FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tolka nu inte detta som att jag försvara någon form av övergrepp det jag gör ingalunda, men ibland kan man tänka lite. Ingen normal människa super sig redlös berusad och går ut på Leningrads bakgator, inte kalkylera med att bli rånad. Är det ett PR trick, lukta lite någon Robinson mupp som skulle rädda någon undan våldtänkt för några år sedan.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har blandade tankar. Att hon är 17-år och går på disco utomlands själv(?) är väldigt dumt gjort. Det händer övergrepp dagligen och att media skriver om det bara för att det är Blondinbella är väl också lite fel, men dom skrev faktiskt om någon helt vanlig dansk som hade blivit rånad i Sunny Beach häromdagen.
Det är alltid lika hemskt med övergrepp, Blondinbella ska inte särbehandlas men för det behöver man inte tycka "rätt åt henne". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hur kan du hata/ogilla en person du inte känner, du har ingen anning om hur hon är som person. Det enda du känner till om henne är det hon visar för omvärlden via sin blogg vilket i mina ögon inte har något med henne som person att göra, jag läser hennes blogg 'from time to time' och tycker att hon säljer sitt på ett magnifikt sätt. Alla har vi våra egna försäljningsmetode. :/ Off topic! Vi tar ett exempel; Du startar en busringningstjänst som du tjänar en massa stålar på, jag hatar busringningar för att jag tycker att det är så omoget. Det resulterar i att jag startar en hatsida mot din tjänst där jag beskriver hur omoget och äckligt det är att driva en sådann tjänst. Faktum är att du är en helt vanlig person som hittat en perfekt inkomstkälla och inte bryr dig om vad andra människor har emot din tjänst så länge den tillfredsställer dina ekonomiska behov. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Mer to the topic, ja visst är det synd att hon har utsatts för övergrepp men som tidigare nämnt så är det hennes föräldrars ansvar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Hur du än vrider och vänder på det, är det inte realistiskt 2008. Och det kommer aldrig bli det. För det kräver att hela jordens mänsklighet delar dessa åsikter och det kräver att hela jordens mänsklighet är psykiskt friska och det kommer aldrig ske. Därför måste man anpassa sig efter omgivningen och inte beskylla att omgivningen ska anpassa efter sig om något händer. Hennes föräldrar är ansvariga, hur kan en far till advokat tillåta sin 17åriga dotter fara ensam till italien? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
EDIT: Det är väl ändå inte hennes blogg eller inkomster jag har uttryckt mina negativa åsikter om? Jag trodde det var en specifik händelse, pr-utnyttjande och hur jag uppfattar personen i fråga jag har kommenterat, inte hennes inkomstkälla/bloggande. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Bra att hon bloggar om det, då fattar kanske andra likasinnade ungbruttor vilka risker de tar om de inte tänker sig för. Och en och annan förälder kanske tänker till en gång extra... Fortfarande jävligt dumt att skylla på resebyrån. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Självklart ska man kunna ha på sig eller inte ha på sig vad man vill (förutsatt att ställets klädkod uppfylls förstås) utan att för den skull vara på något viss medskyldig till eventuellt brott.
Sedan är det ju heller inte så att det tack vare lagen finns en gyllene regel som säger att man klarar sig bättre när man är 18 år och 1 månad gammal jämfört med 17 år och 11 månader. Den enda som gjort sig skyldig till någonting är förövaren.
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Förresten - även om det är ansvarslöst att vara en snygg, full tonåring som puffar upp brösten i en kultur där det kan uppfattas som en invit till sex så är ett Nej ett Nej i alla delar av världen och lika brottsligt i Italien som i Sverige även om det kanske inte är brottsligt i Iran eller Afghanistan. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|