Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Prishöjning på .se en ny trend?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-25, 15:16 #61
EvaF EvaF är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Det är principiellt fel att .SE som registry ska konkurrera med sina egna registrarer genom .SE Direkt som dessutom har väl låga priser i sammanhanget.
Right on the spot!
EvaF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-25, 15:17 #62
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Johan H Visa inlägg
Hur som helst, tror du verkligen IIS kommer lägga ner .SE direkt? Hur mycket rätt du än har, så vet du innerst inne att dom aldrig kommer göra det. Och skulle dom göra det, så är det en process som skulle ta ca 5 år.
Ang Svea Ekonomi är överens (vi kan diskutera företeelsen hojab i en annan tråd vid tillfälle).

Vad gäller .SE Direkt är min förhoppning att det kommer att läggas ner på sikt. Om det tar fem år är kanske inte så farligt.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-25, 15:27 #63
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden Visa inlägg
Min uppfattning är alltså att utan .SE Direkt så skulle det inte varit möjligt att genomföra affärsmodellsbytet i mars 2009 (registry-registrarmodellen).
Det är möjligt att det är din uppfattning Internet Sweden, men du måste också försvara modellen genom din anställning. Och precis som jag vet du precis varför det blev som det blev... något som inte är pk att skriva på ett forum som detta.

Du vet också, precis som jag, att Registrars.se redan under diskussionerna om hur övergången skulle göras så smidig som möjligt la fram ett förslag till IIS om hur man skulle göra och där någon SE Direkt inte fanns med i bilden.

Senast redigerad av EvaF den 2011-03-25 klockan 15:38 Anledning: korrekt svenska
Oläst 2011-03-25, 15:28 #64
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Det hjälper väl inte, eller hur ska man kunna separera IIS från .SE Direkt där? Du har fortfarande inte givit någon anledning varför .SE Direkt inte är ett separat AB.
Internet Sweden har ju precis berättat att det handlar om att det fanns juridiska anledningar som att avtalet fortsatte att gälla eftersom organisationsnumret inte ändrades. Sedan har man ju avskaffat Nic-SE AB som var helägt av stiftelsen om jag minns rätt.
Oläst 2011-03-25, 15:29 #65
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
SE Direkt erbjuder DNSSEC direkt i kontrollpanelen.

Erbjuder någon annan registrar detta?
Självklart!
Oläst 2011-03-25, 15:31 #66
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Generellt är man tvekande inför transfer, och när det gäller vårt gratiskonto, är transfer ett krav av förståeliga skäl och där har flera valt att avstå om man måste göra transfer, så enkelt är det, och att nämna i sammanhanget är att ingen som har haft domänen hos en annan registrar eller webbhotell har uttryckt tveksamhet och självklart arbetar vi intensivt och fortlöpande på att stärka båda kvalitet på tjänster och förtroende för oss.
Jag tror inte du ska blanda ihop det bristande förtroendet för din verksamhet med konkurrensfördelarna.
Oläst 2011-03-25, 15:31 #67
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av kippex Visa inlägg
Registrarer MÅSTE således ha i princip 0% marginaler på själva domänen och istället försöka konkurrera med kvalitet på webbhotell m.m.
Blanda inte ihop rollen med att vara Registrar med rollen att erbjuda hostingtjänster.

Det måste finnas ett ekonomiskt incitament för att erbjuda rena registrartjänster om vi vill ha en mångfald på marknaden och inte en strömlinjeformning.
Oläst 2011-03-25, 15:32 #68
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Japp, det stämmer säkerligen men det finns ju ett gäng andra som gör samma sak men dessutom erbjuder andra TLD, snapback osv utan att sälja hostingtjänster. Jag tror trots allt att namnet och historiken är absolut viktigast i sammanhanget.

Instämmer!
Oläst 2011-03-25, 15:36 #69
Medlem

Medlem

Citat:
Internet Sweden har ju precis berättat att det handlar om att det fanns juridiska anledningar som att avtalet fortsatte att gälla eftersom organisationsnumret inte ändrades. Sedan har man ju avskaffat Nic-SE AB som var helägt av stiftelsen om jag minns rätt.

NIC-SE AB är helägt av IIS och bolaget finns fortfarande kvar men är vilande. Verksamheten flyttades in i IIS 2006 i samband med att Toppdomänslagen trädde ikraft.
Oläst 2011-03-25, 15:36 #70
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Internet Sweden har ju precis berättat att det handlar om att det fanns juridiska anledningar som att avtalet fortsatte att gälla eftersom organisationsnumret inte ändrades.
Ok!

Citat:
Jag tror inte du ska blanda ihop det bristande förtroendet för din verksamhet med konkurrensfördelarna.
Det handlar ju inte om förtroende endast, utan här har vi många personer som aldrig tidigare har hört talas om egensajt, eller har någon erfarenhet av egensajt, (eller wn för den delen ) och då kan man ju inte klandra en person som har en domän på .SE Direkt om han är tveksam inför det okända med att transfera en domän, jag sa även att det handlar om kvalitet på tjänster och att nå ut på olika sätt, och det beror på flera andra faktorer inkl. konkurrensfördelarna som du nämner, men självklart är det inte bara jag som upplever samma sak.

Senast redigerad av Danielos den 2011-03-25 klockan 15:44
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017