Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webbhotell, Vilket ligger dina sidor hos?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-03-12, 07:32 #31
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2007
Medlem
JimmyOhs avatar

Citat:
Originally posted by jomper@Mar 11 2008, 20:25
Jimmy, jag förstår inte hur du kan anse att hotell du har haft i några veckor är så överlägset bäst. Det tyckte du säkert om Proinet också innan du fick problem där?
Så det kan du inte förstå? Konstigt. Det har nämligen visat sig att supporten på Oderland har ägnat tid dygnet runt, dag som natt, vardag som helst, åt mina ärenden hos dem. Jag har aldrig stött på en bättre support någonstans. Och angående Proinet, det är fel av dig att dra upp dem i samma samtalsämne. Oderland är tusen ljusår från Proinet och till skillnad från Proinet så vet Oderland vad support är. Jag har för övrigt aldrig tyckt att Proinet var bäst, och kommer aldrig göra det heller.
JimmyOh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-12, 09:36 #32
JimmyOhs avatar
Medlem

Medlem
JimmyOhs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kjette
Citat:
Originally posted by -JimmyOh@Mar 12 2008, 07:32
Citat:
Ursprungligen postat av jomper
Jimmy, jag förstår inte hur du kan anse att hotell du har haft i några veckor är så överlägset bäst. Det tyckte du säkert om Proinet också innan du fick problem där?
Så det kan du inte förstå? Konstigt. Det har nämligen visat sig att supporten på Oderland har ägnat tid dygnet runt, dag som natt, vardag som helst, åt mina ärenden hos dem. Jag har aldrig stött på en bättre support någonstans. Och angående Proinet, det är fel av dig att dra upp dem i samma samtalsämne. Oderland är tusen ljusår från Proinet och till skillnad från Proinet så vet Oderland vad support är. Jag har för övrigt aldrig tyckt att Proinet var bäst, och kommer aldrig göra det heller.

Och du har aldrig någonsin varit kund hos Proinet, utan din leverantör var OneVision. Så varför drar du upp oss när inte vi har någon affärsrelation till varandra för?
Du har heller inte haft någon support hos oss eftersom du inte har varit kund, utan din support var hos din leverantör OneVision som i sin tur använde oss, dock får han uttala sig om vad han tycker, det spelar väl inge roll.
Jag är bara ganska less på dina uttalanden om oss så därför kommenterar jag detta inlägg.
Jag kommenterade föregående skribent, därför drogs Ni upp. Tro mig, annars hade jag inte nämnt er i sammanhanget.
Oläst 2008-03-13, 09:18 #33
ponting ponting är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Medlem

Jag använder: binero,starhost,scorpion,one,com,web10,webb 100,ett steg,strongbox,loopia,servage,manufrog,dreamhost. Alla funkar bra,men extra stjärna för binero.
ponting är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-13, 09:52 #34
JimmyOhs avatar
Medlem

Medlem
JimmyOhs avatar

Citat:
Originally posted by ponting@Mar 13 2008, 10:18
Jag använder: binero,starhost,scorpion,one,com,web10,webb 100,ett steg,strongbox,loopia,servage,manufrog,dreamhost. Alla funkar bra,men extra stjärna för binero.
Det var då inte nådigt många du använde dig av. Hur mycket stör man sig på att Manufrogs servrar är i USA och inte i Sverige? Är det någon märkbar skillnad, egentligen?
Oläst 2008-03-13, 09:56 #35
Tony Westman Tony Westman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
Tony Westman Tony Westman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
Binero till en sida. Fungerar kanon!!

Manufrog till resten (fyra olika sidor). Funkar kanon också, dessutom extremt billigt!! (100kr/år)

Helnöjd med dessa!

Ångrar inte en sekund att vi flyttade från Proinet.
(Proinet var bra innan ägarbytet)
Tony Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-13, 16:51 #36
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av JimmyOh
Citat:
Ursprungligen postat av ponting

Det var då inte nådigt många du använde dig av. Hur mycket stör man sig på att Manufrogs servrar är i USA och inte i Sverige? Är det någon märkbar skillnad, egentligen?
Manofrog/dreamhost ligger i usa, funkar bra,men jag rekommenderar inte en webshop på manufrog,kan ibland vara lite segt,men annars utmärkt.
ponting är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-14, 04:41 #37
clonixs avatar
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
Mycket flitig postare
clonixs avatar

JimmyOh!

Har länge velat ge dig en känga och nu är det dags!

I tråd efter tråd så gör du en "höna av en fjäder" tjatar och driver på disskutioner
med mer eller mindre meningslösa inlägg. Räcker med att titta på senaste tråden där proinet blev hackade igen...

Sen är det ganska kul att läsa.......
"Oderland har ägnat tid dygnet runt, dag som natt, vardag som helst, åt mina ärenden"

Vadå dina ärenden? så som du skriver och håller på i webhotells-trådarna
så får man känslan av att du är stamkund på de supporter där du är/har varit kund!

Vad är problemet egentligen? kan du inte ställa in POP3?

Skulle vara kul att få reda på vad dessa "Ärenden" gäller och jag vågar
tippa på att de är ganska meningslösa precis som väldigt många av dina inlägg!
clonix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-16, 22:15 #38
JimmyOhs avatar
Medlem

Medlem
JimmyOhs avatar

Citat:
Originally posted by clonix@Mar 14 2008, 05:41
JimmyOh
Har länge velat ge dig en känga och nu är det dags
I tråd efter tråd så gör du en höna av en fjäder tjatar och driver på disskutioner
med mer eller mindre meningslösa inlägg. Räcker med att titta på senaste tråden där proinet blev hackade igen...
Sen är det ganska kul att läsa.......
Oderland har ägnat tid dygnet runt, dag som natt, vardag som helst, åt mina ärenden
Vadå dina ärenden? så som du skriver och håller på i webhotells-trådarna
så får man känslan av att du är stamkund på de supporter där du är/har varit kund
Vad är problemet egentligen? kan du inte ställa in POP3?
Skulle vara kul att få reda på vad dessa Ärenden gäller och jag vågar
tippa på att de är ganska meningslösa precis som väldigt många av dina inlägg
Lovely, just bring it on!

Klart jag driver på diskussioner (obs, rättstavat!), det är lite av min "thing" här i livet. Skämt åsidå, jag bryr mig inte ett dugg om du tycker mina inlägg är meningslösa eller inte. Din åsikt i det här fallet är helt meningslös men jag tackar ändå.

Jag är ingen stamkund hos någon support, men ibland måste man faktiskt få svar på en gång, och det jag menade var att Oderland (tack gode gud) har svarat på dessa frågor, i stort sett oavsett vilken tid det var på dygnet.

Jag vet faktiskt inte varför jag ens ägnar mig tid åt att bemöta ditt lilla inlägg, men hur som helst... Jag bryr mig inte om du tycker om mina inlägg eller inte. Din åsikt är av samma värde som det lilla som min katt gör i grannens rabatt. Jodå, godkväll.
Oläst 2008-03-17, 02:48 #39
clonixs avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
clonixs avatar

Antagligen vet du inte ens själv varför du sitter och fyller trådar med meningslösa
inlägg som mycket mycket sällan tillför något positivt till tråden snarare tvärtom det blir förvirrande! =)

Men ok du Vinner..... I rest my case!

Jag ska inte gnälla mer på dig utan lutar mig tillbaka med ett leende på läpparna
med vetskapen att det finns minst en handfull andra WN:are som är less på det skräp
du skriver och som mer än gärna skulle vilja be dig hålla k*ft.
clonix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-17, 06:17 #40
JimmyOhs avatar
Medlem

Medlem
JimmyOhs avatar

Citat:
Originally posted by clonix@Mar 17 2008, 03:48
Antagligen vet du inte ens själv varför du sitter och fyller trådar med meningslösa
inlägg som mycket mycket sällan tillför något positivt till tråden snarare tvärtom det blir förvirrande =)
Men ok du Vinner..... I rest my case
Jag ska inte gnälla mer på dig utan lutar mig tillbaka med ett leende på läpparna
med vetskapen att det finns minst en handfull andra WN:are som är less på det skräp
du skriver och som mer än gärna skulle vilja be dig hålla k*ft.
Jag vet mycket väl vilka trådar jag skriver och varför jag väljer att skriva i dem, av precis samma anledning som du.

Ja, luta dig tillbaka. Det låter som en ypperlig idé. Ps. Är det bara en handfull andra WN:are som vill att jag håller käft? Attans, jag får helt enkelt jobba hårdare. :P Ds.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017