|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jan 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jan 2004
|
Personligen försöker jag använda css/div'ar så långt det bara går, men jag vägrar göra avkall på layout när css faller till korta (vilket det gör ibland). CSS är i dagens form inte helt mogen att axla det "ansvar" som tables kan uppfylla vad gäller layout.
Det finns en brytpunkt när en tabell producerar mer lättläst och mindre kod än en "div-wrap-mania", och det är helt beroende på layouten. Kan jag göra avkall på layouten? javisst! Kan kunden göra avkall på sina idéer och förstå ordet " det går inte" ifrån en seriös webnisse? Kanske...
Layout och funktionalitet påverkar 100% av besökarna, medans kanske 0.1% av dessa (färre antagligen) tar "View source" och skrattar. Antalet personer som surfar via ett brailetangentbord eller blåser i ett rör för att navigera kanske (tyvär) får acceptera att det kanske finns en tabell ibland (som via en property ändå kan taggas som just design-element).
Det känns lite som när folk skrek att man skulle använda websäkra paletter; visst, det är synd om folk som bara kan visa 256 färger på skärmen, men det behöver inte se ut som skit för 99.9% av kunderna iaf.
|