FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tycker om man betalar extra för en tjänst som inte fungerar så tycker jag att man ska få tillbaka pengar.
Om man inte betalar extra för UPS kraft bör man inte klaga på elavbrott men om man ändå betalar över dubbla colo kostnaden just för UPS kraft som inte ens håller alls då har dom sålt en tjänst som dom inte levererad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men, nu säger Crystone att allt är uppe, men inte ser jag några sidor förutom Crystones egna.
tv3.se är nere... För övrigt förstår jag inte webotell som säljer utan reservkraft, det borde ivetvis ingå. Kan man inte få med det i kalkylen får man väl höja priset.
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
|||
|
För 200 i månaden bör man inte förvänta sig med UPS, men tycker att dom bör ha fungerade för sina servrar och routrar samt kunderna som betalar för det.
Dom tar ju 225 per server för UPS så blir en del pengar per år för en kund som har några servrar så skulle blivit galen om jag hade betalat för UPS och märkt att dom blåst en på pengar för inget alls. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, vad menade var att jag ser det som oseriöst at ens ha det som en option. Reservkraft är ju en av anledningarna till att man väljer att placera sin server i en hall i stället för i garderoben (typ)... Det, kyla och vettig bandbredd... Även om man är liten och har ont om slantar så måste ju detta vara ett av incitamenten för att välja hall, om det inte bara är utrymmesbrist på kontoret eller i hemmet...
Nå, i vilket fall, att det inte finns reservkraft till webhotellet hos Crystone är ju mer än förvånande... Tycker jag.
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
De har för övrigt fått igång tv3.se nu. Var är dessa aktier noterade någonstans? Vore kul att se aktiekursens förändringar en vecka tillbaka från måndag.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
|
Aktier går väl alltid upp vid börsnotering, så man bör se en längre tid framåt för se något vettigt.
Så kan säkert vara lite ostabilt köpa aktier just nu när dom kanske är som högst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
patrikweb:
Det var du som tolkade in "servrar" i det jag skrev. Webbsidor för några cykeltävlingar var snabbare att sätta upp på ett befintligt webhotell istället för att stressa med mina egna servrar. Jag har full förståelse för att Crystone (såsom marknaden ser ut) ger priser som de gör. När vi offererar mindre coloförfrågningar får man alltid som svar att "dom å dom" bara tar så lite för colocn och att vi är oseriösa som tar så mycket. Sitter man sedan ner med prospectet och går igenom tjänsteinnehåll, sla och tjänstebeskrivningar så är det till 99% så att billighetsalternativet innehåller friskrivningar som gör en mörkrädd. Om prospectet sedan vill ha det så eller inte är ju upp till dem, vad deras budget tål och hur viktig tillgänglighet är. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Eastpoint är noterade på Nordic Growth Market, dock inte under namnet Eastpoint utan Getupdated Sweden AB (GETU B). De introducerades i tisdag förra veckan (11/7) utan någon nämnvärd kursändring (inte konstigt då det inte var en börsintroduktion av vanligt slag).
Jag lider med Crystone och deras kunder, hoppas verkligen de kan lösa strömsituationen snarast möjligt. I sådana här fall finns det inga vinnare, bara förlorare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad man inte får glömma är att Crystone också förlorar pengar på dessa avbrott, och får generellt sett missnöjdare kunder. Det är inget dom vill ha. Dom vill nog lösa strömavbrottet lika mycket som "vi".
Däremot - hade jag haft co-location hos denne och det visat sej att en tjänst jag beställt (i det här fallet: UPS) inte funnits, då hade jag gått till Konsumentverket ögonblickligen. Har svårt att tro att folk som betalar för det står och rycker på axlarna när Crystone dyker efter högst 2 minuter. Dock är det synd att deras support är så varierande. Ibland får man svar av någon som verkligen vet och kan, medan nästa gång får man snacka med någon uppkäftig en som tycker att man är gnällig när ens hemsida går ner andra gången på 10 dagar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Det finns mycket kraftfulla UPSer som kanske kunnat klara hela strömavbrottet igår, men det är inget en normal UPS klarar. Citat:
Telia har mycket varierande kundtjänst. Det finns de som haft tur och pratat med tekniskt kunniga personer på bredbandssupporten. Själv har jag bara fått prata med folk som läser innantill. Däremot har jag ibland fått prata med gamla rävar på Telia som kunnat lösa konstiga problem i telestationer etc direkt på telefon - samtidigt som jag fått prata med personal som knappt verkar veta hur man ringer ett normalt samtal. En större organsiation gör det svårare att hålla en hög och jämn kvalitet. Det behövs en viss kompetens för att hjälpa personer på min mammas nivå att ställa in outlook för att kunna ladda ner eposten - och en helt annan för att hjälpa en halvavancerad kodare som inte får sitt script att fungera.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|