FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
Klart det var. Du vet hur det är..
-Jag skall bara ner till turken och handla lite cigg, Bettan!. Sen att han är iranier spelar ingen roll. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tja, dessa "turkish hackers" och andra obskyra nötskallar har hållt på så här i några år nu.
Kanske skulle vi försöka hjälpa varandra här... Goda tips, ip-listor för spärrning, andra saker som kan förhidnra eller minska risken för skada... Tja? Vi har egen bitter erfarenhet av liknande, men inte lika omfattande angrepp och man har ju haft några fuktiga fantasier om att fysiskt tillrättavisa dem som stått bakom angreppen.
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Alper: Kan inte säga helt säkert men jag tror det, eftersom jag in på en mindre sida som blev utsatt av denna lista och då så stog det något med muslimsk text och turk hackers.
xamda varför inte bara slå ihop våra skallar och börjar hacka stora turkiska sidor? om det finns några haha? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hmmm...undrar om det är därför jag ser en ökning av attacker mot min server också.....börjar tröttna på att kontakta serverägare som har bus bland sina filer faktiskt...
Hittils i år har jag sett säkert 300-400 olika webservrar som har blivit infekterade och som används för bus som cmd.txt attacker och annat skräp. Tur att man har säkrat servern ordentligt numera ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
om alla medlemmar på wn skulle utföra en samlad ddos mot nån turkisk hackarsida, skulle den palla det trycket?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Antagligen skulle den väl inte det, men tycker nog att det är fel metod.
Jag tänkte vi är många webbhostar här och det borde finnas en hel del som drabbats av sådan här skit och om vi börjar samla kunskapen kanske vi kan försöka stoppa den i framtiden (men kanske inte just genom egna angrepp, även om det är frestande).
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
|
Citat:
Både gällande spam och attackerande ip-serier. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En spam lista skulle bli nästan överväldigande stor....Bland Invision Power Board användarna finns an ganska stor lista med IP nummer på kända spammare, men den börjar bli ganska stor. Själv har jag 1200+ IP nummer i min IP block, men då pratar vi bara om inbrytningsförsök och felaktiga login....
Jag har dessutom ett par hundra webbplatser som fungerar som basis för olika försök att hacka sig in på en server... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag är intresserad av ip-serier som använts vid attacker. För min del anser jag att till exempel Turkish Telecom gott kan få hela ip-serier blockerade såvida de inte medverkar till att stoppa dessa dumheter.
Antispam är en sak, men där finns det gott om kommersiella tjänster att tillgå, så icke vad gäller detta hackerpack.
![]() |
Svara |
|
|