![]() |
investeringar i japan.
Hade varit intressant och se hur många av er som har investerat i japanska aktier sedan tsunamin. Nämn gärna vilka också. :)
Själv letar jag nu efter potentiella investeringar. Nissan är jag rätt sugen på. |
|
Mår lite illa av denna tråden..
|
Sjukt tankesätt att tjäna pengar på andras olycka. Du är nog dock inte den enda tyvärr.
|
Citat:
|
Citat:
|
Japan kommer ju att behöva investeringar så det är frågan om win-win i slutändan. Mår man illa av tråden så bör man tänka på att utan investeringar bidrar man till förlängt lidande.
|
Citat:
Så länge världen styrs av pengar kommer alla göra allt för att tjäna pengar, och såvida man inte själv orsakar en jordbävning för att tjäna pengar ser jag inget moraliskt fel i det. Fast å andra sidan kan ju alla istället bojkotta allt som tillverkas eller säljs i japan eller kan härledas till deras verksamhet så kan vi se om vi hjälper till. |
Citat:
Energioptioner hade nog varit bäst. Lär dock bli en rekyl även där. Men ja, det går nog att hitta smaskiga optioner inom energi, om man är villig att ta risken. |
Okänsligt eller inte, jag tror knappast att Japanerna klagar över att få in mera kapital i landet. Den enes bröd...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson