WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Kreditor - svar på frågor (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=33055)

Sebastian.Siemiatkowski 2008-11-05 15:30

Hejsan

Fortsättning på tråd:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
När ändå Kreditor finns här i tråden så kan man passa på att fråga.

Varför har ni 24 månaders bindningstid på ert avtal?

--------------------
Enixa.com
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bindningstiden på våra avtal är givetvis som allt annat en förhandlingsfråga. Det finns företag som har 36 månader och de som har 12 månader. Generellt är det givetvis som så att vi ser en relation med vår kund som något långsiktigt. Kreditor satsar idag mycket resurser på att arbeta fortlöpande med hur vi kan öka våra kunders försäljning. Vi har till exempel vår kundtidning med tips, snabbkassa.com, kampanjer på delbetalning som bara några av de satsningarna vi gör. Därmed är det också viktigt för oss att vi gemensamt med kunden ser på relationen långsiktigt därmed skriver vi långsiktiga avtal för vi satsar hårt och långsiktigt på relationen.

Med vänliga hälsningar

Sebastian.Siemiatkowski 2008-11-05 16:02

Ni är också alltid välkomna att kontakta mig direkt med frågor.

08-12012001 eller sebastian.siemiatkowski[a]kreditor.se

Mvh

Sebastian

nomicon 2008-11-05 18:00

Långsiktiga relationer får man inte genom att skriva på långa avtalstider, det får man genom att ge bra service till kunden.

Hellsing 2008-11-05 18:46

Citat:

Originally posted by nomicon@Nov 5 2008, 19:00
Långsiktiga relationer får man inte genom att skriva på långa avtalstider, det får man genom att ge bra service till kunden.


100% med dig på den punkten.

Med den anledningen i bagaget, varför får kunderna då chans att "förhandla" om bindningstiden? Vill ni bara ha långsiktiga relationer med vissa kunder?

Conny Westh 2008-11-06 00:59

Långa bindningstider är allt annat än långsiktigt.

Jag har aldrig varit med om annat än att ju längre bindningstid desto räddare är leverantören att tappa kunden och desto vanligare är det att det finns en anledning att kunden är missnöjd.

Långa bindningstider är ett sätt för leverantören att binda fast kunden så de inte kan lämna relationen med leverantören fast de är missnöjda, någon annan anledning finns inte att ha långa bindningstider.

Nicklas 2008-11-06 08:06

Citat:

Originally posted by Sebastian.Siemiatkowski@Nov 5 2008, 15:30
Hejsan
Fortsättning på tråd:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
När ändå Kreditor finns här i tråden så kan man passa på att fråga.
Varför har ni 24 månaders bindningstid på ert avtal?
--------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bindningstiden på våra avtal är givetvis som allt annat en förhandlingsfråga. Det finns företag som har 36 månader och de som har 12 månader. Generellt är det givetvis som så att vi ser en relation med vår kund som något långsiktigt. Kreditor satsar idag mycket resurser på att arbeta fortlöpande med hur vi kan öka våra kunders försäljning. Vi har till exempel vår kundtidning med tips, snabbkassa.com, kampanjer på delbetalning som bara några av de satsningarna vi gör. Därmed är det också viktigt för oss att vi gemensamt med kunden ser på relationen långsiktigt därmed skriver vi långsiktiga avtal för vi satsar hårt och långsiktigt på relationen.
Med vänliga hälsningar


Tackar för ditt svar, jag själv är emot att man binder upp sig så lång tid.
Det är sällan man behöver byta leverantör av något slag om det är en bra tjänst som levereras, men man vill ha en bakdörr öppen om det inte blir som man förväntat sig.

En liten fråga till:
Har ni några betalmoduler på gång till Prestashop och Magneto ?

Magnus_A 2008-11-06 09:14

Citat:

Originally posted by Nicklas@Nov 6 2008, 09:06
...
En liten fråga till:
Har ni några betalmoduler på gång till Prestashop och Magneto ?

Fick detta svar angående Magento när jag ställde frågan för nån vecka sen. Verkar vara lite näsan i vädret- attityd hos Kreditors utvecklare. Men det är klart, sitter kunderna fast i treåriga avtal så kan man lugnt strunta i vad kunde vill ha - de kan ju ändå inte byta till annan leverantör.
Citat:

Hej Magnus, *Vi har börjat titta på modul till Magento, men har tyvärr fastnat lite pga dåligt med bra exempel på hur man går tillväga vid skapandet av betalningsmoduler och en Wiki som visar hur man bygger en modul som inte fungerar. *
Tanken är att det ska komma upp en betalmodul för Magento, men tyvärr kan vi inte säga när den kommer då Magento fortfarande är i ett Beta-stadium och vi behöver bättre dokumentation och exempel för att kunna utveckla en betalmodul. *
Jag är medveten om att detta antagligen inte hjälpte dig så mycket, men tyvärr det svar som är aktuellt i dagsläget.

Har själv inte utvecklat någon modul så jag kan själv inte bedöma kvaliten på svaret ovan. Men det är helt klart att vassare hjärnor än den som skrev svaret ovan har lyckats med att skriva betalmoduler till Magento. Det är vad jag förstår knappast någon raketforskning, utan bara att lägga in förfrågan i databas, skicka iväg en förfrågan och invänta och tolka svaret.

PS. Ett tips till dom som tycker att de sitter fast i avtal med för långa uppsägningstider är att redan nu säga upp avtalet för villkorsändring, sen kan ni i lugn och ro förhandla om bättre villkor under uppsägningstiden även om ändå tänkt ha kvar samma leverantör.
DS

Sebastian.Siemiatkowski 2008-11-06 09:57

Hejsan

Oj det var ett hett ämne detta med långa avtalstider. Det är ju tråkigt om det ska uppfattas som något negativt. Definitivt något vi får ta med oss och fundera över igen.

Vad gäller betalningsmoduler, kan inte säga annat än att det är bråda tider på Kreditor och mycket att göra varför moduler inte alltid hinns med. Vi har organiserat om oss lite för att göra det tydligare vem som har ansvaret för att se till att vi har alla de senaste modulerna. Vad gäller just dessa lösningar så kan jag säga att för den som är villig att hacka ihop en modul eller två, så är vi villiga att betala för det. Det är bara att höra av sig till mig om någon sitter på den kompetensen och sugen.

Jag ska undersöka saken med denna specifika modul och se vad vi kan göra.

Mvh

Sebastian

Magnus_A 2008-11-06 10:09

Citat:

Originally posted by Sebastian.Siemiatkowski@Nov 6 2008, 10:57
Hejsan
---
Vad gäller betalningsmoduler, kan inte säga annat än att det är bråda tider på Kreditor och mycket att göra varför moduler inte alltid hinns med. Vi har organiserat om oss lite för att göra det tydligare vem som har ansvaret för att se till att vi har alla de senaste modulerna. Vad gäller just dessa lösningar så kan jag säga att för den som är villig att hacka ihop en modul eller två, så är vi villiga att betala för det. Det är bara att höra av sig till mig om någon sitter på den kompetensen och sugen.
Mvh
Sebastian


Där ser man vilken skillnad det blir på svar när man ställer frågan på ett forum jämfört med att vända sig direkt till Kreditor.

Sebastian.Siemiatkowski 2008-11-06 11:26

Samtidigt är det ju extremt olyckligt om man ska uppleva det som att frågan behöver ställas här för att den ska tas på allvar. Normalt tror jag så inte är fallet men jag uppmanar alla våra kunder att fylla i vår nöjdhetsenkät som vi precis gått ut med så vi kan fånga upp bättre vilka områden som behöver stärkas upp!

Mvh

Sebastian


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson