FAQ |
Kalender |
![]() |
#411 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Här är de tio nya toppdomäner som hittills har flest registrerade domäner:
.xyz – 590 000 .berlin – 140 000 .club – 118 000 .wang – 75 000 .guru – 73 000 .ovh – 52 000 .photography – 46 000 .london – 46 000 .email – 42 000 .link – 42 000 Källa: Ntldstats.com
![]() |
#412 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Dock kan man ta domänen .xyz med en stor nypa salt eftersomåterförsäljaren Network Solutions gett bort xyz-domäner till sina befintliga kunder som inte beställt dem.
![]() |
#413 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Sedan är det ju en del toppdomän-innehavare som reggat en del själva också.
![]() |
#414 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
En för de flesta av oss rätt ointressant domän släpptes idag. .OKINAWA. En ö med "bara" 1,4 miljoner människor. Jag spontanreggade två: Rooms.okinawa och Hotelbooking.okinawa Alla bra nyckelord som jag hade förbokat var spärrade av toppdomänen och inte alls tillgängliga. Dvs Hotels, Map, News, Karate (arten kommer från ön), Blog, Sushi, Taxi osv...
![]() |
#415 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
All statistik är att ta med en massa salt när det gäller dessa nya gTLD:er. Statistiken på dessa blir nog bara relevant först om många år. (Om man nu har någon nytta av den alls)
|
|||
![]() |
![]() |
#416 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#417 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ps. Det är samma med .OVH (eller ännu "värre"). De gav bort 50.000 domäner till sina befintliga kunder.
OVH är en fransk hostingfirma.
![]() |
#418 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag kollar naturligtvis alltid om motsvarande nyckelord+TLD.com/net/org/info/uk osv är tagen, men just i Okinawa-fallet är det mest en chansning. Det finns helt enkelt så få bra att ta. Inte minst som toppdomänen själva håller på de bästa, alternativt om det är en sk "Name Collision". De bästa jag såg som någon verkligen kunnat regga var: Visit.okinawa och Weather.okinawa
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2014-10-14 klockan 16:17 |
|||
![]() |
![]() |
#419 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
#420 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Cruise.Discount och Cruises.Discount sålda i paket för 10.005 dollar. På auktion. I kommentarsfälten på länken nedan är vissa inte alltför övertygade. Å andra sidan finns det en skara som ägnat mycket tid till att totalsåga allt som har med de nya domänerna att göra. Det gäller på denna sajt och på några till motsvarande digitala samlingsplatser för domainers. Länk: http://www.thedomains.com/2014/10/12...lls-for-10000/
Stängt ämne |
|
|