Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas
Hej Jan, kul att du tar upp Domainz, och just detta problemet, jag har nu mer alla mina domäner hos Loopia, eftersom vi har API mot loopia och kan inhämta domänerna den vägen, så även jag har fått känna på detta problemet i större skala i det sista.
Vi ser på om vi kan hämta fakturastatus för den specifika domänen genom API:et och därmed sluta tjata om att den går ut (efter att den är betalad), om inte det går, så fixar vi en checkbox man kan kryssa av på om domänen har blivit betalad, så slutar mailen komma fram tills att den ska bli förnyad av Loopia. Vi kommer i tillägg att förlänga förfrågningarna och mailutskicken till x antal dagar efter utlöpstiden, för att fånga upp detta problemet.
Har du flera önskemål eller synspunkter får du gärna ta dom med mig direkt antingen via Domainz, eller som PM här. Vi uppskattar verkligen all typ av feedback.
|
Låter bra. Eftersom jag ser brister hos Loopia så kanske ni skulle kunna täcka upp dessa. En tanke är att om domänen löper ut utan att förnyas så går det ut ett mail om att den inte är förnyad x antal dagar. Det är för att man ska få larm även om domänen är betald till Loopia men deras administrativa system har gjort fel och inte förnyat den.
Nu kommer vi förmodligen flytta domänerna från Loopia pga av de säkerhetsbristerna som jag ser.