FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Instämmer! Blev själv utsatt för Jajja spam attack, man tycker att ett företag som jobbar internet marknadförening skall kunna göra detta på ett snyggare sätt.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
|
Tyvärr är de inte så.. Det finns en massa undantag.. Jajja har en väldigt dålig attityd. Bara puta in service58.mimecast.com i spamfiltret, orka inte bråka längre. Sedan slipper man veta av dem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
|
En stulen cykel är piroterat i jemförelse.
Men bara för myndigheterna attityd emot spam är dålig, så kan man själva göra en del. Bara för man följer massa riktlinje , så är det inte samma sak att dessa riktlinje är ok. Jag tycker det är noll tolerans som gäller emot spam. Men har börjat ge upp, spam markerar skiten numera och sedan tar thunderbird hand skiten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
|
Det är olika adresser, men det var inte 9 utan 18 för jag har en del som Outlook hittade och tolkade som spam och kastade i spamkatalogen.
Fick lika många av Loka Brunn och MailComEurope oxo. Samma dag, det var uppåt 60 mejl som slank igenom spamskyddet så de har väl hittat på något nytt elände nu... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Spam mail här med.. vette sjutton hur de lyckats hitta adresser som bara ligger på labb sidor om de inte kör med bottar som scrapar webbsidor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Meddelande raderat
Senast redigerad av kippex den 2011-01-23 klockan 18:02 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vart? Spamcop, givetvis, fick ett svar från jajja att dom tyckte det var synd att jag uppfattade deras mail som spam och att dom skulle stryka adressen ur registret. Och jag fick inget spam denna vändan så det verkar fungerat som önskat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Nykomling
|
Men finns det inte sätt man kan göra så att man blockerar vissa mailadresser?? Har försökt hitta något liknande ganska länge men har svårt att hitta.....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kör du din egen mailserver är det lätt löst, bara att kolla i dokumentationen för programvaran du använder. I annat fall kan din leverantör säkert lösa det åt dig om du kontaktar de. En sista utväg är att använda någon form av filter i din klient som autokastar mailen.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|