Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Söker samarbete

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-02-22, 23:18 #1
Replayme Replayme är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Replayme Replayme är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Också intresserad
Bästa tråden på länge!
Replayme är inte uppkopplad  
Oläst 2016-02-23, 23:50 #2
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
gooses avatar

Reg.datum: Jun 2007
Väntar fortfarande på att Almi ska ringa tillbaka?
goose är inte uppkopplad  
Oläst 2016-03-26, 12:53 #3
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Skulle sitta bra med en uppdatering här! Linda, hur gick det?
Hej,

Har fortfarande inte dragit igång företaget, men kommer att göra det snarast.

Jag har fokuserat på att bygga upp grunden ytterligare sedan jag startade denna tråd, så redan första månaden företaget kommer igång rör det sig om en omsättning på över 100,000kr nu.

Har också kommit över statistik på konkurrenter jag kan gå om inom högst 3 månader och då rör det sig om över 1 miljon USD i omsättning per månad, bara den "lilla" konkurrenten som är i princip värdelös och har inte ens ett telefon nummer man kan ringa till.

Vinsten är omkring 10% före skatt av detta kan man nog räkna bort 1% - 3% i transaktionsavgifter vilket man kan förhandla när omsättningen ökar då det finns många betallösningar och det är inte svårt att byta från det ena till det andra lösningen.

Jag har frågat en vän om han vore intresserad av att hjälpa mig med att komma igång med företagsdelen och sköta bokföringen/redovisningen och som tack för hjälpen få 25% av all vinst vilket resulterar i att han blir rik inom ett par år.

Han var välldigt intresserad och förstår att jag vet vad jag gör (erfarenhet), men han är väl lite för passiv. Förväntar sig att jag skall gå och starta ett AB och göra allt annat själv. Han vill bara "sitta där" och önska mig lycka till och bara snacka. Men bli rik utan att ha ansträngt sig alls (jag gör allt själv trots allt).

Känns helt fel, jag behöver någon som kan sköta hela offline biten, kontakt med skattemyndigheten, banken och betallösningsföretaget och sköter bokföringen och redovisning så allt går rätt till. Det hela är lite komplicerat, men jag vet exakt vad jag gör och framgång är att räkna med från första månaden.

Visst jag hjälper till så mycket jag kan, men eftersom jag inte kan så mycket om redovisning och liknande offline sysslor, så blir den hjälp jag kan ge begränsad till "information" om hur allt fungerar och vad meningen med det ena eller andra är. Utgifter och intäkter osv.

Ganska frustrerande det här men jag vill komma igång nu under sommaren SENAST, då varje dag som går är förlorade pengar.

Målgrupen under första året vi kommer igång är ganska internationellt, det rör sig om 5 språk och privatkunder. Men det är inte 5 länder det gäller, mycket fler än så då engelska och spanska talas i flertal länder.

Har redan kommit överens om ett kontor i Mexico bland annat där jag har en svensk-amerikan kompis som bor där och kan hyra billigt kontor och anställa billigt. Meningen med tillvaron i Mexico är först och främst support på spanska över chatt, email och telefon men också hjälp med produktutveckling och annat som kräver att man kan spanska, vilket jag inte kan.

Hela den spansktalande marknaden tar man över ganska enkelt med tillvaro i mexico och bra support och för mig är det viktigt, då det rör sig om över 500 miljoner som talar spanska i världen. Jag ser det som andra viktigaste marknaden efter engelskan.

Så min personliga prioritet är supporten, vill ha den absolut bästa supporten i branchen och det är något alla konkurrenter är usla på. Dem bryr sig helt enkelt inte.

Det är många detaljer och många expansions planer och allt är baserad på erfarenhet, inga vilda ideer alls.

Så vad nu?

Antingen hittar jag någon som vill lyckas med mig och som förstå att det här är något som är låg risk och redan fungerar och personen i fråga får 25% av företagsvinsten som partner.

Eller om jag inte hittar någon får jag väl mot alla odds göra det själv, men jag vill helst inte göra redovisning och offline biten själv då jag måste ha tid att fokusera på att driva själva verksamheten vilket tar mycket tid och organisering.

Har fått massa PM här förr, men flesta verkade oseriösa och bara efter att fiska ideer. Men det vissa inte förstår är att utan grunden och erfarenheten och marknadsförings kontakterna jag har är det omöjligt att ha en chans mot mig i denna branch.

Jag kommer att bistå med väldigt mycket för att få företaget att lyckas bland annat över 100 produkter som skulle ta över 8 år att utveckla (minst 1 månad utvecklingstid för varje) och kosta minst 4 miljoner kronor (om man har erfarenhet och inget går fel).

Så är någon verkligen seriös och vill vara med då är jag intresserad fortfarande och kan ge 25% av vinsten utan problem och du kan driva företagets offline bit men vi måste gå genom saker och ting ofta och när omsättningen rör sig om miljoner så är det nog ett bra ide att vi sitter i ett kontor med ett par anställda och vi anställer fler när behovet uppstår. Och kan ha lokala support center i andra länder som Mexico och USA.

Långsiktigt är potentialen 300-400 miljoner kronor i omsättning per månad, men det är lite svårt att nå dessa siffror men långt ifrån omöjligt. Mitt mål är att komma upp i cirka 30% av dessa summor, så titotals miljoner i omsättning per månad är mer än möjligt om det hela sköts rätt och professionellt med utmärkt support. Som nämnt tidigare är det en ren vinst på nästan 10% det rör sig om.

Om intresset finns så kan vi dra igång det här under sommaren, men då får du verkligen hjälpa till och få saker att hända och inte bara "prata" som min kompis gjort. Jag jobbar hårt, du jobbar hårt och vi får det hela att fungera och växa så det knakar.

Jag är inte ensam har 10+ som jobbar för mig som är riktigt duktiga som jag jobbat med under lång tid, så det är ingen amatör värksamhet det rör sig om allt är av högsta kvalitet.

Du i din tur kan anlita bokförare och så, så länge du har koll på att jobbet sköts och självklart räknar vi bort utgifterna innan du tar din 25% del.

Skilnaden mellan då tråden startade och just nu är väl att personen i fråga inte behöver bistå med investering nu. Men jag antar att jag har rätt att begära att personen i fråga åtminstone betalar för start av företag och avgifter till bolagsverket. Då jag gjort mycket investering och jobbat under lång tid för att göra det hela möjligt.

Så ligger det till, har haft lite mindre hälso problem så inte varit aktiv på forumet, men som tur är har hälso problemen läkt sig själv (Pneumotorax).

Vilket också varit ett "wake up call" för mig måste göra något medans man kan, innan man blir sjuk och man blir sjukare med åldern tyvär.

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-03-26 klockan 13:05
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2016-03-26, 13:39 #4
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Hej Linda,

Det här forumet vimlar av människor som likt mig har väldigt stor erfarenhet av att driva internetbaserade bolag och som är erfarna investerare. Att du inte har fått något gehör på din tråd är för att du inte har ett attraktivt erbjudande. Du behöver ta ett steg tillbaka och titta på det med någon annans ögon.

Du kanske tycker det låter attraktivt när du säger att det kommer omsätta tiotals miljoner per månad utan risk. Det någon som mig ser är att det är en person som saknar verklighetsuppfattning. Det spelar ingen roll vilken verksamhet du ger dig in i så finns det en överhängande risk att det inte går som planerat.

Du kanske tycker det låter attraktivt med att ge bort 25% av din vinst till någon som sköter redovisningen, fantastisk deal eftersom du säkert kommer vinsts 100 miljoner per månad. Det någon som jag tänker då är hur dålig du är på företagande om du vill betala 25 miljoner i månaden för någon som sköter redovisningen.

Det är väldigt tydligt att du inte har någon erfarenhet av att driva ett onlineprojekt av den här typen, (måste säga att det dessutom är väldigt få som drivit ett projekt av den storlek som du beskriver).

Hade du haft kunskapen att driva ett företag så hade du inte skrivit den här posten. En entreprenör hade löst det på egen hand.

Hade du förstått affärer och trott på din egen idé så hade du inte erbjudit någon en så stor del för ett så litet arbete. Att du "inte har tid" är trams.

Du kanske tycker det låter attraktivt och riskfritt att jobba med dig, som har 10 personer under dig och har en väldigt stor erfarenhet. Externt så köper man inte det du säger öht. Allting du säger är så otroligt motsägelsefullt och du måste kunna förstå det folk skriver här. Snälla ha den insikten att det kanske inte är fel hos alla andra.
JimmyB är inte uppkopplad  
Oläst 2016-03-26, 14:05 #5
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av JimmyB Visa inlägg
Hej Linda,

Det här forumet vimlar av människor som likt mig har väldigt stor erfarenhet av att driva internetbaserade bolag och som är erfarna investerare. Att du inte har fått något gehör på din tråd är för att du inte har ett attraktivt erbjudande. Du behöver ta ett steg tillbaka och titta på det med någon annans ögon.

Du kanske tycker det låter attraktivt när du säger att det kommer omsätta tiotals miljoner per månad utan risk. Det någon som mig ser är att det är en person som saknar verklighetsuppfattning. Det spelar ingen roll vilken verksamhet du ger dig in i så finns det en överhängande risk att det inte går som planerat.

Du kanske tycker det låter attraktivt med att ge bort 25% av din vinst till någon som sköter redovisningen, fantastisk deal eftersom du säkert kommer vinsts 100 miljoner per månad. Det någon som jag tänker då är hur dålig du är på företagande om du vill betala 25 miljoner i månaden för någon som sköter redovisningen.

Det är väldigt tydligt att du inte har någon erfarenhet av att driva ett onlineprojekt av den här typen, (måste säga att det dessutom är väldigt få som drivit ett projekt av den storlek som du beskriver).

Hade du haft kunskapen att driva ett företag så hade du inte skrivit den här posten. En entreprenör hade löst det på egen hand.

Hade du förstått affärer och trott på din egen idé så hade du inte erbjudit någon en så stor del för ett så litet arbete. Att du "inte har tid" är trams.

Du kanske tycker det låter attraktivt och riskfritt att jobba med dig, som har 10 personer under dig och har en väldigt stor erfarenhet. Externt så köper man inte det du säger öht. Allting du säger är så otroligt motsägelsefullt och du måste kunna förstå det folk skriver här. Snälla ha den insikten att det kanske inte är fel hos alla andra.
Tack för din åsikt, men faktum är att jag har produkterna, vänner som marknadsför dessa och jag har köpare just nu, det är vad jag kallar för 0% risk, och med det menar jag "vinst är garanterad redan första dagen".

Jag är ganska realistisk också, en stor konkurrent omsätter 300+ miljoner per månad men jag nämnde att det kommer att vara svårt att nå dessa siffror men 30% är mer än sannolikt då jag redan har grunden klar jag beräknar att det kommer att ta högst 3 år för att nå 30%.

Jag har jobbat/samarbetat länge med flera som drivit företag av denna natur så jag vet vad som sker i bakgrunden det var det jag syfftade till med erfarenhet.

Det rör sig inte om 100 miljoner i vinst det är omsättning men det kan ta ett par år att komma dit.

Jag jobbar just nu med andra företag av detta slag, jag vill skippa mellanhanden vilket resulterar i att jag tjänar mer omedelbart, så det är naturligt för mig att ge bort 25% bara det hela börjar rulla igång.

Om jag tjänar 10 miljoner så gör det inget om jag ger bort 2,5 miljoner till någon som hjälpt mig göra det till verklighet. Är inte så förtjust i pengar, mitt slutmål är att leva gott men använda en större del i välgörenhetssyften.

På tal om erfarenhet så har jag jobbat med hemsidor i 18 år nu, så är ingen nybörjare. Har tjänat mina första online pengar redan 18 år sedan.

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-03-26 klockan 14:09
Oläst 2016-03-26, 14:26 #6
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Trams är väl att tro att man kan ha 100+ produkter men ändå ha tid att sköta det nya tidskrävande företaget samt redovisningen.

Nu vet du inte vad det rör sig om, men jag är extremt abitiös och jobbar 50X mer än vad mina konkurrenter gör resultat mässigt. Så tid är det brist på verkligen. Men som tur blir jag klar med grundarbetet under Juni så jag kommer att ha mer tid till att driva det nya företaget, därför nämnde jag sommar.

Men trots det blir det väldigt svårt med tid om jag måste sköta offline biten som jag är ganska dålig på, eftersom online biten kommer att ta mycket tid.
Oläst 2016-03-26, 15:16 #7
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar

Reg.datum: Jun 2012
Du har hållt på med online-business sedan 18 år tillbaka - ändå börjar denna tråd med att du behöver en investering på 300k (som sedan blev 90k).

Vet inte om jag ska skratta när du, enligt dig, har världens erfarenhet inom företagande och skapa pengar men att ge bort 25milj i månaden för bokföring är för dig ett helt OK framförande. Trots allt så vill du inte tjäna pengar utan välgörenhet är bäst.

Spendera tiden istället på att skriva ihop en vettig och tydlig (ta denna tråd som referens över hur idén inte ska presenteras), ta dig till banken och ta ditt lån på 90k som du räknade ut skall räcka.

Skicka sedan ett PM till dig med vilken stad du bor i så skickar jag 15 stycken länkar+telefonnummer till olika revisorbyråer nära dig - alla som är helt kompetenta att göra allt du vill offline (redovisning,bokföring,bokslut,hjälpa med fraktbolag m.m). Detta kan kosta upp mot 2000/mån. Du sparar alltså 24.998 miljoner per månad. Varsågod.
yakuzaemme är inte uppkopplad  
Oläst 2016-03-26, 15:35 #8
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Du har hållt på med online-business sedan 18 år tillbaka - ändå börjar denna tråd med att du behöver en investering på 300k (som sedan blev 90k).

Vet inte om jag ska skratta när du, enligt dig, har världens erfarenhet inom företagande och skapa pengar men att ge bort 25milj i månaden för bokföring är för dig ett helt OK framförande. Trots allt så vill du inte tjäna pengar utan välgörenhet är bäst.

Spendera tiden istället på att skriva ihop en vettig och tydlig (ta denna tråd som referens över hur idén inte ska presenteras), ta dig till banken och ta ditt lån på 90k som du räknade ut skall räcka.

Skicka sedan ett PM till dig med vilken stad du bor i så skickar jag 15 stycken länkar+telefonnummer till olika revisorbyråer nära dig - alla som är helt kompetenta att göra allt du vill offline (redovisning,bokföring,bokslut,hjälpa med fraktbolag m.m). Detta kan kosta upp mot 2000/mån. Du sparar alltså 24.998 miljoner per månad. Varsågod.
Det är just det att jag inte har världens erfarenhet i företagande, jag har världens erfarenhet i online företagande och kan extremt lite offline.

Nu gällder det ingen investering längre då jag lyckats med precis det jag ville ha investering till på egen hand. Så pass bra att jag inte ens behöver jobba, men självklart gör jag det då jag har större mål än ett vanligt lön. Så hela det här fungerar redan bra, men vill ta nästa större steg.

Jo jag har tänkt på revisor också, men det känns som om dem bara gör bokföringen och jag måste ändå sköta allt annat offline själv.

Skulle vilja att någon annan tog hand om offline biten så jag slipper oroa mig ifall allting har gått rätt till.

Det är inte lätt mycket inkomster och utbetalningar måste ske, vet inte om en revisor jag betalar per timme kommer att hjälpa mig så pass mycket.

Det kommer att röra sig om 30,000 transaktioner per månad inom 6 månader, det är mycket att redovisa.

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-03-26 klockan 15:42
Oläst 2016-09-02, 22:54 #9
Lillmuzze Lillmuzze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2016
Lillmuzze Lillmuzze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2016
Är också nyfiken hur det gått!
Lillmuzze är inte uppkopplad  
Oläst 2016-09-03, 07:04 #10
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Lillmuzze Visa inlägg
Är också nyfiken hur det gått!
Jag tror inte jag har formulerat mig rätt i början av det här tråden, plus att mycket har skett sedan jag startade denna tråd.

Det har aldrig handlat om något nytt som innebär mycket risk, det är expansion på något jag arbetat med länge det gäller. Det gäller inte endast Sverige nu men många rikare länder/språk som jag vet köper mycket av erfarenhet samt globalt/engelska.

Det har redan gått bra från början, expansionen innebär bara mera intäkter och i mitt fall mindre utgifter på nuvarande inkomster.

Tror formuleringen blev helt fel i början vilket ledde till missförstånd om att det var något nytt och riskfyllt, det har alltid handlat om expansion på något som redan går bra.

Just nu går det bättre än jag tänkt har gjort några stora överrenskommelser så blir andra störst i världen ganska omgående, sedan tar det inte ens 5 år tills man erövrat världen så det skriker om det (snacka om ambition

Är faktist på startskedet men dealen jag gjort plus allt jag redan har klart som grund garanterar att konkurrensen inte har en chans. Det är 10 års arbete det rör sig om plus erfarenhet plus att marknadsföringen är redan igång (kontakter/vänner), så ganska kört för konkurrenterna (tycker lite synd om dem

Men men, väntar just nu på en potentiell samarbetspartner från denna forum som vill ha andelar i företaget, kommer han med ett rättvis bud innnan jag är igång så kommer jag ha ett partner som äger andelar i Malta bolaget och allt under det, annars kör jag bara igång ensam. Kan komma igång imorgon om jag så vill men väntar på ett betallösning i Sverige just nu som är sista skedet. Då jag helst inte vill ha miljoner liggande i ett utländskt företag som kan skapa till problem genom att inte betala ut det man tjänat, braintree hade varit ett bra alternativ men vad jag förstår kan dem låsa konton och hålla i pengarna och det vore katastrof, så jobbar med företag man kan lita på i Sverige.

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-09-03 klockan 07:18
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017