Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Loopia sänker domänpriserna i sommar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-06-11, 11:35 #31
stefanhansson
Guest

stefanhansson
Guest

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Citat:
Ursprungligen postat av hubbert
Har för mig att det står i avtalet att man godkänner att Loppia får förnya domänen så länge de har lägre priser än ex NIC-se.
Fan loppia var upptaget, skrev samma fel förut men kan ju redigera utan att det syns.
Thomas

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>*ironi*</span>
loopiia.se är ledigt, kör på den Låter lite finskt nästan, lite som poka tappola saunasaa(tror det stavas så på finska, "knivslagsmål i bastun"). Grabbarna på lOOpIa.se kanske kan rätta mig annars då de verkar ha finskt påbrå, själv så har jag bara en sextondels finskt påbrå så min finska är inte så bra tyvärr
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-11, 11:53 #32
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Enligt min högst personliga åsikt så tycker jag Loopia har gjort ett litet misstag, visst är det bra att kapa priserna och ta hem så mycket som möjligt under en kort tid på domänerna men varför inte göra en hosting kampanj runt domänerna? Istället för att enbart sälja domänerna så skulle de försöka att binda upp kundern under en längre tid genom ett billigt prenumerations erbjudande/backend erbjudande om mycket billig hosting då det är där mestadelen av pengarna i längden ligger.

Alt ge alla kunder som köper under den här perioden en gratis hosting månad på ett större och nyare "paket" för att få in kunderna mer långsiktigt i företaget.. Ge kunderna en chans att signa upp för en gratis månad med CC där betalningen dras om först 30dagar. Om så bara några procent nappar och fortsätter efter gratis perioden så har de hämtat hem en stor del av domänkampanjen genom det.. och dessutom skaffat sig kunder för kanske många år framöver som betalar in sköna pengar varje månad.. Men det beror kanske på vad man är ute efter, att bli ett nytt svenskt "godaddy" eller ett nytt svenskt "thirdsphere hosting" företag?

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-11, 15:12 #33
uvixo uvixo är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
uvixo uvixo är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
Hm, Loopia har stängt på helgerna? Något som fått svar av supporten idag?
uvixo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-11, 20:34 #34
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Spindels avatar

Någon som vet hur många som är sålda just nu?
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-11, 22:54 #35
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Jag misstänker att Loopias affärsidé med förlustpriser på domänregistreringar är att locka in kunder som köper konton till det relativt höga pris de tar ut normalt och därmed tjäna in pengarna.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-12, 12:06 #36
Dennis Dennis är inte uppkopplad
Nykomling

Dennis Dennis är inte uppkopplad
Nykomling

Förra året köpte jag ett domännamn hos Loopia för normalpris, samt webbhotellskonto i ett år för endast 5 kr. Domänen pekade jag ganska snabbt om till en annan server.

Tyvärr missade jag att läsa avtalet så noga, så för ett tag sen kom en faktura på ett nytt år (1350 kr) i och med att jag inte sagt upp webbhotellet i tid. Jag antar att de tjänat en hel del på kunder som mig. :angry:
Dennis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-12, 16:25 #37
robertsson robertsson är inte uppkopplad

robertsson robertsson är inte uppkopplad

Hehe... 5 kr erbjudandet tänkte jag hoppa på förra året men läste det finstilta om uppsägning och kom fram till att jag säkert skulle glömma säga upp, så det blev inget konto
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-12, 18:16 #38
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Vet en del personer som råkat ut för det, alltså glömt säga upp det. Lär nog vara rätt många faktiskt, tror inga skriver en stor lapp säg upp "Loopia kontot". Är säkert meningen med när dom kör sådana erbjudanade att många glömmer säga upp.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-12, 18:33 #39
Altos avatar
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Altos avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by Dennis@Jun 12 2005, 12:06
Förra året köpte jag ett domännamn hos Loopia för normalpris, samt webbhotellskonto i ett år för endast 5 kr. Domänen pekade jag ganska snabbt om till en annan server.

Tyvärr missade jag att läsa avtalet så noga, så för ett tag sen kom en faktura på ett nytt år (1350 kr) i och med att jag inte sagt upp webbhotellet i tid. Jag antar att de tjänat en hel del på kunder som mig. :angry:
Gjorde samma misstag, men mailade supporten.. Skickade ett kontrakt där jag skrev att jag hade kommit överens med supporten att kontot skulle upphöra.. Detta trots att uppsägningstiden var över.
Utmärkt support måste jag säga..
Loopia är min stora favorit i Sverige
Alto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-12, 20:24 #40
Mattias Mattias är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2004
Mattias Mattias är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Originally posted by Dennis@Jun 12 2005, 12:06

Hehe, sicken osis.
Själv ringde jag in och pratade mig igenom det, fick en psd som jag skrev ut och faxade in.
Någon dag efteråt kom en bekräftelse med posten att det hade gått igenom utan problem (uppsägningen)

Citat:
Loopia är min stora favorit i Sverige
Superb support, fredrik är en trevlig och hjälpsam kille
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017