FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Medlem
|
jag förstår båda partner lite, även skivbolagen att dem är försiktiga. Skulle jag ha en SKIVbolag och alla slutade köpa skivor hade jag blivit skraj, även om jag tjänade pengar genom Spotify och nedladdningen. För om alla slutar köpa skivor behövs det ju inga SKIVbolag. Inte sant?
För då är det ju bättre att för mig som artist göra en avtal direkt med Spotify istället? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Detta är ju en trist utveckling. Jag har också märkt detta, men inte i så dramatisk omfattning. Betalar gör jag gärna, men det känns skakigt att inte veta om min favoritmusik finns kvar imorgon när jag vill lyssna igen.
Nåväl, jag har gjort vad jag kan för att stötta dem, med ett premiumabonnemang... Om det fanns tillräckligt många betalande användare kanske rättighetsinnehavarna skulle känna sig lite mer säkra på detta och inte hålla och dumma sig med att först tillåta och sedan ta bort verk... Om det nu är så det gått till.
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja det känns lite lustigt, nu finns IPRED som ger artisterna fler rättigheter. En artist har rätt att bestämma hur deras musik ska säljas och distribueras. Jag börjar undra om den rättigheten är nödvändig..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Artist != upphovsman.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Upphovsmännen är kompositörerna (Låtskrivare, text & musik skapare osv). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag mailade en av skivbolagen som tog bort sin musik på spotify (mest eurodance, trance och sånt) om varför de tog bort min favoritmusik och fick svar att de villa ha en bättre lösning för att ge artister pengar. Om det fixas så ska det komma tillbaka.
Nog Spotify som svårt att göra deals med skivbolag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du får svara på deras mail att du kommer tillbaka som kund hos dom när de fixat bättre system att lyssna/ladda hem musik.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
"Skivbolagen" kommer väl "alltid" att behövas, oavsett om dom ger ut skivor eller inte fungerar dom ju som en "fackförening", eller "intresseorganisation", för upphovsrättsmännen/artister. En stor artist kan självklart aldrig sköta det jobbet själv, och måste anställa någon...en mindre artist har å andra sidan inte RÅD att anställa någon som sysslar enbart med det, men har däremot nytta av kontakter och samarbeten...och så har du skapat ett "skivbolag"....ett ont branschväsen som kryper fram från under sängen när du somnar...
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|