FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
Nicklas, Nej själklart skulle inte bra namn bli lediga bara för att dessa blir dyrare, men halvbra namn som idag bara används som reklamdomän/parkerad och förmodligen inte kommer bli sålda på ett tag skulle förmodligen bli lediga. Sen för IIS del så "bryr" jag mig inte riktigt om de förlorar något eller inte, jag vill bara att domäner används eller är lediga. Men för att min vision ska fungera så gäller det att alla domäner blir dyrare att ha, så att man bör göra något vettigt med den för att inte förlora pengar.
Jag menar om dagens domäner som kostar runt 100-200 kr per år går upp till 1000-2000 kr så skulle nog en hel del domäner bli lediga och andra bli mer seriösa för att täcka upp kostnaden. Jag tror inte det är så kul för någon som idag har 100 parkerade domäner få en höjning från 10 000 kr till 100 000 kr per år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
:blink: ehh det är väl en ruskig skillnad på SEDO och MissDomain vad det anbelangar...!? Du kanske helt har missat att SEDO har ett parkeringsprogram integrerat och därmed ligger det i deras affärsidé att så många sidor ligger i deras program eftersom det drar till sig fler typo-besökare och därmed fler klick som SEDO och kund tjänar pengar på - med andra ord ligger det väl knappast i SEDOs intresse att "straffa" ut domäner om de inte blivit sålda ?? Eller hur tänker du ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
ZN - Vad sjutton är det du triggar på hela tiden ?
För det första vad det du och ingen annan som började jämföra MissDomain med SEDO. För det andra verkar du ändra uppfattning kring dem med varje inlägg du gör: "vilket jag inte tror görs på t.ex Sedo." "Jag antar att Sedo har rutiner för att automatiskt plocka bort domäner som expirear" Och ja, jag har refererat till text i en artikel, som jag senare bett om ursäkt för att jag missförstått den pga av journalists egna tolkning och jag trodde att det skulle stanna där. Faktum kvarstår att ni själva presenterar er på MissDomain .com som: "MissDomain. com är den största och mest omfattande svenska auktionsplattformen på Internet, för domännamn och webbplatser" Du skriver vidare "Jag kan också registrera några tusen gratis IDN domäner" - Lycka till ! (Du kanske kan hinta om var man kan göra det ?) Eftersom du nu vill du efterfrågar en diskussion om antalet domäner igen - så kan jag upplysa dig om att även om du plockar bort alla kunders IDN domäner från domain8 så ryms där i storleksorningen två MissDomain ! Vad mina egna domäner beträffar - så registrerar jag domäner i eget namn till skillnad från många andra härinne - behöver jag utveckla det mer ?? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|