FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Supermoderator
|
För er som väntar på en faktura modul till Magneto kontakta Svea Ekonomi.
De har en utan månadskostnad och lägre faktura avgift än kreditor. Läs mera här: http://www.sveawebpay.se/ Jag kör den fakturalösningen på min shop eftersom den är billigare än kreditors avtal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Vi skall säga upp vårt avtal med Kreditor i vår. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej igen!
Vad tråkigt att du känner på det viset. Utvecklingen av Kreditor-Magento modulen är i full gång och kommer vara klar inom kort. Som jag tidigare nämnt, kommer den att vara förberedd för fakturera mig, dela upp betalningen och snabbkassan i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Mvh Daniel Aronowitsch |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Kreditor: Tack för svar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Nykomling
|
Efter att ha kontrollerat uppgifterna kring Kreditors snabbkassa och varit i kontakt med företaget som utvecklar detta åt Kreditor (Software design) kommer det alltså inte finnas med någon snabbkassa. Enligt SD går det inte att skriva om Magentos utcheckning. Det enda som kommer dyka upp är betalningsalternativen för Fakturera mig och Dela upp betalningen.
Det är självklart mycket tråkigt att snabbkassan inte kommer finnas med som alternativ då den bevisligen ökar avsluten enormt! Och detta borde inte vara omöjligt att göra i min mening, jag har personligen varit i kontakt med andra utvecklingsbyråer som menar att detta är fullt möjligt, det handlar mera om att sätta sig in och veta hur systemet är uppbyggt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Nykomling
|
Precis som Pat skriver ovan är Magentos utcheckning möjlig att korrigera - utan att skriva direkt i kärnan - så att man tar bort stegen 1-6 och allt ligger "öppet". Detta är dock inte helt enkelt då Magento är enormt objektuppbyggt och koden som styr kassan ligger utspritt i MÅNGA filer. Vi har dock tittat på den då vi moddade för såväl vår Kreditormodul som Kreditupplysning i utcheckningsflödet. Vi har på vår roadmap att göra en javafriare kassa under h1 - 09. Varien (bolaget bakom Magento) har även dom det på sin roadmapp:
http://www.magentocommerce.com/roadmap - så har vi tur hinner de före :0) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag kan även tillägga att en koppling för Sveas tjänster till Magento (API samt hoastad) ligger högt upp på önskelistan hos Svea så det är inte helt omöjligt att en sådan dyker upp snart :0)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej allihopa!
Nu är den äntligen här: Kreditors modul till Magento! En första version finns att ladda ned på Kreditors hemsida: http://kreditor.se/teknik-och-suppor...ssystem/5.html Den är förberedd för Fakturera Mig och Dela upp betalningen i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Återkom gärna med feedback och reflektioner. Mycket nöje! Mvh Daniel Aronowitsch Kreditor |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det verkar fungera men jag har inte vågat testköpa något då jag har ett aktivt konto. Kan man använda testpersonerna? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|