FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Om man spekulerar i att dessa 10 000 domäner säljs helt utan webbkonto, och utan att veta deras inköpspriser på domänerna så gissar jag att kalaset kostar runt 400k. Nu kommer ju givetvis inte alla dessa 10 000 säljas utan webbkonto, men i värsta fall om man uttrycker sig så. 400 000 kr räcker ju en stund i bannerreklam iofs men läser man responsen i denna tråd, så gissar jag på att det är precis detta vi ser här som är planen. Genomslagskraften är ju enorm hos klientel likt oss haha Givetvis är detta genomtänkt och givetvis har man räknat på detta, så på sikt blir det säkert vinst totalt sett. Thomas
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Självklart är det en PR Kupp, gratis reklam för dom. 400k för Loopia är inte mycket pengar och dom räknar få igen det på nya kunder.
För .com .net .org domänerna tror jag max det går på 100k för dom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
För att inte helt falla för deras marknadsföringstricks och ge dem alltför mycket positiv reklam får vi väl ställa oss bakom Robertsson:
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() Citat:
Som sagt jag räknade lite snabbt men väljer att inte ändra det nu så här i efterhand. För .se/.nu tror jag inte dom kan köpa billigare än 140 kr + moms det skulle ge 400 000 kr och då har vi inte ens börjat räkna in timmarna att administrera 10 000 domäner. Även om allt är automatiserat så kostar det ju pengar i alla fall. Nu kommer det ju inte att hända att dom säljer 10 000 domäner helt utan konto, och värdet i "good will" mot kund är ju enormt! Jag menar denna tråden är ju kvar om många år och redan nu har den säkert gett ett tiotal domäner hehe. En helsida på Idg och några andra källor och saken är biff. Skickligt investerade pengar! Thomas
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja precis, denna tråden kommer finnas kvar. Så blir ju mycket reklam på så sätt. En sökning på Loopia lär ju WN komma upp.
.se / .nu lär dom ju inte få billigare om inte NIC-SE/NUNAMES anställda tar mutor. Deras system är väl inte helautomatiskt? Har förmig att beställningarna/fakutura biten görs manuelt. Ser att "Loopia" sitter läser tråden, vågar ni svara med någon kommentar tro? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hur många tror ni låter loopia ta hand om framtida förnyelser av sina domäner.
Lek med tanken att loopia höjer sina priser till det dubbla, det skulle bli fina pengar.... :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Entreprenörer med denna stil har ju en förmåga att lyckas och det som kan tyckas vara en långsiktig investering har en förmåga att betala sig tidigare än man tror. Jag kunde ju redirectat denna tråd eller kanske hela WN till webbhotell jag har intresse i, och tjänat några kronor kortsiktigt, men det lönar ju sig sällan i längden. Loopia har en förmåga att lyckas sätta kunden i fokus och ändå tjäna massa pengar. Det är bara att ta lärdom av det. Citat:
![]() Det är väl iofs bara på WN dom kan se oss konkurrenter applådera ![]() Thomas
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Får väl bara hoppas att domänerna jag beställt inte blir upptagna tills nästa bankdag. :unsure: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Dom är nog förberedda skulle jag tro. Thomas
![]() |