FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag försökre försökte pre regga howtomake.money men den gick den 8e. Reggade istället zzz.Money med en tanke om "make money while you sleep" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Knep en jag är riktigt nöjd med. Gick bet på en annan pga. bankens idioti och tidsbrist.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Nu när det har gått ett drygt år med diverse nya gTLD:er live kan man konstatera: 1. Efterfrågan är relativt stor i Benelux och Mellaneuropa (Tyskland, GB, Nederländerna, Italien, Österrike, Schweiz mfl). 2. I USA och Kanada har efterfrågan varit mindre. Inte dött på något sätt, men intresset är betydligt mindre per capita än exempelvis Tyskland. 3. I Kina har bla .XYZ, .TOP och kinesiska IDN:er sålt förhållandevis bra. Inte oväntat har kineserna också reggat en hel del N.tld, NN.tld, NNN.tld och NNNN.tld. 3. I de skandinaviska länderna har intresset varit väldigt svalt. Nästan obefintligt jämfört med nämnda europeiska länder.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Att det är svagt i skandinavien är jag inte förvånad över, liten marknad. Sen ligger man väl inte direkt i framkant med någonting heller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Att Skandinavien inte skulle ligga i framkant är knappast sant. Tvärtom snarare om man ser till folkmängden.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag hittade nyligen en landsindelad världskarta baserad på efterfrågan. Sverige låg i bottenskiktet. Till och med Thailand låg i närheten (som förvisso har en betydligt större befolkning, men där en STOR andel av befolkningen inte vet vad en .COM är). Klockan är mitt i natten här, men kan jag hitta artikeln och kartan lägger jag ut den i morgon.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2015-03-16 klockan 21:13 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag hittade ingen karta men väl aktuell statistik över registrerade ngTLD:er: 1. USA: 1,2 miljoner 2. China: Nästan 1 miljon 3. Tyskland: 460.000 4. Storbritannien: 230.000 6. Kanada: 128.000 7. Frankrike: 120.000 Sverige hamnar på 27:e plats med ca 10.000 registrerade domäner. Tyskarna har reggat 46 gånger mer ngTLD:er än svenskarna. Visst, Sverige har få invånare, men jämfört med statistiken för ccTLD:er (där vi ligger högt upp) har svensken hittills förkastat de nya gTLD:erna.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Några till exempel...
- Nederländerna har 1,7 gånger så många invånare som Sverige, men de har reggat 5,3 ggr mer domäner. - Schweiz har färre invånare än Sverige, men har reggat 3,7 gånger fler domäner. - Belgien har 1,8 miljoner fler invånare än i Sverige, men har reggat mer än dubbelt så många domäner. - Österrike har färre invånare än i Sverige, men har reggat tre gånger så många domäner. Osv...
![]() |
Svara |
|
|