FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Dan Egerstad är den 'hacker' som för ett tag sedan släppte info om hundra emailkonton till diverse myndigheter runt om i världen. Det visar sig dock att han inte knäckt någons säkerhet, utan helt enkelt lyssnat på den trafik som de drabbade överfört via hans datorer.... Mer info finns på www.derangedsecurity.com.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Varför har inte media valt att skriva om detta, det är trots allt flera väldigt många sidor som har drabbats + att det finns några stora sidor som är en av dem drabbade tex jesper.nu xperteleven.com
edit: http://sakerhet.idg.se/2.1070/1.123665 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Nykomling
|
Först proinet och nu webcows?
Vilka blir hackade här näst då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
tja.. en bekant till en bekant fick sin dator hackad och rensad
![]() han körde nån dc hubb på den och nu är hela hans hårddisk tom. Ska citera min bekanta som citerade sin bekanta "dc hubbar är ju sjukt säkra så jag fattar inte hur detta kunde hända" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Well, på toppen av isberget eller hur man säger så blev deras DNS-server hackad inatt, vilket medförde att cirka 3 000 siter blev "hackade".
Själv har jag precis bytt dns men det känns ganska oseröst ändå sånna här grejor kan hända. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
|
Citat:
Vet man inte vem som har gjort attackerna, kan man inte spåra dom på något sätt? Hoppas ni inte blir arga på mig för att frågan kanske låter dum, men jag kan faktiskt väldigt väldigt lite om sånt här. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Spårandet brukar vanligen sluta i en proxy, en anonymitetstjänst eller en "kidnappad" dator.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad skönt att det "bara" verkar vara DNS-serverna som har blivit hackade. Då slipper alla drabbade bry sig om att någon har kommit åt deras databas eller att deras filer har blivit raderade.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Var det folk från Turkiet denna gång också eller? :lol:
|