FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jajja är kända som spammare i SEO-branschen. Förvånar mig inte att de börjat med spam via mail också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vi får en 30-40 st / vecka av Jajja, till "registrerade adresser" som bara använts på ett ställe: whois. Avreggar varje gång jag får ett men det minskar ändå inte inskörden på dem. Helt sjukt faktiskt. Tyvärr inget man kan göra och att svartlista deras mailserver skulle vara en nackdel, det finns säkert 1 eller 2 av våra kunder som faktiskt vill ha detta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
EDIT: Bounce är en funktion man kan använda sig av i Mail.app (MAC OS X) som skickar tillbaka ett mail till avsändaren att mail-adressen inte är i bruk för de som inte vet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Spam till privatpersoner är ju olagligt, polisanmäl dem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
En stulen cykel är piroterat i jemförelse.
Men bara för myndigheterna attityd emot spam är dålig, så kan man själva göra en del. Bara för man följer massa riktlinje , så är det inte samma sak att dessa riktlinje är ok. Jag tycker det är noll tolerans som gäller emot spam. Men har börjat ge upp, spam markerar skiten numera och sedan tar thunderbird hand skiten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror inte att det hjälper särskilt mycket att studsa mailen så sent. Det måste nog ske direkt i mailservern för att ha relevans.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Spam till privatpersoner hanteras som att gå mot röd gubbe. Det är olagligt
men det finns inget straff. Detta är vad polisen sade till mig för ett par år sedan när jag anmälde estniskt spam. Estland hade gått med i EU vid tidpunkten. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|