FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Enligt min högst personliga åsikt så tycker jag Loopia har gjort ett litet misstag, visst är det bra att kapa priserna och ta hem så mycket som möjligt under en kort tid på domänerna men varför inte göra en hosting kampanj runt domänerna? Istället för att enbart sälja domänerna så skulle de försöka att binda upp kundern under en längre tid genom ett billigt prenumerations erbjudande/backend erbjudande om mycket billig hosting då det är där mestadelen av pengarna i längden ligger.
Alt ge alla kunder som köper under den här perioden en gratis hosting månad på ett större och nyare "paket" för att få in kunderna mer långsiktigt i företaget.. Ge kunderna en chans att signa upp för en gratis månad med CC där betalningen dras om först 30dagar. Om så bara några procent nappar och fortsätter efter gratis perioden så har de hämtat hem en stor del av domänkampanjen genom det.. och dessutom skaffat sig kunder för kanske många år framöver som betalar in sköna pengar varje månad.. Men det beror kanske på vad man är ute efter, att bli ett nytt svenskt "godaddy" eller ett nytt svenskt "thirdsphere hosting" företag? / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hm, Loopia har stängt på helgerna? Något som fått svar av supporten idag?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Någon som vet hur många som är sålda just nu?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag misstänker att Loopias affärsidé med förlustpriser på domänregistreringar är att locka in kunder som köper konton till det relativt höga pris de tar ut normalt och därmed tjäna in pengarna.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Nykomling
|
Förra året köpte jag ett domännamn hos Loopia för normalpris, samt webbhotellskonto i ett år för endast 5 kr. Domänen pekade jag ganska snabbt om till en annan server.
Tyvärr missade jag att läsa avtalet så noga, så för ett tag sen kom en faktura på ett nytt år (1350 kr) i och med att jag inte sagt upp webbhotellet i tid. Jag antar att de tjänat en hel del på kunder som mig. :angry: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
|
Hehe... 5 kr erbjudandet tänkte jag hoppa på förra året men läste det finstilta om uppsägning och kom fram till att jag säkert skulle glömma säga upp, så det blev inget konto
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
|
Vet en del personer som råkat ut för det, alltså glömt säga upp det. Lär nog vara rätt många faktiskt, tror inga skriver en stor lapp säg upp "Loopia kontot". Är säkert meningen med när dom kör sådana erbjudanade att många glömmer säga upp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Utmärkt support måste jag säga.. Loopia är min stora favorit i Sverige ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
|
Citat:
Själv ringde jag in och pratade mig igenom det, fick en psd som jag skrev ut och faxade in. Någon dag efteråt kom en bekräftelse med posten att det hade gått igenom utan problem (uppsägningen) Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|