FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
En telefonkö löser inte heller någonting. Det hjälper endast till att fördela samtalen över en tidsperiod. Antalet supportärenden kommer varken bli fler eller färre på grund av en telefonkö. Tycker du att det låter konstigt så läs en grundkurs i företagsekonomi. Det är helt logiskt och väldigt simplet när man väl har fattat grunderna. Att diskutera om resonemanget är rätt eller fel är dock ganska lönslöst. Det följer samma matematiska regler som att 1 + 1 blir 2. Det kanske är lite mer komplicerat än så i det här fallet, men det finns ändå bara en lösning och ett riktigt svar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Medlem
|
Det här är ett riktigt i-landsproblem!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
|
Citat:
Därav telefonkö bra, istället för det tuttar upptaget så. En annan funktion jag gillar med telefonkö, man ser vilka man missar. Dvs jag kan surfa in till min IP telefon se vilka samtal som är missade och sedan ringa upp dem, detta bruka uppskattas av kunder. Även kunna skicka SMS från sin arbetesplats tycker jag är givet, många ringer idag nästa bara med mobilen, då är det ganska smidigt att skicka iväg ett SMS med kolinummer, besöksadress , vad som helst istället för man skall hålla på med bokstaveringslekar ( Särskilt när folk inte kan namnalfabetet, särskilt bra. Utan säger Harald istället för Helege eller börja använda kvinnonamn istället. (Jesus) En gång fick jag en motfråga.. Är Kalle med C eller K? Det är första man lär sej när man börja prata radio är anropsignaler i form av namnalfabeta. ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Stackars Pelle. Jag tyckte jag jobbade mycket, men jag har nog sällan jobbat mer än 125 timmar på en vecka. ![]() Citat:
Citat:
Däremot har jag flera gånger råkat ut för människor som förmodat att jag bokstaverat "Ingve" och således avsett bokstaven "I". ![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Bokstaveringsalfabetet borde ju vara allmänt känt, men det är inte det. Bland män fungerar det oftast ganska bra, väldigt många har fortfarande gjort militärtjänst och lärt sig det där, men bland kvinnor saknas den kunskapen allt som oftast, men det gör väl inget så länge som man kan få till ett namn som stämmer med avsedd bokstav :-).
Hos oss är det ganska jämnt fördelat med snabba supportsamtal, 2-5 minuter och långa upp emot 20 minuter. Vi försöker hjälpa kunderna trots att frågan egentligen inte borde omfattas av supporten - de skall känna att de får hjälp när de ringer, även om frågor om skript och annat kanske inte alltid är något som vi borde hjälpa till med. Vi har tid med detta också eftersom vi säljer på att just tillhandahålla fullödig service anpassad efter kunden och inte bara färdig mallsvar upplästa av någon i telefon... Detta kostar givetvis en hel del i personakostnad i förhållande till antalet kunder, men det har vi tagit höjd för i våra prissättning så klart och det uppskattas helt klart av kunderna.
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Guest
|
Sena kvällar och helger är det svårt att få något fixat när man ligger på ett svenskt hotell. Det är iaf min erfarenhet.
|
||
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Nykomling
|
Men alltså hela denna diskussion är ju lite sne. det är ju upp till kunden att välja. har företaget inte öppet vid lunch och man inte gillar det får man val helt enkelt vända sig till någon annan leverantör. i ett fåmansbolag är ju de som jobbar där även människor. det är upp till den som driver företaget att bestämma hur det skall styras.
ett ex: Är det nu då så att din webbplats inte har råd att ligga nere under en timme då det hände något och företaget har lunch ja då har du förmodlighen en verksamhet som kan betala en dyrar hosting där det är bemmanat på lunchen också. Man får ju vad man betalar för. full respekt för säg de 3 människor som driver ett litet webbhotell och inte vill ta med sig laptopen när man käkar.... Jag förstår inte problemet i er diskussion. Man får vad man betalar för så enkelt är det. Klaga inte på dem som har lunshstängt det är ju ett val man har gjort att lägga sig på den nivån... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |