FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Lite fel av konkurrenter att uttala sig i frågan tycker jag även om det är relativt sakliga kommentarer man kommer med.
Litar aldrig på att förnyelser sköts som de ska av registratorer sedan mardrömmen jag hade med JX då jag bland annat förlorade en viktig premiumdomän. Oavsett var jag har domänerna har jag numera stenkoll på när samtliga behöver registreras och det bör alla ha. Webbranschen har börjat kännas lite som den nya krog- och byggnadsbranschen tyvärr.... Det behövs oerhört mycket mer kontroll och skarpare regler vad gäller allt från fildelning till webbhotell.
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu har inte Loopia uttalat sig och antagligen lär de väl inte göra det heller utan lösa det med kunden direkt, men ett förtydligande vore nog i sin ordning. Om kunden har betalat för kontot så ser jag inte varför de kan stänga av kontot i fråga, om han övertrasserar sin kvota så är de hemskt dåliga på att informera om det.
Jag skulle tänka två gånger innan jag skaffade ett konto hos Loopia efter det här, vad händer sen? Att man har "för många filer" i sina kataloger? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Nykomling
|
I samband med ett systemarbete på vårt mailkluster så begicks ett misstag där Max e-postadress helt felaktigt togs bort. Det är naturligtvis inte rätt att ett aktivt konto tagits bort på detta vis och vi är uppriktigt ledsna för det som hänt. Dessutom beklagar vi att Max kontakt med oss inte hanterats på ett bättre sätt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ok, det var ju bra att jag fick det svaret från er här, för jag har inte fått några fler mejlsvar från er än de två jag redan redovisat här.
Skulle även vara intressant att få svar på min fråga när detta hände, dvs hur länge de som skickat till mejladressen fått svaret att den inte finns. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag har svårt att se problemet då kunden faktiskt betalar för tjänsten och bör få nyttja den till att lagra inaktiv e-post om kunden så önskar. Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag trodde inte att detta kunde hända, precis som Jonny säger så betalar man ju för att ligga hos er med e-post och webb. Då kan ni inte springa och radera för att han har lagrat sin epost hos er och inte rört den på ett tag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det här är inte ens farligt om man tänker på hur Telia har hantera sitt mailproblem =)
Men som många säger så får det ju inte hända. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Förut var loopia det självklara valet när det gällde webhotell och domäner.
enkelt, smidigt, bra tjänster och support och oftast billigast etc.... Men nivån på hela Loopia överlag verkar ha sjunkit en hel del på senare tid! edit: Har hört, sett och upplevt lite för mycket negativt på senaste tiden så det blir att peka bort sina 2 domäner därifrån och sedan ska det väl mycket till innan man använder dom igen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Den 22/11 fick jag mail om att överföring var beställd och att jag skulle få ett bekräftelsemail som jag skulle svara på. Mailet kom och jag bekräftade direkt. Sen dess är det dött! Enligt whois så står Loopia som "technical" och "billing" contact men DNS pekar fortfarande på Surftowns nameservers. Har 14 domäner hos Loopia som jag nu starkt överväger att flytta till någon annan. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|