nya proinet" gå in o svara på support mailen?? Det fattar jag inte... Jag har ett avtal med Proinet ...spelar ingen roll om det är det gamla eller "nya proinet". Mm detta inte löses på måndag vad tycker ni jag skall göra? Både jag och mina kunder förlorar inkomster pga detta... |
|||
![]() |
Stängt ämne |
|
|