FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag förstår bara inte vara registryt ska konkurrera med sina registrarer. Att inte erbjuda nyregistrering vore ett lämpligt sätt att påbörja en avveckling av .SE Direkt. Jag kan ha viss förståelse för att man inte ville att kunder skulle hamna mellan stolarna men...
Det hade varit intressant att få en förklaring till detta upplägg. Jag förstår inte varför man inte byter fullt ut till den nya affärsmodellen istället.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej eng3l, Jag heter Peter och jobbar som bekant på .SE Registry och kan inte svara på vad .SE Direkt har i kikaren, men kan säga att jag inte känner till något alls om detta.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är jag medveten om, däremot så borde ju rimligtvis .SE/IIS veta vad deras egen registrar .SE Direkt har tänkt att införa för nya tjänster framöver? Speciellt med tanke på att IIS försvarat .SE Direkts existens med att man inte ämnar konkurrera med sina andra registrarer genom att inte erbjuda sådana tjänster? Om .SE's/IIS inställning kring det har förändrats så tror jag definitivt att intressenter som registrars.se är intresserade av att få reda på det. då faller det ju naturligt att sådana frågor ställs till den organisation som faktiskt uttalat att det inte ska ske och inte till .SE Direkt? Och om man vill ha tag på någon hos .SE Direkt som faktiskt kan svara på den frågan, vem ska man i så fall vända sig till om man vill undvika den vanliga kundtjänsten? Personligen blir jag dessutom nästan alltid hänvisad till registrar supporten istället oavsett vad mitt ärende gäller hos .SE Direkt, men det kanske är en helt annan diskussion. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
|
Citat:
Men, definiera gärna hur du menar med "konkurrera med sina registrarer".. Tänker du prismässigt? (sist jag kontrollerade så registrerades ca 95% av alla .se-domäner genom registrarer som har ett lägre slutkundspris än .SE Direkt). Tänker du kringtjänstmässigt? inga namnservrar, webbhotellsutrymme, e-mailtjänster o dyl. sätter ju ganska fort stopp för den konkurrensbilden.. .SE Direkts slutkundspriser har höjts sedan affärsmodellsbytet och enligt information jag fått är inte det sista gången det kommer att ske. Men många slutkunder väljer faktiskt aktivt att ligga kvar hos .SE Direkt, med motiveringen att andra registrarers domänhanterare inte är på samma nivå som .SE Direkts domänhanterare. Ytterligare en inte helt oviktig sak i sammanhanget är att .SE Direkt AVISERAR sina slutkunder - mao kan slutkunden låta bli att betala AVIen och domännamnet förfaller. Detta hör inte till vanligheten bland registrarkåren som FAKTURERAR kunden. Det kanske kommer en dag när antalet domäner är så lågt att .SE söker en alternativ lösning - Men fram till en sån ev. dag så ser jag själv att registranterna själva ska få välja hos vilken registrar de vill ha sin domän - det är ju som bekant bara att klicka fram en auktoriseringskod i domänhanteraren för att flytta ut.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
|
Citat:
Sen vet jag personligen inte vad flerårsregistreringar har med kringtjänster att göra.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|