FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lancelot,
Du svarade aldrig på min fråga: Antar att du har påbrå i något muslimiskt land eller? Varför? Jo, för jag märker att du har en vana att definiera saker som många av dagens muslimer (men även andra invandrare jag känner, icke-muslimer, har), dvs. "Vi och de". Du delar upp samhället i svenskar och invandrare och därmed har du också en konstig definition av rasism, som består enkelspårigt mellan svenskar som hatar invandrare. En integration kommer aldrig fungera i Sverige så länge folk tänker "Vi och de", vilket är det mest vanliga bland både en del svenskar och invandrare idag. Även invandrare delar upp sig själva i grupper, vi-muslimer och de-icke-muslimer, vi-icke-muslimer och de-muslimer, vi-som jobbar och de-som-inte-jobbar ... mm. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men herregud. Varför är det ironiskt att invandrare är rasister? En rasist tycker per definition inte illa om invandrare utan om människor av annan "ras" än han själv.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Min sista kommentar här. Tänker hålla mig till webmasterfrågor på forumet då det här inte leder någonstans. Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Tack jonny. Tycker jag har påpekat det till Lancelot mer än engång i denna tråd. Lancelot verkar inte tycka det, då hans definition av rasist är ganska inskränkt lokalt till Sverige och endast envägs mellan svenskar och invandrare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
De där svenska nynazisterna som härjade på 90-talet var iallafall inte så smarta.
"Om vi inte stoppar invandringen flyttar jag till ett land som inte tar emot invandrare" är ju ett klassiskt citat. Svenskar i Sverige är nog inte speciellt utsatta för rasism, men vi har invandrargrupper som kulturellt har rasistiska åsikter om varandra. Iranier/Irakier, Greker/Turkar, Israeler/Palestinier. Bara för att dra några exempel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||