FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag blir alltid orolig över att det är något fel med själva sidan när den lägger ned. Är det inte konstigt att både FTP:n samt databasen fungerar, men inte sidan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Du kan ju testa att ladda upp en html-fil via ftp:n och försöka komma åt den via webbläsaren. Om du kan det är det troligen din sida som det är något fel på. Alternativt kan du kolla att en .php-fil eller vad du nu använder för språk fungerar att köras. Det har hänt för mig att php-processen dör på CN.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Det är inte konstigt, ftp-servrar, sql-servrar och webbservrar med lastbalansering är helt skilda system som delar på samma SAN. Och du behöver inte vara orolig om bara webbservrarna är nere och inte ftp. Skulle även ftp och sql också vara nere så skulle det vara lite värre, för då skulle filsystem och databaser teoretiskt vara i fara.
Senast redigerad av Danielos den 2012-06-02 klockan 12:49 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Dock inte index.php... Innan jag åkte hemifrån när hemsidan fungerade så installerade jag en "redirect-extension" till mitt Joomla för att jag ville redirecta en sida. Dock har jag inte gjort någon konfiguration än eftersom att jag skulle åka hemifrån. Men det är enda anledningen jag kommer på nu som skulle kunna bero på mig. Kommer även åt en annan .php-fil. Så det måste vara jag som gjort något fel. Senast redigerad av Marmoth den 2012-06-02 klockan 13:07 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|