Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Rock sajter, ungdomssajter

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-05, 23:08 #41
GalaxyPAA GalaxyPAA är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2006
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:
Originally posted by -GalaxyPAA@Jul 5 2006, 08:27
Citat:
Ursprungligen postat av martinh
Det blev en himla massa OT om hur kassa Helgon är på att svara på mail, som inte riktigt har något med ursprungsfrågan att göra. Då hjälper nog varken flödeshcheman eller fin struktur.
För att försvara Helgon lite så har de svarat snabbt och trevligt de två gånger jag har varit i kontakt med dom angående annonsering, fast då kontaktade jag raven direkt som är annonserings-ansvarig.
Och snälla, hur moget är det att dra alla helgonmedlemmar som emo-kids som skär sig och har svart mascara? skitsnack...
Tack för mej, håller för rensning här..
Var Raven Trevlig mot dig så är det ju jättekul. Mig svarade hon inte ens. Dom andra i Crew var trevliga, Stefan? Svartrock Svarade inte ens. Varför har jag ju berättat innan. Fattar du inte att detta är bra att det kommer ut så folk vet hur det inte fungerar där och hur han inte ens svarar folk. Dvs mig och en bekant som dessutom inte ens säljer samma saker som brossan Mr Silver.Bullet.
Ska det vara censur här tycker du då man diskuterar så pass viktiga saker. Det jag skrev om Flashback är bra att veta också. Åtta klick per dag istället för åttahundra utlovade osv.
Sen var det med glimten i ögat vi skojade om Helgon Kidsen så unga är inte alla där heller förresten.. Men det gick visst dig helt förbi. Vi kanske inte ska skoja om nåt här?
Mats

Visst är det kanske dålig stil att inte svara, men som sajtägare har man väl ändå rätt att välja vem som ska annonsera eller inte. Sluta tjura, gå vidare. Så viktig kan ju inte en enskild sajt som Helgon vara för dig?
Jag vet hur viktig Helgon är eftersom vi säljer piercingsmycken. Jag vet att det är många där som är piercade. Hur mycket dom handlar för vet jag inte, men det är en ansenlig mängd ungdomar där som är piercade. Om du registerar dig där och kollar runt på bilder och kikar i piercingforumet så får du se själv. Hälften av dom som är piercade i Sverige är antagligen där. Annonseringen är billig med. Jag surar inte, vill bara tala om vilken fjolla jag tycker Stefan? "Svartrock" är som inte svarar dom som vill annonsera och speciellt oss som säljer samma saker som hans bror. Det är löjligt och fegt, det var det som det handlar om när jag tog upp det. Men det var sagt i ett sammanhang där jag samtidigt sa att en annan som jag känner försökte annonsera och han fick inte heller nåt svar.

Det är pengar det handlar om och självklart har han rätt att välja vilka som ska annonsera, han har inte ens skyldighet att låta nån annan överhuvudtaget än släkten annonsera eftersom det är en privat community. Dom har ingen skyldighet att svara dom som vill annonsera även om dom går ut med att dom söker annonsörer och har en "annonsansvarig" som "Raven" som bara sitter och chattar med polare. Jag ville bara tala om hur det går till där.

Mats
GalaxyPAA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-06, 08:34 #42
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Originally posted by GalaxyPAA@Jul 5 2006, 22:58
Lunarstorm är så dyrt så det har inget företag av Dunkens storlek råd med. Kolla vilka som annonserar där och priserna där får du se. Man måste vara inloggad för att se det tror jag. Men det var koncerner vi snackar om. Det var typ Telia etc...
Mats
Det går att läsa en hel del om Lunarstorm på Lunarworks hemsida www.lunarworks.se. Det är ganska enkelt att se vad det kostar och vad som gäller. De har ju väldigt många sätt att göra reklam på, banners, mail mm. Dessutom kan du nog ganska detaljerat välja vem du vill göra reklam till (om du väljer lite mer DR-aktig reklam såsom mail). Kolla där du kanske hittar nåt som inte kostar skjortan och som inte innebär en helsideannons som alla ser så fort de loggar in.
jonathanfranze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-06, 11:44 #43
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av GalaxyPAA
Citat:
Originally posted by -jonathanfranze@Jul 5 2006, 13:32
Citat:
Ursprungligen postat av dunken
Är det någon av er som vet eller kanske äger någon heavymetal sajt, humorsajt eller ungdomssajt som ni tror jag skulle kunna passa in på.
Det bör vara sajter med över 1000 besökare om dagen.
Lunarstorm är väl ändå en av giganterna när det gäller ungdomssajter?
www.lunarstorm.se

Lunarstorm är så dyrt så det har inget företag av Dunkens storlek råd med. Kolla vilka som annonserar där och priserna där får du se. Man måste vara inloggad för att se det tror jag. Men det var koncerner vi snackar om. Det var typ Telia etc...
Mats

Det brors ju helt och håller på hur du väljer att annonsera? Tex de lokala annonserna i gästböckerna är inte speciellt dyra. Självklart, kör du en kampanj och byter ut hela deras inloggningssida får du slanta upp.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 02:48 #44
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av jonathanfranze
Citat:
Ursprungligen postat av GalaxyPAA
Mats

Det går att läsa en hel del om Lunarstorm på Lunarworks hemsida www.lunarworks.se. Det är ganska enkelt att se vad det kostar och vad som gäller. De har ju väldigt många sätt att göra reklam på, banners, mail mm. Dessutom kan du nog ganska detaljerat välja vem du vill göra reklam till (om du väljer lite mer DR-aktig reklam såsom mail). Kolla där du kanske hittar nåt som inte kostar skjortan och som inte innebär en helsideannons som alla ser så fort de loggar in.
Vi skippar det. Vi sprider oss med flygblad nu då vi är ute på marknader och små festivaler häruppe i sommar och via kunder då vi är så pass billiga och har bra service. Det är en fråga om tid bara. Jag personligen har svårt att tro att något reklamalternativ är bra för småföretag som dom hugger i. Om det inte är rena blåsningar som med Flashback om dom som kontaktat mig från småcommunitys och försökt lura en så är det för dyrt för utfallet. Då ska man enligt min åsikt köpa varor istället för pengarna så att alla dom som sett en redan och regelbundet besöker sidan sprider det att man har ett riktigt bra sortimen osv. Vi kör med bannerbyten och länkbyten och delar ut tusentals flyers istället på sommaren. Tjejen står på torget i stan där vi jobbar och säljer ett par dar i veckan. Dom börjar känna till oss här nu, det går fort. Man sprider webshopen och tjänar pengar samtidigt.

Vad gäller mejl så tycker jag vi istället ska gå ihop här och samarbeta, det är väl en bra tanke? Vi tex har 800 st på vårt nyhetsbrev som vi haft i tre månader bara och snabbt stigande med 150-200 i månaden. Om man tex byter annonsplatser med varann i nyhetsbrev, så kan man få bra reklam gratis. "Gratis är gott" hjälpa varann. Konkurrerar man inte i samma branch så är det väl inte nåt problem. Det ska ju då vara nåt som är intressant för den målgrupp man själv har om man lägger upp banner åt nån. Vi kan starta en tråd om det ? Nån?

Tack för tipsen iaf!

Mats
Oläst 2006-07-09, 02:49 #45
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:
Originally posted by -GalaxyPAA@Jul 5 2006, 22:58
Citat:
Originally posted by -jonathanfranze@Jul 5 2006, 13:32
Citat:
Ursprungligen postat av dunken
Är det någon av er som vet eller kanske äger någon heavymetal sajt, humorsajt eller ungdomssajt som ni tror jag skulle kunna passa in på.
Det bör vara sajter med över 1000 besökare om dagen.
Lunarstorm är väl ändå en av giganterna när det gäller ungdomssajter?
www.lunarstorm.se

Mats

Det brors ju helt och håller på hur du väljer att annonsera? Tex de lokala annonserna i gästböckerna är inte speciellt dyra. Självklart, kör du en kampanj och byter ut hela deras inloggningssida får du slanta upp.
Kolla mitt tidigare inlägg får du se vad jag tycker om det tack iaf..

Mats
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017