FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Inte någon här har väl försvarat våldtäkt?! Sen att hela historien är lite skum kan väl till och med du erkänna? Man måste väl få ifrågasätta utan att bli censurerad? Citat:
Hade det varit en man som ev. blivit våldtagen hade du förmodligen inte sagt ett knyst... Jag tycker Assange jobbar för en bra sak. OM han har våldtagit någon ska han få sitt straff. Huruvida han har det eller inte kan ju inte vi veta. Det får ju en utredning visa. Jag hoppas bara att den blir rättvis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Och som övriga skriver så är självfallet även jag starkt emot våldtäkt. ha en bra kväll |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vet inte mycket om honom men den mannen verkar ha mycket kontakter.. ![]() Citat:
Och om du lägger märke till artiklarna eller kommentarerna kring "våldtäkten" så tycker folk att det är KONSTIGT, självklart är ingen 100% säker, tiden gör sitt i det fallet... MVH ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
När någon visar upp så stora mängder bevis på saker som skulle kunna dras upp i domstolen i haag.. Det gör att konspirationsteorier börjar rulla i var enda person tror jag. För det skulle vara skitbra för USA om herr assange's trovärdighet förstördes. Ett mål som får rubriceringen våldtäkt är helt perfekt för detta och det finns nog inget bättre i det ändamål. Jag förespråkar absolut inte att man ska ignorera våldtäkts offers trovärdighet. Men nu finns det ju mängder av udda uppgifter som tex att personerna umgås med deras "våldtäktsman" inte bara minutrar utan dagen/dagar efteråt utan besvär. Det luktar rutten fisk. Sedan kan assange vara den ruttna fisken.. ingen av oss var där. Men att inte få ifrågasätta och vilja ha bevis är ju grundstenen i demokrati. USA är överlyckliga för denna process. I sverige av alla länder dessutom som har väldigt bra rykte som rättvist land. p.s vi är inte kvinnohatare (iallafall inte majoriteten). Välkommen till forumet.. men tänk på att det är en fri värld, censur på befogade frågeställningar hör inte till ett fritt land ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag är rätt förvånad över hur många som "vet" att han är oskyldig innan ens all fakta är offentlig?, dessutom tar en del till våld för att försvara honom. Syftar främst på de personer som gör DoS-attacker mot div. företag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-10 klockan 18:18 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi lever i en rättstat. Då "vet" vi att folk är oskyldiga tills de har dömts.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Personligen skulle jag jag inte vilja gå ut offentligt och försvara en våldtäktsanklagad person som jag inte känner, åtminstone inte förrän han blivit friad. Skulle blir rätt pinsamt om det senare i en ev. rättegång visade sig att det fanns bevis och personen verkligen var skyldig. Jag hoppas att Julian är oskyldig, det är ju tur att en del "vet" det redan...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|