FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vilken webbläsare använder du? | |||
Chrome |
![]() ![]() ![]() ![]() |
37 | 39.78% |
Firefox |
36 | 38.71% |
Safari |
7 | 7.53% |
Opera |
5 | 5.38% |
IE |
6 | 6.45% |
Annan (kommentera) |
2 | 2.15% |
Antal röster: 93. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Är det ingen som fastnade för Flock förresten, eller blev det en Flopp? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har använt Firefox sen det lanserades men börjar allt mer att övergå till Safari. Hade hoppats att Firefox skulle anamma HTML5 snabbare. Nu är ju tom. IE9 häftigare än FF.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Nykomling
|
Använder Chrome hemma, FF vid utveckling på jobbet, Chrome på jobbet för surf, IE för testning, Safari med Mac:en och på nallen...
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det var nog jag som var först där, så jag får väl ta på mig att svara... De två argument som är viktigast för mig:
Jag anser att IE är snabb. Jag skiter i benchmarkar som jämför javascript hit och dit, den typen av snabbhet behöver inte jag i det arbete jag gör. Det viktigaste för mig är att den startar snabbt, vilket den är överlägsen på. IE har inbyggd ad-blocker och utvecklingsverktyg, utan att man behöver installera en massa äckliga plugin. Att jag sen avskyr Firefox addressrad, och hur den hanterar klick, dubbelklick och markeringar är en viktig anledning till att jag inte använder den. Man ska inte behöva hacka konfigfiler för att få en webbläsare att bete sig intuitivt. Då är Chrome betydligt trevligare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Egentligen så är diskussionen "vem är bäst" ganska meningslös. Precis som med alla andra produkter så passar inte alla lika bra för alla personer. Det handlar mest om personliga preferenser. Det där tjatet om att "IE suger och jag fattar inte varför alla övergivit den för länge sen" börjar bli aningen tröttsamt
![]()
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Nykomling
|
IE suger och jag fattar inte varför alla inte övergivit den för länge sen
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag använder Safari. Skulle jag byta skulle det bli Chrome. Även Opera tycker jag är bra. FF och IE använder jag enbart för att kika på hur mina sajter ser ut i dessa.
![]() |
Svara |
|
|