FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Spotify som va så bra, perfekt och bara fungerade.. Nu vart det helt jävla värdelöst istället. I'll have to start downloading everything again... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Guest
|
Tunerec verkar ju funka hyffsat. Men lär ju ta ett tag innan man får lite musik på sitt konto. Sen var det ju lite störande med att höra andra låtar i början och slutet...
|
||
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur förbannad kan man bli på musikindustrin egentligen... de slår över för mig snart.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Dom får skylla sig själva som vanligt, om dom inte vill att folk ska betala för musiken på nätet får dom skylla sig själva om folk blir tvugna ladda hem.
Köpa en cd skiva med music är ju något som snart hamnar på museum. * Du får betala med din egna tid att gå till en skivbutik eller vänta på det om du köper på nätet samt frakt. * Du får kanske trängas i kö med massa andra jobbigt folk * Du får betala för matrial, tryck. * Du får betala för transporten till skivbutiken * Du får betala vinstmagrinalen till säljaren/skivbutiken * Du får betala för alla skit låtar du inte vill ha. Är ju mer att är du som ska få betalt för att köpa en skiva nästan på det antika sättet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
all gammal eurodance musik ha försvunnigt verkar det som. Hittar inte artister som dj bobo, ice mc, corona, mfl. På musiken som finns kvar verkar det vara stimfri musik dvs gamal musik + eventuella riktigt nya artister som de troligen har tecknat nya avtal med. VAD HÄNDER!! Vill ha en riktig förklaring vad skivbolagen har sagt till dem och inte den officiella.. Jag kommer att sluta använda Spotify om det inte blir ändring snart. Förövrigt visste ni att det är ett fildelningsnätverk där ni delar ut musiken som ni får genom deras server eller andra lyssnare? Tycker detta framgår lite dåligt i deras marknadsföring.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men man kan ju samtidigt inte säg att skivbolagen gör fel i att att inte välja att tjäna pengar här istället för att förlora på nedladdning.
Med det argumentet så borde man lika gärna kunna säga att varje fysisk CD-skiva istället ska kosta 5 kr, för det är mer än vad de skivbolagen tjänar på nedladdning. Det håller helt enkelt inte, de måste dra en gräns någonstans. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu kan man verkligen säga att Spotify blivit stympad!
Den senaste tiden tycker jag att man hittat färre o färre låtar som man sökt på. I natt tyckte jag även att min playlist kändes ovanligt kort, jag var rätt säker på att jag hade haft typ dubbelt så många låtar. Tydligen så har dom lagt in en playlist-inställning i klienten som är förvald till "hide unplayable tracks". Efter att jag bockade ur den så blev min playlist helt röd av låtar som ej längre är tillgängliga. Riktigt surt då jag såg Spotify som framtiden. Jag lär knappast förlänga mitt premium! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu nyttjar jag inte Spotify själv, men jag tycker hela upplägget verkar konstigt, då man helt "godtyckligt" (jag förstår att det är p.g.a rättighetsinnehavarna) kan plocka bort musik. Gillar jag dansmusik och tycker att utbudet är tillräckligt bra för att betala för tjänsten, så finns det inga som helst garantier för att detta utbud finns kvar imorgon ? Det känns ju inte som ett agerande som bygger långsiktiga relationer till kunderna...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Så det här är varför jag inte hittar någon musik längre. Jag tyckte väl att Spotifys utbud hade blivit enormt smalt.. suck.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|