FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
tänkte inte välja lönevägen, vill bara ha bekräftat att jag Kan göra så med avräkningsnota?
eller om jonny hade ett alt. förslag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
problemet är att du åker på oredovisade sociala avgifter för den summan, dryga 30%, vilket gör att den ersättningen som du förmodligen lyft moms för plötsligt blir fel. Visst har du möjlighet att göra en korrigering innan böckerna stängs för året men jag ser det mer som en dumhet, skapa istället en självfaktura med hans uppgifter på och använd den i din bokföring samt skicka en kopia till honom.. Upp till honom om han väljer att göra rätt för sig.
Vi tillämpar självfaktura, se mer info på: http://www.foretagande.se/component/...rev_next,next/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Någon form av självfaktura bör vara rätt väg att gå.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Självfaktura kräver att det finns ett avtal mellan parterna, som godkänner just självfakturor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Precis, och har inget sådant avtal....
Så fortfarande ingen helt smidig lösning... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur var det med avräkningsnota, oavsett vad man kallar det så måste jag ju kunna skriva ett papper som säger att jag betalt ut och han vägrar fakturera TROTS att det är avtalat att han ska göra det!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
Fortfarande inte kommit fram till något bra här?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Medlem
|
avräkningsnota?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men om ni har avtalat om det så är det väl inget problem
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Medlem
|
jo vi har muntligt avtalat att han ska skicka en faktura på allt som betalts ut! så det är inget problem,
och eftersom han bryter detta så måste jag då kunna skicka en avräkningsnota till honom, eller kalla det någonting annat? Det är här problemet ligger. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|