Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

City Network segt i helgen?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-09, 17:57 #41
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar

Reg.datum: Aug 2008
Ang FTP-problemen i helgen har jag haft timeout:er återkommande sen natten torsdag-fredag och idag, vet ej hur det var igår. Det blir som svårjobbat när 15 sajter ska uppdateras (wp-tema+plugins) och några hundra bilder ska adderas.

Problemen med FTP har varit väldigt oregelbundna. En minut fungerade det inte alls och sekunderna efteråt rullade det på. Sen kunde det stå still några minuter igen.

Saker som ev. kan förbättra saken:
Connecta mot IP-nummer och ej mot domän i kontot (jag hade preview-domänen kvar)
En överföring per gång, inte flera samtida.
Passive mode, ej active.

Jag flyttade allt från Binero till CN för att jag var så urbota less på de långa laddningstiderna och de många avbrotten hos B. Hos CN gick Page Speed upp med över tio procentenheter men allt strul med domäner, databaser och FTP känns väldigt nej-tack-jag-klarar-mig-utan-saker-som-funkar-som-om-det-vore-2002-igen.
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-09, 20:49 #42
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Det tråkigaste är att CN lovar och lovar.. Varje gång Johan skriver så är det en DDos som gör det och det ska vara löst... Nästa gång är det en ddos igen eller så är det diskarna som strular. De får mian 59 dagar på sig att fixa det annars drar jag. Som det är nu är det olidligt.. Jag kör Joomla och enligt Johan har de SÅ många kunder som kör Joomla utan problem.. Jag får deras felsida hur ofta som helst i back-end på joomla och startsidan när jag loggar in. Men som sagt, ger de en chans.. Det återstår och se om Johan bara kan prata eller sköta ett webbhotell!
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-10, 08:47 #43
Marmoth Marmoth är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2012
Marmoth Marmoth är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2012
Jag vet inte alls hur det fungerar med webbhotell.. Men det känns som att CN mosar in alla som betalar 120kr / år på samma ställe/server, eftersom det uppenbarligen är många nya kunder i denna tråd.

Jag har inte sett äldre kunder klaga?

Driver man ett webbhotell som strular så tycker jag dessutom att det är nonchalant att ta en ledig helg och låta strulet vara tills måndag. Har man kunder så ska man fixa problemet så fort som möjligt(inom rimliga ramar givetvis), men att inte göra något över en hel helg är oacceptabelt. Kan man inte själv jobba, då hyr man in någon som kan fixa problemet, precis som vilket förbannat fastighetsbolag som helst som har diverse jourelektriker på helger etc. Annars kan man lika gärna lägga ned verksamheten.

Tänk en bank vars inloggningssystem inte fungerar över en hel helg.... Spelar ingen roll om det är Swedbank, eller mindre som Ikano eller Resurs.. Det händer bara inte....

Jag hittade själv CN via detta forum när mitt gamla webbhotell strulade, och jag antar att väldigt många går genom detta forum i valet av leverantör. Då är det givetvis trist för CN när sådana här trådar/inlägg dyker upp. Men samtidigt en jävligt stor morot till att fixa problemet och få käft på alla klagande kunder.

Tar man inte den moroten på allvar... ja som sagt... var är då entreprenörsandan?

Senast redigerad av Marmoth den 2012-06-10 klockan 09:02
Marmoth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-10, 10:28 #44
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth Visa inlägg
Tar man inte den moroten på allvar... ja som sagt... var är då entreprenörsandan?
Många andra kanske mindre webbhotell drivs på det sättet du efterlyser, i CNs fall, Binero, Loopia osv. så är det så stora och komplexa företag och strukturer och har komplexa serverlösningar att man kan varken be VD, styrelseledamöter eller anställda att gå in själva och fixa fel, då en av anledningarna ofta är att man köpt in alla lösning från externa företag och kan för det mesta kontakta det aktuella företaget enbart på vardagar, så det är inte så konstigt.

Senast redigerad av Danielos den 2012-06-10 klockan 10:30
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-10, 10:40 #45
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
kan för det mesta kontakta det aktuella företaget enbart på vardagar, så det är inte så konstigt.
Köper man kritiska lagringssystem utan 24/7-support är man bra korkad. 4 hour mission-
critical är brukligt för de mest kritiska systemen (vilket oftast är just lagringen).

Har man byggt ihop något eget från Supermicro så får man helt enkelt utbilda personalen.

Lägre prioriterade problem ska självklart vänta till på måndag. Om man begär av sin jourpersonal
att de ska lösa minsta lilla problem söndag morgon kl 10:39 så kommer man antingen bränna
ut dem eller behöver höja priserna kraftigt för att kunna ha on-site-personal på helgen.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-10, 14:39 #46
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth Visa inlägg
Jag vet inte alls hur det fungerar med webbhotell.. Men det känns som att CN mosar in alla som betalar 120kr / år på samma ställe/server, eftersom det uppenbarligen är många nya kunder i denna tråd.

Jag har inte sett äldre kunder klaga?
[..]
Själv har jag drabbats av DDOS-attackerna men dessa stabilitetsproblem har jag inte drabbats så mycket av. Däremot har svarstiden ökat med 2x sedan 16:e januari och de senaste dagarna ligger den på 3x snittet förra året. Innan 16:e låg den stabilt och efter det så har den legat stabilt på dubbla nivån.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-10, 16:52 #47
tlagren tlagren är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2010
tlagren tlagren är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2010
Då var det tillfälligt stopp igen verkar det som. Kollar man lite bakåt i tiden så är svarstiderna väldigt varierande, se bifogad bild.

/Tomas
Bifogade bilder
Filtyp: jpg cn.jpg (18.6 KB, 28 visningar)
tlagren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-10, 20:47 #48
cliches avatar
cliche cliche är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Medlem
cliches avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tlagren Visa inlägg
Då var det tillfälligt stopp igen verkar det som. Kollar man lite bakåt i tiden så är svarstiderna väldigt varierande, se bifogad bild.

/Tomas
Exakt det här problemet har jag också. Ibland funkar sidan bra, men ofta, ofta långa svarstider som inte sällan är upp emot tio sekunder. Vad kan man göra egentligen? Sist jag ringde sa dom att någon ändring gjorts och att det nog skulle funka från och med då... Just då fungerade mycket riktigt sidan, en timma senare var problemen tillbaka...

Citynetwork - KOMMER ni göra allt för att lösa det här eller är det dags att byta webbhotell?
cliche är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-10, 20:59 #49
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av cliche Visa inlägg
Exakt det här problemet har jag också. Ibland funkar sidan bra, men ofta, ofta långa svarstider som inte sällan är upp emot tio sekunder. Vad kan man göra egentligen? Sist jag ringde sa dom att någon ändring gjorts och att det nog skulle funka från och med då... Just då fungerade mycket riktigt sidan, en timma senare var problemen tillbaka...

Citynetwork - KOMMER ni göra allt för att lösa det här eller är det dags att byta webbhotell?
De gör säkerligen vad de kan för att försöka lösa problemen, det är knappast något som gynnar City Network. Binero har ju tvingats jobba stenhårt med liknande system, där tog det väl ett år innan de fick ordning på saker och ting och nu är de återigen ett väl fungerande webbhotell i mina ögon. Tyvärr kan man ju som kund inte alltid sitta och vänta på att saker ska fixas när det går vecka efter vecka oavsett om man har förståelse för företagets svårigheter eller inte.

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-06-10 klockan 21:02
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-10, 21:29 #50
cliches avatar
Medlem

Medlem
cliches avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
De gör säkerligen vad de kan för att försöka lösa problemen, det är knappast något som gynnar City Network. Binero har ju tvingats jobba stenhårt med liknande system, där tog det väl ett år innan de fick ordning på saker och ting och nu är de återigen ett väl fungerande webbhotell i mina ögon. Tyvärr kan man ju som kund inte alltid sitta och vänta på att saker ska fixas när det går vecka efter vecka oavsett om man har förståelse för företagets svårigheter eller inte.
Precis. Jag har en viss förståelse för att det kan bli problematiskt när kunder väller in (men med det erbjudandet de just nu har borde de väl ändå haft det i sina beräkningar?) men som du säger kan man inte vänta på att saker ska hända och att få höra att "de ska kolla på det" varje gång man hör av sig.

Ge oss konkreta svar på vad som är fel och ett realistiskt svar på när det kan vara åtgärdat så man får se om det är värt mödan att byta webbhotell där domän ska pekas om och så vidare...
cliche är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017