FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det är verkligen otroligt roligt och skrattretande att du fortfarande inte förstår att moderaterna inte har rasistiska åsikter som SD. Därför är det inte alls samma sak. Det var den dummaste liknelsen jag någonsin har läst! ![]() ![]() För de flesta handlar det inte om att SD vill stoppa invandringen. Det handlar om varför de vill stoppa invandringen och deras rasistiska värderingar. Senast redigerad av Lancelot den 2010-09-30 klockan 13:51 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Och du har helt klart intervjuat de 5,7% som röstade på SD och är helt säker på det? Du är ju helt väck i din verklighetsförankling. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Integrationen är sjukdomen och SD är den äckliga symptomen pga av okunskap,rädsla och hat, däremot helt klart ett rasistiskt parti och tycker att vi kan sluta diskutera just den självklara delen.
SD är inte som moderaterna, inte som S eller V eller miljöpartiet eller piratpartiet. Orkar/har inte tid att klistra in ett 10-20tal länkar som lite bevis på det för det ska heller inte behövas känns det som. det är liksom självklart och nej jag tror inte att fler rasister röstade på S än SD. Men pga av att jag alltid trott att jonny håller en högnivå mentalt så klistrar jag in något litet som detta sen har jag gjort mitt i detta samtal man kan inte komma längre än det som skrivits och lästs. "Den viktigaste faktorn i ett tryggt, harmoniskt och solidariskt samhälle är den gemensamma identiteten, vilken i sin tur förutsätter en hög grad av etnisk och kulturell likhet bland befolkningen." tagit ur pdf från deras hemsida. tänk på vad det här betyder egentligen Det är inte okej och man ska inte underskatta faran med detta Senast redigerad av frankw den 2010-09-29 klockan 00:19 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Lancelot,
Herregud, vet du vad rasism är och var en rasist har för åsikter/tankar? OK; nu vet vi att dina definitioner är: - Rasist är en svensk som inte gillar invandrare. - En invandrare kan inte vara rasist för att han inte kan hata andra invandrare. Oavsett om du är invandrare eller inte, kan du vara lika stor rasist som vilken annan person i världen. Du kan vara invandrare i Sverige med hata svenskar eller någon annan etnisk grupp i hela världen. Att du är invandrare minskar inte dina möjligheter att vara rasist för det! En invandrare som hatar svenskar är rasist likaså. En serb som hatar alla bosnier. En iranier som hatar alla irakier. Det är inte var man bor utan vem man är emot. Rasism handlar inte om att hata invadrare utan vara emot en annan etnicitet. Du har verkligen inte fattat det och det är just därför har du en definition att "alla som röstat på SD är rasister". Du bara fattar ingenting. Jag känner polacker, iranier, irakier, buddister, kristna ... alla typer som är på något sätt rasister. Att vara invandrare betyder inte att man inte kan vara rasist. Då jag är invandrare själv, antar många att man kan säga mycket till mig, då man är "en av oss/de", så när jag handlar på möllan hos en pakistanier brukar han klaga på svenskar, hur han hatar de, hur dumma de är, hur de borde inte få ha ett land, hur man skall driva ut de med tiden och ta deras land mm. Det är rasism utan tvekan, enligt definitionen. Att han är invandrare spelar inte roll. Inte ett jävla dugg! Det var det dummaste jag har hört denna månad tror jag och då har det gjorts några dumma uttalanden i svensk TV denna månaden. Vet inte ens hur du klarar av att knyta dina skor varje dag ... Om du är rasist vet jag inte, men av det du skriver verkar inte utbildningens information ha hjäpt mycket i din mentala utveckling ... En än gång, så det kanske går fram till dig: rasism handlar inte om att ursprungliga befolkningen är emot invandring utan handlar om en individ (vilken som helst) vara emot andra etniciteter/grupp av någon slag enligt olika definitioner (i sitt land, i andra länder över hela världen). Senast redigerad av Helix den 2010-09-30 klockan 14:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Nej. Så menade jag inte alls. Det är däremot vanligare att svenskar är rasister. Förstår du inte det ? Förstår du inte heller ironin i när invandrare är rasister? Det kan jag egentligen inte förklara till dig, det är en sån sak man förutsätter att folk känner till. Men i ditt fall var det inte så. Stackare... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Nej, därför att min definition av rasism är den allmänt antagna runt om i världen, medan din verkar vara helt egen ... Låt mig fråga dig detta. En svensk med rasistiska åsikter utvandrar och bor i Singapore. Han är invandare nu i ett annat land, Singapore. Är han mindre rasist nu för att han är invandrare? Enligt dig skulle det vara ironisk att den svensken skulle vara rasist, då han är ju invandrare nu ... och kan inte vara rasist. Senast redigerad av Helix den 2010-09-30 klockan 15:03 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ska förklara det lite enklare så du verkligen förstår vad jag menar. Du säger att du hatar coca cola och aldrig skulle dricka det. Sedan ser jag dig med en coca cola burk i handen som du har druckit av. Ironi? Någonsin hört detta uttryck: "jag vill flytta till ett land där det inte finns invandrare" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Vad skönt!!!! Även här har du antagit att "den svenske rasisten hatar invandrare"! Men jag har inte sagt varför han är rasist. Kan kanske hatar spaniorer eller bara polacker, eller endast nigerianer. I Singapore finns kanske inte den rasen han ogilalr och därför flyttar han dit. Läs vad jonny skrev ovan och ta till dig detta, annars kommer du vara olyckligt i Sverige resten av dit tliv och se alla som potentiella rasister. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
rasist har inte med att göra om du är invandrare eller inte.. i grova drag är det hat/negativ syn på en annan grupp människor. Och detta kan likväl vara invandrare som svenskar.. vet du ens hur fördomar föds? Ofta startar det av en dålig erfarenhet.. Som att bli dåligt behandlad av andra människor... Att en invandrare är mindre rasist än en svensk går inte direkt att bevisa och är inte sant i verkligheten. Om man är rasist eller inte är ett individuellt beslut man tar, medvetet eller omedvetet.. Försöker du säga att en person (invandrare) med dåliga erfarenheter av svenskar inte har den mentala förmåga att göra ett dåligt beslut och medvetet eller omedvetet se ner på svenskar? ha fördomar om svenskar? hata svenskar? Alla dessa invandrargrupper som krigat emot varandra.. Där har du 2 motpoler i sina hemland.. och det mår man inte bra av.. Och så kommer de hit.. Slutar de hata varandra? nej för de mår fortfarande dåligt och har fortfarande dåliga erfarenheter.. Går det att ändra och förbättra? JA.. Men det ändrar inte det faktum att invandrare också kan vara rasister. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
HAHA Terabyte.
Så svenskar brukar ha lika mycket problem med fördomar som invandrare? Hur ofta är en svensk utsatt på jobb pga sin etnicitet? Hur ofta är en invandrare utsatt på jobb pga sin etnicitet? Säger du att svenskar är mer utsatta än invandrare av fördomar så är du rent ut sagt naiv. Ser även att du inte klarar av att föra en diskussion och går mot personangrepp. Så jag tänker sluta diskutera med dig, tills du klarar av att föra en diskussion. Sen kan man ju fråga sig varför just du av oss två blir så sur? De som har läst lite psykologi vet varför. ![]() Jag använde endast vi och de för att beskriva situationen och tänkte inte alls på något annat. Men tydligen gjorde du det. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|