Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Slåss för ett fritt internet du, länka till Sverigedemokraterna.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-23, 09:04 #41
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
Jag hävdar att invandringen har gynnat Sverige och kommer att gynna sverige i framtiden. All den här skräck för invandring är bara komisk. Jag gissar på att en stor andel här på WN har invandrade anfäder några generationer bakåt i tiden.

Flera av våra mest framstående "Svenskar" genom tiderna har varit "invandrare" eller barn till invandrare.

"Invandrare" är dessutom i högre grad egna företagare än "Svenskar", något som desperat behövs för att klara tillväxten.

Att det finns uppenbara sociala problem ska man dock inte sticka under stol med, men att skylla det på invandrarna i sig är absurt. Tänk på det nästa gång du köper pizza.
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 09:15 #42
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Det är INTE invandrare som är problemet.
Vart kommer majoriteten av brottslingarna ifrån på Efterlyst?
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 09:18 #43
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Vart kommer majoriteten av brottslingarna ifrån på Efterlyst?
Därtifrån *pekar*

Kom tillbaka när du läst vad det var jag skrev.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 09:31 #44
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Vart kommer majoriteten av brottslingarna ifrån på Efterlyst?
Hur stor andel av invandrare har upplevt krig och annan misär på nära håll jämfört med de som är födda i Sverige? Hur stor andel av invandrare begår inget brott alls? Dina uttalanden får mig att tänka lite på en gammal sur tant som sitter inne i sin lägenhet hela dagarna och tittar på Efterlyst med nada verklighetsinsikt, totalblind för helheten och vad som sker utanför väggarna.

Ni som klagar på kommunister och Vänsterpartiet kan ju lyssna på Carl Bildt istället som tycker att lokalbefolkningen borde bli mer öppen och inte exempelvis försöka stoppa byggande av moskéer vilket skett på sina håll.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-23 klockan 09:41
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 10:04 #45
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Hur stor andel av invandrare har upplevt krig och annan misär på nära håll jämfört med de som är födda i Sverige?
Inga bortförklaringar här inte.

Men om du vill så.

Om jag har levt i misär och i icke ordnade förhållanden i Sverige, flyttar till USA som exempel. Har jag rätt att gå runt i landet, våldta amerikanska kvinnor, råna butiksägare, misshandla människor samtidigt kräva särlagar för att jag lättare ska kunna anpassa mig? Nej, det har jag inte. Det handlar assimilation i första hand vilket dom som har flyttat till USA har varit väldigt duktiga på. Man tar efter deras kultur och deras språk.

Som Lancelot skrev. Skulle jag fly till ett annat land så skulle jag i första hand se till att hamna i ett område med Svenskar men också försöka hamna med lokalbefolkningen för att så snabbt som möjligt integreras i det nya samhället, lära mig det nya språket och hur dom lever. Det är inte sagt att jag ska vända upp och ner på mitt liv men jag måste ta seden dit jag kommer.

Jag kan t ex. inte på en resa till Turkiet trampa in i en moské i samma kläder som Noomi Rapace hade under rättegången i sista filmen av milleniumtrilogin. Det handlar om att respektera andra människor och deras levnadssätt. Man ska inte komma hit och kräva att vi ska ha halalslaktat kött i skolan, införa speciella ledighetsdagar för muslimer eller anpassa badhusen i Sverige så att män och kvinnor kan bada under separata tider.

Jag kan inte heller komma till Iran eller Irak och kräva att jag ska ha det precis som i Sverige. Det går inte. Ska man komma till ett land som Sverige så får man räkna med att det blir en kulturkrock och att man som människa är anpassningsbar.

Kort sagt - Kulturimperialism.

Senast redigerad av StateCollapse den 2010-03-23 klockan 10:11 Anledning: 3-4 missade ord som jag stoppade in på rätt plats
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 10:16 #46
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
StateCollapse, du missförstår med flit? Ditt svar har ännu en gång ingenting med det som skrivits tidigare att göra. Det jag menade var att du tar upp någon form av kvasistatistik där du väljer att bortse från viktiga faktorer som påverkar densamma bara för att det ska peka i din riktning vilket gör det helt meningslöst.

Hur stor andel av invandrarna tror du beter sig som du beskriver det? Ett fåtal av de jag träffat på. Bara för att du ser några med fel hudfärg begå brott på Efterlyst så utgår du från att alla invandrare går runt och våldtar tonårstjejer? Strunt samma om det är så du tycker eller inte, det är nämligen exakt så du framställer det hela i din nästintill främlingsfientliga predikan ovan. Du lever tydligen i din egen sagovärld som inte har något alls med verkligheten att göra.

Att spekulera i hur du eller någon annan svensk skulle bete sig om du flydde från fattigdom, våld och inbördeskrig är precis lika meningslöst. Du har ingen som helst aning om detta, det enda du kan relatera till är de studier som gjorts och de talar inte direkt till din fördel.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-23 klockan 10:20
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 11:10 #47
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Vart kommer majoriteten av brottslingarna ifrån på Efterlyst?

Det stämmer faktiskt.

Däremot så beror det inte på hudfärg. Det beror på att det är flest invandrare som bor i de här Ghettona.

En svensk hade också blivit kriminell om han/hon hade växt upp bland kriminella...
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 11:16 #48
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
En svensk hade också blivit kriminell om han/hon hade växt upp bland kriminella.
Självklart.

Kommer man till ett land ifrån krig, misär och andra tråkigheter så ska man försöka i den mån man kan rikta in sig på ett svenskt område. Att man försöker umgås med svenskar, att man försöker ta åt sig vår kultur och vårt levnadssätt.

Senast redigerad av StateCollapse den 2010-03-23 klockan 11:34 Anledning: Tog bort ett ord som gjorde en mening oläsbar
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 11:23 #49
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
Seriöst att ange Wikipedia som källa... Du har inte så höga studieskulder va?
Haha.

Kommer för skojjs skull svara på det här.
7-9 Lästa jag på International Baccalaureate. Efter det gick jag på Gymnasiet Tycho Braheskolan, och nu studerar jag på Heriot-Watt vilket är den 8:e äldsta universitetet i Storbritannien, och världskänt för att ge väldigt kvalitativa utbildningar

Så gör dig själv och alla oss en tjänst och jämför inte din utbildning med min.

Du har inte tillfört någonting till diskussionen och så kommer du med en sådan kommentar som får dig att verka ännu trögare.

Det här är en diskussion och Wikipedia är helt perfekt källa för en diskussion. Det är skillnad om man använder wikipedia som en referens till en uppsats.

Detta kan man dock även göra, om man kollar längst ner på Wikipedia artiklar så finns det referenser. Man kan referera till dessa referenser när man skriver uppstats och inte direkt till wikipedia. I en diskussion däremot så spelar det ingen större roll.

Sådär. Nu har jag undervisat dig i referens systemet. Du behövde inte ens ta ett csn lån. Varsågod.

Det år alltid lika kul när någon kommer in med en sådan kommentar, när de inte har tillfört någonting alls till diskussionen.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 11:53 #50
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Självklart.

Kommer man till ett land ifrån krig, misär och andra tråkigheter så ska man försöka i den mån man kan rikta in sig på ett svenskt område. Att man försöker umgås med svenskar, att man försöker ta åt sig vår kultur och vårt levnadssätt.
Man ska givetvis inte behöva ta åt sig kultur och levnadssätt om man inte vill det. Vill man inte se på Idol, hoppa som grodor kring en stång eller dricka sig full i en skogsdunge i tonåren så ska man naturligtvis inte göra det. Vill man gå till moskén, bära burka eller fira Ramadan så gör man naturligtvis det. Vill man spela WoW, hoppa stavhopp eller leva med någon av samma kön så gör man det. Vi lever nämligen i ett demokratiskt och öppet samhälle och så ska det också förbli. Vi får inte låta några av de främlingsfientliga strömningar som flödar hos vissa här förstöra det vi byggt upp.

Vad någon har för utbildning är väl mindre relevant som sagt var. Utbildning har inte någon direkt korrelation till vare sig intelligens eller främlingsfientlighet även om de med högre utbildning lyckligtvis tenderar att överlag vara mindre främlingsfientliga än andra. Man kan dock mycket väl ta sig igenom de flesta utbildningar utan att vara mer begåvad än majoriteten av befolkningen lika väl som man kan skippa högre utbildning helt trots att man hör till de översta 10 procenten.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-23 klockan 11:59
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
ärthjärnor, föreintelsen, invandring, invandringspolitik, politik, rasbiologi, seo, sverigedemokraterna


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017