Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Slåss för ett fritt internet du, länka till Sverigedemokraterna.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-23, 12:38 #51
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar

Reg.datum: Jan 2008
håller med föregående talare.
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 13:55 #52
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Vill man gå till moskén, bära burka eller fira Ramadan så gör man naturligtvis det.
Om vi tar burka t ex. och jämför så skulle inte det vara så uppskattat om min flickvän gick runt i bikini och kort kjol i Förenade Arabemiraten för att vi gör så hemma i Sverige.

Senast var fotbollsspelaren Christians Wilhelmssons flickvän.

"Oksana avslöjar hur hon tvingas bära abaya och inte får köra bil i Saudiarabien."

Då kan man undra varför inte kvinnorna från islam klär sig som svenska kvinnor när svenskar kvinnor är mer eller mindre tvungna att klä sig som kvinnor från islam när man har flyttat dit, som i Oksanas fall. Om man nu inte vill få ett nackskott på torget eller få halsen avskuren av någon islamistisk fundamentalist som väldigt många muslimer är.

Just det här är på väg att hända mer och mer. Var också ett annat fall där en muslimsk man fick skadestånd för att han inte hälsade på en kvinna vid en anställningsintervju. Om jag då söker arbete i Förenade Arabemiraten och det kanske är en kvinnlig chef och hon inte vill skaka hand med mig. Kan jag då kräva företaget på åtskilliga hundratusen för att dom kränker min religion? I Sverige hälsar vi igenom handslag som exempel.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 14:28 #53
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Det handlar assimilation i första hand vilket dom som har flyttat till USA har varit väldigt duktiga på. Man tar efter deras kultur och deras språk.
USA har inget officiellt språk, men jag antar att du syftar på engelska. Trots det finns det 30 miljoner människor som talar spanska till vardags, alltså ca: 10% av den totala befolkningen på 306 miljoner. Ungefär samma fördelning som mellan svenska och alla andra språk i Sverige gissar jag.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 14:32 #54
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Om vi tar burka t ex. och jämför så skulle inte det vara så uppskattat om min flickvän gick runt i bikini och kort kjol i Förenade Arabemiraten för att vi gör så hemma i Sverige.

"Oksana avslöjar hur hon tvingas bära abaya och inte får köra bil i Saudiarabien."

Då kan man undra varför inte kvinnorna från islam klär sig som svenska kvinnor när svenskar kvinnor är mer eller mindre tvungna att klä sig som kvinnor från islam när man har flyttat dit, som i Oksanas fall. Om man nu inte vill få ett nackskott på torget eller få halsen avskuren av någon islamistisk fundamentalist som väldigt många muslimer är.

Just det här är på väg att hända mer och mer. Var också ett annat fall där en muslimsk man fick skadestånd för att han inte hälsade på en kvinna vid en anställningsintervju. Om jag då söker arbete i Förenade Arabemiraten och det kanske är en kvinnlig chef och hon inte vill skaka hand med mig. Kan jag då kräva företaget på åtskilliga hundratusen för att dom kränker min religion? I Sverige hälsar vi igenom handslag som exempel.
Allvarligt? Du tycker alltså att eftersom det finns andra samhällen som inte är lika öppna och toleranta som det svenska så ska vi gå tillbaka i utvecklingen och vara lika trångsynta som SD? Det var bland det dummaste jag hört. Jag saknar ord...

I ditt sista exempel så är du helt vilsen också. Det var inte företaget som krävdes på skadestånd utan Arbetsförmedlingen eftersom de nekat honom fortsatt ersättning på grund av incidenten. Jag litar på att tingsrätten gjorde en riktig bedömning i ärendet.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-23 klockan 14:49
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 15:46 #55
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2005
Internet Swedens avatar

Läsvärt:
http://www.joinsimon.se/sverigedemok...adlig-kampanj/
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 18:45 #56
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005

Det är väl ingen som hindra att din flickvän gå runt bikeni det är helt lagligt tom. Skillnaden är väl dock burka en religöst plak, därav skyddas av grundlagen. Så om en Sverigedemokrat skulle vilja gå runt i en Ku Klux Klan dräkt, så skulle det betänkas som hets emot folkgrupp, medan Burka är det inte. Ändå burka och ku klux klan dräkten ganska lika.

Citat:

klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 18:48 #57

.de ligger på 10 plats nu i google. Visst det kan vara troll bakom .de domänen. Men jag tro nog att den som ligger bakom .de har skäl till det. SD är kända för att hota sina meningmotståndare, kan det spåra dej, så kommer du få ett brinnade kors på din gräsmatta osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden Visa inlägg
Oläst 2010-03-23, 18:56 #58
Internet Swedens avatar

Internet Swedens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
.de ligger på 10 plats nu i google. Visst det kan vara troll bakom .de domänen. Men jag tro nog att den som ligger bakom .de har skäl till det. SD är kända för att hota sina meningmotståndare, kan det spåra dej, så kommer du få ett brinnade kors på din gräsmatta osv.
Mja..om jag kan ta reda på vem som ligger bakom sidan med hjälp av internet, så kan andra det också.. Nu tror jag att korsbränning inte ligger SD på läppen, men gissar att de önskar att kampanjen upphör..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 19:06 #59

Efterlyst är väl dåligt jemförelse. Du kan inte få fram stastistik på vilka som begå brott, eftersom polisen få inte logga sånt. Efterlyst visa bara vilka som begå klumpiga brott, där man loggas på kameran.

Citat:
Vart kommer majoriteten av brottslingarna ifrån på Efterlyst?
Oläst 2010-03-23, 19:08 #60
Banned

Banned

Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Efterlyst visa bara vilka som begå klumpiga brott, där man loggas på kameran.
Jag kan inte kalla det klumpigt att våldta och mörda. Däremot och spilla kaffe är klumpigt.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
ärthjärnor, föreintelsen, invandring, invandringspolitik, politik, rasbiologi, seo, sverigedemokraterna

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017