FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har inte investerat en enda krona så det är inget jag försöker prata bort, men jag tror inte det finns någon som vill tjäna pengar på misären men det är däremot sunt förnuft att ta omvärldsanalyser i beaktning när man handlar, allt annat vore ju idioti.
Sen tycker jag att alla kan donera till hjälporganisationer efter sin egen förmåga, om du nu kunnat bidra mer på sistone är det väl kalas! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Inte hört om chefen som stal miljoner ifrån röda korsets pengar? Nej tack... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tjäna pengar på katastrofer? Jag kom på vad det är som får er att säga det här, ni är helt enkelt avundsjuka och obildade inom ämnet. Edit: På tal om att donera så ringde jag upp den japanska ambassaden för några dagar sedan och erbjöd 1-2 familjer till att komma och bo hos oss tills det blir lite bättre där borta. VI kommer stå för biljetten och kostnaden så jag har väll också donerat och dessutom på ett mycket bättre sätt. Att du skänker lite pengar till en välgörenhetsorganisation hjälper inte det japanska folket lika mycket som det jag har gjort. Hela min livssituation kommer att förändras p.g.a. det här. Sedan är du en av de sämsta investerare jag någonsin har träffat på som inte tar omvärldsanalyser i åtanke när du investerar... HAHA! Ps... Man är inte generös om man utför en generös handling och sedan berättar om den. Man är generös om man utför en generös handling för själva handlingen och inte för att berätta om den på ett forum... Visst, det går emot det jag just nu skrev, men när jag blir anklagad för att vara en ohumanistisk och egoistisk kapitalist så bör jag kunna försvara mig... En annan sak. Om ni inte har något vettigt att skriva så skriv ingenting alls. Trött på personer som går in i trådar de inte kan någonting om och skriver massa dravvel. Det roligaste är att du investerade i japanska aktier själv. Det kallar jag dubbelmoral. Senast redigerad av Lancelot den 2011-03-19 klockan 22:05 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|