WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bästa hotellet för domänhantering? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1042346)

gfors 2010-06-02 09:58

Bästa hotellet för domänhantering?

Hallå,

Efter att ha ruttnat fullständigt på Bineros kassa kontrollpanel så avser jag nu att flytta alla mina domäner till ett annat hotell.

Det jag vill höra från alla er kunniga nu, är vilket som ni tycker är bäst för endast domänhantering? Jag behöver alltså ingen hosting, det sköter jag själv. Jag bara registrerar domäner och hanterar befintliga med dns-mallar och liknande.

Jag vill helst undvika några utdragna diskussioner om varför A är bättre än B, jag vill bara ha er åsikt och tips. Själv tycker jag att de flesta Svenska hotellen är helt kassa när det kommer till den här biten. Loopia har en hygglig kontrollpanel men är segare än sirap, vad finns det mer för bra alternativ för att sköta sin domänpark?

StefanBergfeldt 2010-06-02 10:04

Vad är det som är kass med Bineros? Jag älskar den!

Danielos 2010-06-02 10:14

Citat:

Ursprungligen postat av gfors (Inlägg 20357778)
Det jag vill höra från alla er kunniga nu, är vilket som ni tycker är bäst för endast domänhantering?

Det finns väl egentligen ingen bra (förutom Binero och Loopia), men det hoppas jag vi kan råda bot på en vacker dag.

tartareandesire 2010-06-02 10:23

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20357784)
Det finns väl egentligen ingen bra (förutom Binero och Loopia), men det hoppas jag vi kan råda bot på en vacker dag.

I Sverige för kanske tilläggas. Det finns ju ganska bra tjänster på andra sidan pölen. Tycker dock både Binero och Loopia fungerar alldeles utmärkt vad gäller domänbiten.

gfors 2010-06-02 10:56

Jag tänkte som sagt försöka undvika diskussionen om varför någon är bra/dålig, vill ni veta vad som är fel med Binero hänvisar jag till http://www.wn.se/t1042075.html

Det jag vill ha är egentligen bara rimliga alternativ då jag inte hittar några fler själv. Finns det bra amerikanska leverantörer som hanterar .se?

Sweely 2010-06-02 11:04

Nu vet jag inte vad du menar med amerikansk leverantör, men jag använder mig av HostGator. Ett företag i USA. Redan köpt deras 2-year plan! Har aldrig haft några problem med domäner där, men om jag mot all förmodan får det så är deras support klockren.

ooskar 2010-06-02 11:12

Jag använder mig av loopia. Gillar deras kontrollpanel, enkel att förstå. Håller på att flytta alla mina domäner dit nu.

gfors 2010-06-02 11:16

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20357812)
Nu vet jag inte vad du menar med amerikansk leverantör, men jag använder mig av HostGator. Ett företag i USA. Redan köpt deras 2-year plan! Har aldrig haft några problem med domäner där, men om jag mot all förmodan får det så är deras support klockren.

Har dom domänkonton utan webbutrymme och hanterar .se?

gfors 2010-06-02 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av ooskar (Inlägg 20357818)
Jag använder mig av loopia. Gillar deras kontrollpanel, enkel att förstå. Håller på att flytta alla mina domäner dit nu.

Jag tycker att det är krångligt och invecklat att hantera DNS hos dom, upplägget tycker jag känns ologiskt.

Dessutom kan jag inte hitta något sätt att ha DNS mallar, exempelvis om jag vill sätta alla mina "tomma" parkerade domäner till Googles Adsense for domains. Jag vet att man kan göra en massändring, men jag vill ha en mall som jag bara väljer så jag slipper lägga till varje DNS post var för sig varje gång jag lägger till en domän.

StefanBergfeldt 2010-06-02 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av gfors (Inlägg 20357827)
Dessutom kan jag inte hitta något sätt att ha DNS mallar, exempelvis om jag vill sätta alla mina "tomma" parkerade domäner till Googles Adsense for domains. Jag vet att man kan göra en massändring, men jag vill ha en mall som jag bara väljer så jag slipper lägga till varje DNS post var för sig varje gång jag lägger till en domän.

Det är precis därför jag gillar Binero.
Jag har tre mallar, en för Adsense for domains, och en för vardera webbserver jag har (som även inkluderar Google Apps for for domains) så när jag köper en ny domän är jag färdigkonfigurerad på ett par minuter.
Eftersom jag dessutom är återförsäljare kan jag enkelt lägga upp samma mallar på mina kunder.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson